BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 czerwca 2025, 23:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 25 września 2014, 10:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Witam, potrzebuje pomocy w rozszyfrowaniu odczytów z inpy z mojego e39.

Na wstepie dodam ze zamrtwielem sie duzym spalaniem gazu moje 530iA Touring, ktore w miescie kolo komina na dystansie 8 km z korkami pali w przedziale 20-27 l/100, w trasie 12-14/100 i to jestem w stanie zaakceptować, gorzej z ze spalaniem w miescie gdyz z informacji o spalaniu tej wersji zebranych na forach wynika ze powinien spalac do 16/100?
Dodatkowo, czasami ( raz na 2 tyg) zdarza sie tak, ze ruszajac np ze skrzyzowania silnik gasnie po dodaniu gazu, lub rzadziej- sie przydlawi, po ponownym uruchomieniu nie chce sie przelaczyc na gaz, po jakims czasie taki kaprys mu mija.
W zwiazku z tym podlaczylem samochod pod inpe i zrobilem odczyty, niestety jeszcze za slabo znam BMW, zeby moc cos z nich samemu odczytac.
Niestety zrobiłem tylko na benzynie na biegu jalowym, na gaz akurat nie chcial sie przelaczyc (akurat stalo sie to o czym pisalem wczesniej), mam nadzieje ze to wystarczy na jakies wstepne wnioski.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

pozniej sprawdzilem bledy, bo nie chcial sie przelaczyc na gaz i po dodaniu gazu troche jakby sie przydlawil i dopiero wchodzil na obroty, albo gasl ( to o czym pisałem wczesniej)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnie skasowalem bledy i zrobilem jeszcze raz odczyty

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnie zrobilem ponownie odczyt bledow poniewaz dalej nie moglem przelaczyc na gaz i na zmiane dlawil sie lub gasl
Załącznik:

Obrazek

Bede wdzieczny za pomoc w ustaleniu co jest powodem takiego dziwnego zachowania, oraz info czy to spalanie o ktorym napisalem na poczatku jest prawidlowe, czy jednak slusznie podejzewam ze jest za duze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 25 września 2014, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Witam, potrzebuje pomocy w rozszyfrowaniu odczytów z inpy z mojego e39.

Na wstepie dodam ze zamrtwielem sie duzym spalaniem gazu moje 530iA Touring, ktore w miescie kolo komina na dystansie 8 km z korkami pali w przedziale 20-27 l/100, w trasie 12-14/100 i to jestem w stanie zaakceptować, gorzej z ze spalaniem w miescie gdyz z informacji o spalaniu tej wersji zebranych na forach wynika ze powinien spalac do 16/100?
Dodatkowo, czasami ( raz na 2 tyg) zdarza sie tak, ze ruszajac np ze skrzyzowania silnik gasnie po dodaniu gazu, lub rzadziej- sie przydlawi, po ponownym uruchomieniu nie chce sie przelaczyc na gaz, po jakims czasie taki kaprys mu mija.
W zwiazku z tym podlaczylem samochod pod inpe i zrobilem odczyty, niestety jeszcze za slabo znam BMW, zeby moc cos z nich samemu odczytac.
Niestety zrobiłem tylko na benzynie na biegu jalowym, na gaz akurat nie chcial sie przelaczyc (akurat stalo sie to o czym pisalem wczesniej), mam nadzieje ze to wystarczy na jakies wstepne wnioski.

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

pozniej sprawdzilem bledy, bo nie chcial sie przelaczyc na gaz i po dodaniu gazu troche jakby sie przydlawil i dopiero wchodzil na obroty, albo gasl ( to o czym pisałem wczesniej)

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

Nastepnie skasowalem bledy i zrobilem jeszcze raz odczyty

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

Nastepnie zrobilem ponownie odczyt bledow poniewaz dalej nie moglem przelaczyc na gaz i na zmiane dlawil sie lub gasl
Załącznik:

https://plus.google.com/photos/11379565 ... 5553780503

Bede wdzieczny za pomoc w ustaleniu co jest powodem takiego dziwnego zachowania, oraz info czy to spalanie o ktorym napisalem na poczatku jest prawidlowe, czy jednak slusznie podejzewam ze jest za duze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 25 września 2014, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Witam, Prosba o usuniecie dwoch wczesniejszych postow, namotałem troche w związku z załączaniem zdjec

Zwracam sie tu gdyz potrzebuje pomocy w rozszyfrowaniu odczytów z inpy z mojego e39.

Na wstepie dodam ze zamrtwielem sie duzym spalaniem gazu moje 530iA Touring, ktore w miescie kolo komina na dystansie 8 km z korkami pali w przedziale 20-27 l/100, w trasie 12-14/100 i to jestem w stanie zaakceptować, gorzej z ze spalaniem w miescie gdyz z informacji o spalaniu tej wersji zebranych na forach wynika ze powinien spalac do 16/100?
Dodatkowo, czasami ( raz na 2 tyg) zdarza sie tak, ze ruszajac np ze skrzyzowania silnik gasnie po dodaniu gazu, lub rzadziej- sie przydlawi, po ponownym uruchomieniu nie chce sie przelaczyc na gaz, po jakims czasie taki kaprys mu mija.
W zwiazku z tym podlaczylem samochod pod inpe i zrobilem odczyty, niestety jeszcze za slabo znam BMW, zeby moc cos z nich samemu odczytac.
Niestety zrobiłem tylko na benzynie na biegu jalowym, na gaz akurat nie chcial sie przelaczyc (akurat stalo sie to o czym pisalem wczesniej), mam nadzieje ze to wystarczy na jakies wstepne wnioski.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pozniej sprawdzilem bledy, bo nie chcial sie przelaczyc na gaz i po dodaniu gazu troche jakby sie przydlawil i dopiero wchodzil na obroty, albo gasl ( to o czym pisałem wczesniej)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnie skasowalem bledy i zrobilem jeszcze raz odczyty

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnie zrobilem ponownie odczyt bledow poniewaz dalej nie moglem przelaczyc na gaz i na zmiane dlawil sie lub gasl
Załącznik:

Obrazek

Bede wdzieczny za pomoc w ustaleniu co jest powodem takiego dziwnego zachowania, oraz info czy to spalanie o ktorym napisalem na poczatku jest prawidlowe, czy jednak slusznie podejzewam ze jest za duze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 września 2014, 20:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
animavilis, podejrzewam że do układu dostaje ci się lewe powietrze, które widać po korektach w patrol adaption. Wymieniałeś odme?? Sprawdź ją, i przewody które do niej są podłączone, bo mogą być dziurawe. Popatrz też na rury gumowe od dolotu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 września 2014, 22:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Moim zdaniem po korektach widać, że dostaje za mało powietrza (korekty są na minusie). Jakby było lewe powietrze (za duzo powietrza) to korekty były by dodatnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 września 2014, 14:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 240
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
A u mnie wywala coś takiego , mam podłączonego DET 3
Obrazek
Może ktoś nakieruje mnie czym może być to związane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 4 października 2014, 12:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Witam, przesyłam błędy z inpy , głównie chodzi mi o te lambdy co tam jest nie tak, ale za inne też będę wdzięczny :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Odczyty z lambdy:
Obrazek

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 października 2014, 13:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 330d+ E60 530xd+
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896
mały off top
znalazłem gdzieś kabel usb-obdII który kupowałem do passata b5
odczytam nim błędy z bmw ? raczej znam odpowiedz ale pytam tak dla 100%towej pewności

_________________
ObrazekObrazek
było E36 1,8IS ...........................................................................................jest E46 330D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106436.........http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 października 2014, 19:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Odczytasz ale tylko silnik, ewentualnie automatyczna skrzynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 października 2014, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 330d+ E60 530xd+
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896
rozumiem
a to co jest opisane w tej auckji http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-we ... 79413.html da rade zrobić tym oto kabelkiem z linku ??

_________________
ObrazekObrazek
było E36 1,8IS ...........................................................................................jest E46 330D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106436.........http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E46] 316i M43 1.9 blad 171... Inpa odczyt przeplywomierza.
PostNapisane: 14 października 2014, 23:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TUB19
Witam ma pytanie czy taki doczyt inpa dla przeplywomierza jest prawidlowy? wyskoczyl mi blad 171...
Czytalem ze ten błąd to moze byc wina przeplywomierza...

Obrazek


prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 października 2014, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
Witam Mam problem z moja e46 ponieważ zapala się kontrolka silnika byłem na kompie wyszedł taki błąd (Czek dopływ paliwa system) kod błędu P0170 no i skasowałem błąd i po przejechaniu 100km znowu zapalila się kontrolka brak jakichkolwiek objaw samochód pracuje ok.
Proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 października 2014, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań/Toruń
Moje BMW: e46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137567
Potrzebuję Waszej pomocy.

Zapalają mi się lampka od DSC i czasem od hamulca ręcznego, pada obrotomierz i temperatura, by po chwili wrócić do normalnego stanu, zależy od dnia.

Motor M54B30

Po podpięciu do INPY wyszły błędy:

20 Drehzahlfuehler vorne links
130 Timeout CAN ASC 1
131 Timeout INSTR 2
132 Timeout INSTR 3
146 Can Bus Fehler
149 Can Timeout DME/DDE
219 Can bus_off

mam prośbę o rozszyfrowanie i co z tym fantem zrobić ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 października 2014, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań/Toruń
Moje BMW: e46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137567
PROSZĘ ADMINA O ZŁĄCZENIE POSTÓW

cd. dorzucam zdjęcia błędów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i M43 1.9 blad 171... Inpa odczyt przeplywomierza.
PostNapisane: 17 października 2014, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TUB19
Nikt nie wie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 października 2014, 15:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: BMW 320 E36
Kod silnika: M52 B20
Witam mam BMW E36 320 i mam problem ze swiecaca sie kontrolka ABS-u. Po podpieciu urzadzenia diagnostycznego wyskoczyly informacje:
21 Operation of rear
In let valve faulty
10,02,01,00 No found !
10,02,01,00 No found !
Wie ktos co to.dokladnie.znaczy? Wedlug moich informacji przyczyna jest pompa ABS-u.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 października 2014, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
Witam mam Bmw e46 318ci i mam problem świeci mi się kontrolka silnika gdy usuwam błąd nie wraca ale po przejechaniu 100km zapala się znowu pomóżcie rozszyfrować błąd z góry wielkie dzięki
http://zapodaj.net/3141076393a16.png.html
O to ten błąd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 października 2014, 22:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
LuBaK, potrzeba sprawdzić coś w układzie paliwa.
Pompka paliwowa, regulator ciśnienia, bądź sam filtr paliwa.
Odczułeś jakieś spadki mocy ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 25 października 2014, 07:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
Nie wydaje mi się że samochód nie stracił mocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 października 2014, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: BMW 1 E87
Witam
Posiadam BME 1 E87 z 2005 r benzyna 118i.

Od pewnego czasu mam problemy kontrolą trakcji, mianowicie przy skręcaniu oraz nierównościach system niespodziewanie hamuje samochód, tj przy prędkości 30 km/h….

Podłączyłem pod INPA
I wyskoczyły 3 błędy:
DME/DDE - 2A70
DSC - 5DB1
FRM – 9CB3

Panowie cóż to oznacza? Szperam w sieci I nie mogę znaleźć wyjaśnień o co chodzi. Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL