BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 19:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Zalezy co lubisz, moim priorytetem podczas zakupu byla ekonomia, 4cylindry zawsze spali mniej od 6 ale dla mnie wazniejsze bylo to ze tam gdzie mieszkam skladki ubezpieczeniowe za auta sa absurdalnie wysokie... ale jeszcze bedzie czas i wtedy tylko i wylacznie 330i :rotfl: :rotfl: :rotfl: a narazie jest :ok: Powodzenia

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 Convertible
Kod silnika: M54
Najlepiej jakbyś poszedł do jakiejś agencji celnej koło urzędu celnego i zapytaj się ile np zapłaciłbyś akcyzy od danego samochodu powiedzmy 325i po lifcie. Będziesz miał czarno na białym ile Cię wyniosą opłaty właściwie co do złotówki i bęziesz wiedział na co możesz sobie pozwolić. W Polsce generalnie ciężko znaleźć jakaś beemke godną uwagi, albo po przejściach albo wyposażenie nie to , albo nie ma nic ciekawego, więc jak masz możliwość sprowadzić coś z zachodu to wato :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Co do akcyzy to powiem że ja za e46 2001r 2.2 zapłaciłem 1,4tyś.zł akcyzy.Na umowie miałem cene 1800euro,i przeszło:)z tym że na umowie był dopisek że auto z licznymi wgnieceniami i zarysowaniami.Mi akurat sie udało ale byłem świadkiem że nie zawsze sie udaje.Auto wyszło trochę drożej niż na allegro można znaleźć

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
chcąc wrócić do auta, które wam podałem na początku, jaka cena za takie auto wg was była by odpowiednia do roku, wyposażenia, mówię to o kosztach zakupu samochodu ( bez kosztów wyjazdu, opłat itp. ) do jakiej kasy szukać takie auta?

Bo w dalszym ciągu kończy się na przeglądaniu ofert, bo nie ma nic podobnego do tego opisywanego przeze mnie , przynamniej w benzynie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 22:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Lookhashi napisał(a):
Zalezy co lubisz, moim priorytetem podczas zakupu byla ekonomia, 4cylindry zawsze spali mniej od 6 ...


Podobnie jak kolega szukałem auta, które byłoby alternatywą między przyzwoitymi (jak dla mnie) osiągami a spalaniem i wybór także padł na 318i po lifcie z listopada 2002r z tym że touring. Wcześniej przeczytałem w internecie sporo na temat usterek tych silników (chociaż były też pozytywne komentarze) i można powiedzieć, że zaryzykowałem Po auto jeździłem do Niemiec w połowie października do poprzedniego prywatnego właściciela. Cena była trochę niższa niższa początku podał siegrzek ale uznałem, że warto było, bo przed zakupem sprawdziłem historię auta w serwisie i nie rozczarowałem się. Co do samych 318i po lifcie to nie ma ich tak dużo jak np. 320d a tym bardziej dobrze wyposażone trudno spotkać. Wiadomo, że nie ma auto bezawaryjnych, każde może się popsuć i z tym musi się liczyć każdy kierowca. 318i po lifcie ma to do siebie, że wymaga czasem szczególnej opieki ;)

Ps siegrzekN42 posiada zmienne fazy rozrządu czyli Vanos.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 22:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Krzycho napisał(a):
318i po lifcie ma to do siebie, że wymaga czasem szczególnej opieki ;)

co masz na myśli?

Krzycho napisał(a):
Ps siegrzekN42 posiada zmienne fazy rozrządu czyli Vanos.

nie Vanos ale Valvetronic:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Valvetronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 22:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
bmw power napisał(a):
Krzycho napisał(a):
318i po lifcie ma to do siebie, że wymaga czasem szczególnej opieki ;)

co masz na myśli?

Na myśli mam monitorowanie stanu napinacza rozrządu.
bmw power napisał(a):
Krzycho napisał(a):
Ps siegrzekN42 posiada zmienne fazy rozrządu czyli Vanos.

nie Vanos ale Valvetronic:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Valvetronic


Gdzieś czytałem, że silniki które posiadają valvetronic posiadają także vanos... chyba TU

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 12:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Cytuj:
Gdzieś czytałem, że silniki które posiadają valvetronic posiadają także vanos
- dokladnie tak :ok:
Valvetronik zawsze chodzi w parze z Vanosem-tak zostal zaprojektowany, natomiast vavos nie musi chodzic w parze z valvetronic, wiekszosc silnikow na pojedynczym lub i podwojnym vanosie nie posiada valvetronic...
Ps. pierwsze co zrobilem po kupnie to zmiana oleju na wlasciwy i profilaktyczny przeglad rozrzadu i wymiana napinacza.

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 13:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
Lookhashi napisał(a):
Valvetronik zawsze chodzi w parze z Vanosem-tak zostal zaprojektowany, natomiast vavos nie musi chodzic w parze z valvetronic, wiekszosc silnikow na pojedynczym lub i podwojnym vanosie nie posiada valvetronic...
Ps. pierwsze co zrobilem po kupnie to zmiana oleju na wlasciwy i profilaktyczny przeglad rozrzadu i wymiana napinacza.


A jak się to przedstawia w realnym użytkowaniu auta? Z tego co Krzycho podał linka wynika, że "umożliwia osiąganie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika" czyli osiągamy większa prędkość przy mniejszym momencie obrotowym ?
Lookhashi ilE Cie kosztowała wymiana tego? już masz spoko teraz? czy to generalnie wymieniłeś profilaktycznie?
Jest jakiś sposób oprócz sparwnego Ucha do zdiagnozowania owej usterki w n42?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
cena conajmniej o 5-8tys za wysoka

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Przemoo napisał(a):
cena conajmniej o 5-8tys za wysoka

Przesadzasz, ktoś później kupi takie auto przykładowo za 22tys. i zaczną się komentarze że to parch klejony z kilku innych...
siegrzek napisał(a):
A jak się to przedstawia w realnym użytkowaniu auta? Z tego co Krzycho podał linka wynika, że "umożliwia osiąganie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika" czyli osiągamy większa prędkość przy mniejszym momencie obrotowym ?

W praktyce takie N42B20 przyspiesza lepiej niż 2,0 R6 w E46 i pali mniej (bo to R4) tylko nie ma tego rasowego dźwięku silnika. Auto zbiera się na prawdę przyzwoicie.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Dlaczego przesadzam ?

Badz co badz ten samochod to tylko 1.8 i w sedanie wiec spokojnie cos za 23-25tys kupi w dobrym stanie. NIe dalbym 30 za sedana z badz co badz malym silnikiem.

Chodzi o to , ze za te pieniadze to mozna szukac ladnego sedana z 2,5 litrowym silnikiem

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Przemoo napisał(a):
Dlaczego przesadzam ?

Badz co badz ten samochod to tylko 1.8 i w sedanie wiec spokojnie cos za 23-25tys kupi w dobrym stanie. NIe dalbym 30 za sedana z badz co badz malym silnikiem.

Chodzi o to , ze za te pieniadze to mozna szukac ladnego sedana z 2,5 litrowym silnikiem

Ten samochód (318i po lifcie) posiada 2 litrowy silnik R4 o oznaczeniu N42B20... :mur:
Było to powiedziane już kilka razy w tym temacie. 1.8 to miała 316i po lifcie.

Owszem można szukać sedana z 2,5 litrowym silnikiem ale nie wiem czy po lifcie...

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: *_* GDYNIA *_*
Moje BMW: e65
Kod silnika: n62
Według mnie cena jest naprawdę za wysoka jak na te wyposażenie i ten silnik ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
no wiem wiem . POmylilem sie...

NIe zmienia to faktu , ze jest to R4 i nie jest wart tych pieniedzy...

A jak juz kolega sie upiera przy R4 to owszem można szukac ale myśle ze spokojnie cos tanszego kupi

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Przemoo napisał(a):
A jak juz kolega sie upiera przy R4 to owszem można szukac ale myśle ze spokojnie cos tanszego kupi

Jestem takiego samego zdania, albo coś tańszego albo coś młodszego w tej kwocie.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
Krzycho napisał(a):
Przemoo napisał(a):
A jak juz kolega sie upiera przy R4 to owszem można szukac ale myśle ze spokojnie cos tanszego kupi
Krzycho napisał(a):
Jestem takiego samego zdania, albo coś tańszego albo coś młodszego w tej kwocie.


Nie wiem na prawdę jak mozan znaleźć tanszy i lepszy samochód, bo mi to nie idzie juz pare miesięcy szukam.
Jkabyście coś mieli ciekawego to proszę na PW :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 15:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Jeśli auto kosztowałoby tyle ile napisałeś mi na PW to można by się zastanawiać, bo w podobnej kwocie niestety trudno jest znaleźć coś sensownego w tej wersji :niepewny: Przeglądałem teraz ogłoszenia na mobile.de i na autoscout i rzeczywiście nie ma nic bardziej konkretnego.
Ps. Ze wszystkimi opłatami wyjdzie sporo mniej niż 30k.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 18:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
W 1992 roku BMW wprowadziło system Vanos zmienne fazy rozrządu.

W 1996 roku został wprowadzony system Double Vanos, był pierwszym systemem który mógł być sterowany elektronicznie, z ciągłą zmiennością rozrządu zarówno dla zaworów dolotowych i wylotowych.

W 2001 roku BMW wprowadziło system Valvetronic który może stale i precyzyjnie zmieniać wielkość otwarcia zaworów ssących lub nie otwierać ich prawie wcale, a ponadto niezależny system Double VANOS może jednocześnie zmieniać czas ich otwarcia.

zgadzam się z wami :ok:
ale mówiąc że 318i ma Vanos to trochę błąd przy silniku wyposażonym w dużo nowocześniejszy system sterowania zaworami bo Vanos ma większość silników a Valvetronic tylko nowsze konstrukcje (prawie 10 lat postępu) :)

podobno zdrowy n42 lekko klekocze na wolnych obrotach a chory ma bardziej metaliczny klekot :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW 318 czy warte tych pieniędzy?
PostNapisane: 29 stycznia 2011, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
ok to kwestia valvetronicu wyjaśniona, mam nadzieję, że dlatego, że jest bardziej zaawansowany nie jest bardziej awaryjny?
Jeszcze mam pytanie odnośnie kierownicy montowanej w tym e46.
Od czego zależało czy montowana była ta "trójramienna" czy ta "czteroramienna" z przyciskami funkcyjnymi i linii pionowej po bokach.
Jeszcze pytanie odnośnie bolączek dotyczących e46 produkowanych w tych latach ( już po lifcie) na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy kupowaniu, oprócz szczególnej uwagi, którą trzeba zwrócić na silnik n42 ( i ten jego dźwięk).


Znalazłem gdzieś takie artykuły, mało pochlebne dla tej e46 i dla rozwiązania z lpg.. już nie wiem co myslec o tym wszystkim :]
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL