BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 20:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 2 lipca 2014, 21:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52
koledzy mam następujące błędy 211 czyli Silnik krokowy-mechaniczne krokowiec był czyszczony jakiś czas temu przemyty zmywaczem lub nitro, wystarczy ponowne przemycie może jakimś innym środkiem co polecacie?, oraz mam błąd 35 i 62 Układ wtrysku powietrza wtórnego -Przełączanie zaworu gdzie się to znajduje? to jest obok przepustnicy w kształcie małego silniczka?, a błąd 35 Przekaźnik układu wtryskowego powietrza wtórnego gdzie ten przekaźnik?, silnik po odpaleniu po 30 sec przechodzi w tryb awaryjny :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d A - logi dynamiczne z INPA - przeładowanie - chyba.
PostNapisane: 3 lipca 2014, 14:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 33
Lokalizacja: dolnośląskie / Lubin
Moje BMW: E39 530d A M-Pakiet
Kod silnika: M57D30
maciek-s napisał(a):
Witam.
E39 530dA 2003 rok.
Dokonałem pomiaru ciśnienia doładowania turbiny. 3 bieg, 1400-4300 obr. Oto dane:
Do 2660 obr, ciśnienie wynosi 2280 mbar. Od ok. 2800-3450 obr ciśnienie wynosi 2485 mbar. Przy 3650 obr,
ciśnienie to 2227 mbar. Przy 4000 obr - 2075 mbar i obniża się wg ciś. zadanego.
Maksymalny przepływ na przepływce w okolicach 3200 obr to 1112 mg/H.
Mam założony filtr K&N zamiennie do papierowego w oryginalnej obudowie filtra. Program seryjny, maks. ciś. zadane
przy 3000-3500 obr to 2175 mbar.
Czy to przeładowanie jest normalne?


Może komuś się przyda.
Chyba elektrozawór sterujący zmienną geometrią był brudny, bo go przedmuchałem, przy okazji umyłem kolektor dolotowy i EGR. Ciśnienie w overboost-cie 2370 mbar. Sztangi nie regulowałem. Myślę, że jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 4 lipca 2014, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Kępno
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Witam. mam problem z pewnym błędem w e46 320d (M47) impie w silniku pokazuje mi błąd 66 steuergeraet dde (eeprom und konfiguration)
błąd da się skasować ale po odpaleniu albo po ponownym zalaczeniu zapłonu wraca..
Jakieś 2-3 miesiące temu jak podlaczalem autko pod kompa błędu nie było a teraz się pojawił..
Ma ktoś pomysł od czego konkretnie może to byc? Bo wychodZi na to że jakby błędna konfiguracja sterownika silnika ale nie wiem czy na pewno i może jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
Dodam jeszcze że z autkiem nic złego się nie dzieje pozatym że od jakiegoś czasu zaczęło puszczać dymka prZy przyspieszaniu..

dorzucam screen z inpy na drugi blad nie patrzcie bo bawilem sie i zapomnialem podpiac egr ale to już usuniete :P
Obrazek


Ostatnio edytowano 4 lipca 2014, 21:38 przez bocian21a, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 4 lipca 2014, 15:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: BMW E60 545iA
Kod silnika: N62B44
Garaż: Obecne: E60 545iA http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150689
Byłe: E60: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123512
E46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142694
Witam. Parę razy podczas jazdy zapaliła się kontrolka od DSC, po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta było wszystko OK. Teraz, gdy się to stało ponownie, odpalenie nic nie pomogło i kontrolka się cały czas świeci. Podpiąłem auto pod inpę i wyskoczył taki błąd:
180 Lenkwinkel Sensor Signal unplausibel,offset

Auto to E46 330d m57 2000r. Czy to może być uszkodzony któryś z czujników ABS?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2014, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 33
Lokalizacja: dolnośląskie / Lubin
Moje BMW: E39 530d A M-Pakiet
Kod silnika: M57D30
tatarxxx napisał(a):
Witam. Parę razy podczas jazdy zapaliła się kontrolka od DSC, po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta było wszystko OK. Teraz, gdy się to stało ponownie, odpalenie nic nie pomogło i kontrolka się cały czas świeci. Podpiąłem auto pod inpę i wyskoczył taki błąd:
180 Lenkwinkel Sensor Signal unplausibel,offset

Auto to E46 330d m57 2000r. Czy to może być uszkodzony któryś z czujników ABS?


Błąd dotyczy niezrozumiałego sygnału z czujnika kąta skrętu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2014, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 33
Lokalizacja: dolnośląskie / Lubin
Moje BMW: E39 530d A M-Pakiet
Kod silnika: M57D30
bocian21a napisał(a):
Witam. mam problem z pewnym błędem w e46 320d (M47) impie w silniku pokazuje mi błąd 66 steuergeraet dde (eeprom und konfiguration)
błąd da się skasować ale po odpaleniu albo po ponownym zalaczeniu zapłonu wraca..
Jakieś 2-3 miesiące temu jak podlaczalem autko pod kompa błędu nie było a teraz się pojawił..
Ma ktoś pomysł od czego konkretnie może to byc? Bo wychodZi na to że jakby błędna konfiguracja sterownika silnika ale nie wiem czy na pewno i może jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
Dodam jeszcze że z autkiem nic złego się nie dzieje pozatym że od jakiegoś czasu zaczęło puszczać dymka prZy przyspieszaniu..

dorzucam screen z inpy na drugi blad nie patrzcie bo bawilem sie i zapomnialem podpiac egr ale to już usuniete :P
Obrazek


Steuergeraet DDE = sterownik silnika
Mengenabgleich Checksumme = suma kontrolna regulacji ilości
Abgasrueckfuehr regelung = kontrola recyrkulacji spalin
Ansteuerung Magnetventil Unterbrechung oder KS nach B- = obwód sterowania zaworu elektromagnetycznego.

Wychodzi na to, że do sprawdzenia jest elektrozawór sterujący EGR-em.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 7 lipca 2014, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Witam . Wyjaśniłby mi ktoś za co odpowiada ten błąd i co jest uwalone lub co sprawdzić ?
215 Lambda Czujnik bank 1 lub ASC / MSR / EML Interfejs nie jest wiarygodny. http://clip2net.com/s/ita1Nl

Jeszcze dodam , że jedna sonda za katem jak robiłem z 10 m temu test w DISie to strasznie napięcie na niej skakało ale mieściło się w normie natomiast na drugiej sondzie tez za katem było stabilne . Może to kogoś nakieruje na przyczynę bo już mam dosyć tego mulenia , zwłaszcza w upalne dni .

Błędy wcześniejsze http://clip2net.com/s/ispzO4 , które na razie nie powróciły ale to kwestia czasu oraz parametry z patrol adaption: http://clip2net.com/s/ispyvR . Adaptacje dopiero dzisiaj skasowałem i w sobotę będę znów sprawdzał jakie błędy powróciły. Proszę o pomoc bo to auto to jakieś nieporozumienie ;/

Zapraszam do tematu bo to właśnie mój przypadek viewtopic.php?f=1&t=106016 .

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 lipca 2014, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
Witam. Mógł by mi ktoś powiedzieć za co są odpowiedzialne dwa pierwsze błędy:

Obrazek

i czy na podstawie tego błędu można powiedzieć który pływak jest do wymiany (w aucie są dwa :( )?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 lipca 2014, 17:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: Bedford/UK
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147307

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131559
Reeper napisał(a):
Jeszcze dodam , że jedna sonda za katem jak robiłem z 10 m temu test w DISie to strasznie napięcie na niej skakało ale mieściło się w normie natomiast na drugiej sondzie tez za katem było stabilne . Może to kogoś nakieruje na przyczynę bo już mam dosyć tego mulenia , zwłaszcza w upalne dni .


a nie powinno byc tak ze wlasnie to napiecie powinno byc zmienne, a to stabilne jest oznaka bledu sondy ?

_________________
Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...

Jest-->>BMW E46 330CI<<--
Bylo-->BMW E46 320CI<--


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 lipca 2014, 13:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
Panowie mam takie błędy może ktoś coś mi podpowie :-) : 83-KW,
79-lambda probe heating after cat Bank 1
61-lambda probe heating after cat Bank 2
244-segment time mastering faulty
243-burning falin Cylinder 6
Dodam że mam kompresor założony, wtryski 360ccm, dopięte drugie sondy, det 3 podłączony pod przepływke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 lipca 2014, 15:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E36 316i Compact
Kod silnika: M43B16
Witam, mam takie błędy (zdjęcie poniżej) dodam, że świeci kontrolka poduszek, pomoże ktoś w rozwiązaniu problemu ?

Obrazek
https://imageshack.com/i/ez54e95dp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 lipca 2014, 16:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 320d +
Kod silnika: N47
Garaż: Jest :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 79&start=0
Było :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=42401&start=0
Czy komuś mówią coś takie błędy :
-4C2F
-4C2E
-4C29
-4530 obwód sterowania ciśnieniem turbodoładowania,odchyłka ujemna,nieciągła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 lipca 2014, 06:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
Mateusz3109 napisał(a):
Panowie mam takie błędy może ktoś coś mi podpowie :-) : 83-KW,
79-lambda probe heating after cat Bank 1
61-lambda probe heating after cat Bank 2
244-segment time mastering faulty
243-burning falin Cylinder 6
Dodam że mam kompresor założony, wtryski 360ccm, dopięte drugie sondy, det 3 podłączony pod przepływke.


79 - grzałka sondy za katalizatorem bank 1
61 - grzałka sondy za katalizatorem bank 2
244 - nie wiem dokładnie. Odprężałeś silnik pod kompresor?
243 - problem ze spalaniem na 6 cylindrze wtryskiwacz, cewka albo świeca (sprawdzałeś kompresję?)

Compact316i napisał(a):
Witam, mam takie błędy (zdjęcie poniżej) dodam, że świeci kontrolka poduszek, pomoże ktoś w rozwiązaniu problemu ?

Obrazek
https://imageshack.com/i/ez54e95dp


Dlatego świeci Ci się kontrolka poduszek :D
5. Napinacz pasa kierowcy
6. Napinacz pasa pasażera
4. Poduszka powietrzna kierowcy
24. Czujniki siedzeń (te odpowiedzialne za rozpoznanie czy na fotelu ktoś siedzi czy nie (nie wiem jak to się zwie :D ))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 21 lipca 2014, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B25
Koledzy taki problem :
Samochód BMW e38 m52b28tu z sekwencją. Na benzynie nie da się jechać, po odpaleniu trzeba czekać aż się zagrzeje i przełączy na LPG bo inaczej to porażka. Szarpie, strzela, faluje, potrafi zgasnąć. Rozpędza się tak że dobry maluch by to zrobił 3 razy szybciej. Na gazie jest ok choć wydaje mi się że kiedyś była żywsza.
Jedyne błędy jakie wyrzuca to grzałki przednich sond, ale z tym był problem od początku.

W związku z tym moje pytanie :
Czy może to być spowodowane przepływomierzem który na jałowym pokazuje od 25-38 kg/h, czy raczej szukać problemu typowo w układzie paliwowym. Jaka powinna być wartość bo czytałem że między 12-14 kg/h, ale chciałbym mieć pewność że to dotyczy również tego silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 21 lipca 2014, 23:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Aston napisał(a):
Witam. Mógł by mi ktoś powiedzieć za co są odpowiedzialne dwa pierwsze błędy:

Obrazek

i czy na podstawie tego błędu można powiedzieć który pływak jest do wymiany (w aucie są dwa :( )?

Obrazek


Pierwsze to wygląda na to, że brzęczyk (gong) został usunięty lub niepodpięty (byl dokladany komputer OBC?), albo pourywane przewody. Ostatni to brak syreny lub przerwany obwód.

A z tym pływakiem to niestety, błąd jest ogólny, ale zobacz czy w Instrument cluster w zakładce read status (chyba f5) czy są wskazania dla dwóch pływaków czy tylko zsumowane, a który padł to łatwo sprawdzić, trzeba zatankować ok 30l i majac podłaczonego kompa z zakładką read status patrzeć przy odpięciu którego pływaka stan paliwa się nie zmienia, a dlatego patrząc na kompie, bo wskazówka na wyświetlaczach ma pewną zwłokę. Dodam również, że raz miałem taki przypadek, co prawda w e38, ze taki języczek na ścieżce oporowej za słabo dotykał, pomogło lekkie podgięcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 lipca 2014, 20:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
picia9669 napisał(a):
Pierwsze to wygląda na to, że brzęczyk (gong) został usunięty lub niepodpięty (byl dokladany komputer OBC?), albo pourywane przewody. Ostatni to brak syreny lub przerwany obwód.

Dokładałem OBC ale bez gonga :D . Syrenkę też wyrzuciłem bo mam swój alarm :P

picia9669 napisał(a):
A z tym pływakiem to niestety, błąd jest ogólny, ale zobacz czy w Instrument cluster w zakładce read status (chyba f5) czy są wskazania dla dwóch pływaków czy tylko zsumowane, a który padł to łatwo sprawdzić, trzeba zatankować ok 30l i majac podłaczonego kompa z zakładką read status patrzeć przy odpięciu którego pływaka stan paliwa się nie zmienia, a dlatego patrząc na kompie, bo wskazówka na wyświetlaczach ma pewną zwłokę. Dodam również, że raz miałem taki przypadek, co prawda w e38, ze taki języczek na ścieżce oporowej za słabo dotykał, pomogło lekkie podgięcie.

W weekend będę miał chwilę to zobaczę chociaż do tej pory powinien dojść już pływak bo już zamówiłem :oczami: ale przed zmianą nie omieszkam sprawdzić Twoim sposobem. Co do podginania "języczka" to to zrobiłem na pływaku po stronie kierowcy (prawej u mnie :D ) i od tej pory wskazówka padła na minimum (wcześniej skakała od minimum do pełnego) więc chyba winowajca się znalazł :P . Dzięki wielkie :padam:
Dymekosw napisał(a):
Koledzy taki problem :
Samochód BMW e38 m52b28tu z sekwencją. Na benzynie nie da się jechać, po odpaleniu trzeba czekać aż się zagrzeje i przełączy na LPG bo inaczej to porażka. Szarpie, strzela, faluje, potrafi zgasnąć. Rozpędza się tak że dobry maluch by to zrobił 3 razy szybciej. Na gazie jest ok choć wydaje mi się że kiedyś była żywsza.
Jedyne błędy jakie wyrzuca to grzałki przednich sond, ale z tym był problem od początku.

W związku z tym moje pytanie :
Czy może to być spowodowane przepływomierzem który na jałowym pokazuje od 25-38 kg/h, czy raczej szukać problemu typowo w układzie paliwowym. Jaka powinna być wartość bo czytałem że między 12-14 kg/h, ale chciałbym mieć pewność że to dotyczy również tego silnika.

Tutaj się rozkodowuje błędy a nie pomaga w naprawie. Napisz temat tutaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 23 lipca 2014, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: 330i e90
Kod silnika: n52b30
następujące błędy:

2AAB
2A98
9316
932C18
0398
930B
9714

Możecie pomoć? od czego zacząć, czy to tylko problemy z czujnikami, czy cos wiecej?? co kodładnie oznaczają te błedy

Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 lipca 2014, 01:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
244 segment time mastering faulty
211 LLFS error at the Mechanika
Macie pomysły co to za błędy? Czujnik wału zmieniony, podłączony det 3 być może źle skonfigurowany? :-/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 lipca 2014, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wschodnia
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57 306 D4
ktoś coś może gdzieś...

9B4F
96CC
9AF3

pozd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 4 sierpnia 2014, 11:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
Witam.
Autko e36 m52b25 z LPG zaczęło przerywać przy około 2000rpm
Pojawiły się błędy w inpie:
Obrazek
Obrazek
Po skasowaniu wszystko działa OK.

Dodam jeszcze, że jakiś niecały miesiąc temu też przerywał ale przy 3000rpm i wyskoczyły błędy sond lambda i też po skasowaniu było wszystko ok do wczoraj.

Jeszcze były inne błędy ale one nie mają wpływu:

Obrazek
Obrazek

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL