BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:36 
Bobby_Valentino napisał(a):
W ogóle mamy 2009 rok a dalej żyje stara szkoła mechaników z PRL`u :) Olej zawsze klasę niższy, mineral do wszytskiego najlepszy nawet jak ci do frytek w kuchni zabraknie a silnik po zmianie oleju będzie sikał z każdej strony olejem jak przestrzelona beczka :rotfl:


Właśnie nie! Ostatnio czytałem "nową szkołę", że minerale obecnie nie są jak z PRL i są wysokiej jakości!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Fryderyk napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
W ogóle mamy 2009 rok a dalej żyje stara szkoła mechaników z PRL`u :) Olej zawsze klasę niższy, mineral do wszytskiego najlepszy nawet jak ci do frytek w kuchni zabraknie a silnik po zmianie oleju będzie sikał z każdej strony olejem jak przestrzelona beczka :rotfl:


Właśnie nie! Ostatnio czytałem "nową szkołę", że minerale obecnie nie są jak z PRL i są wysokiej jakości!


Wiadomo że tak ale i tak do samochodu który jeździ w naszym klimacie i ma hydro popychacze zaworów się bardzo średnio nadaje.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
no napewno sa lepsze niz kiedys...
ale Fryderyk wlalbys to cos do swojego m40? :> :wstyd:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:50 
eee.... zapomniałem tam na koniec dodać 5x razy ta emotkę --> :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 23:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
No i o to mi chodzilo ;) ;) teraz pasuje tylko wymienic :):)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 02:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Mam e30 z silnikiem M20B25 i LPG po kupnie tego samochodu zmieniłem olej na castroll GTX 15w40 nie wiem jaki wcześniej był, Przebieg 260tyś(bynajmniej na liczniku).

Zrobiłem jakiś 2-3tyś kilometrów i zaczeły stukać panewki tylko że samochód używam też do driftu głównie do tego go kupiłem. Jak wyczytałem w necie panewki się niszczą na skutek zerwania się filmu olejowego.

Teraz auto stoji w warsztacie i nie wiem jaki mam olej wlać by dobrze chronił silnik panewki itp. przed zatarciem zniszczeniem zużyciem. Wszyscy mechanicy jakich znam mówią zeby nie przechodzić z minerała na półsyntetyk czy syntetyk. Jednak z tego co tutaj czytam półsyntetyk niby nie zaszkodzi. Tylko jaki i jakiej firmy olej zeby najlepiej smarował i nie rozszczelnił silnika:
1.Castrol Magnatec 15w40
2.Shel helix plus 10w40
3.Shell Helix Ultra 5W/40
4. inny jaki ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 15:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
DanielsDS napisał(a):
samochód używam też do driftu głównie do tego go kupiłem

To może za jakimś 10w50 się rozejrzyj, żeby lepiej znosił wysokie temperatury.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 18:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DanielsDS napisał(a):
Mam e30 z silnikiem M20B25 i LPG po kupnie tego samochodu zmieniłem olej na castroll GTX 15w40 nie wiem jaki wcześniej był, Przebieg 260tyś(bynajmniej na liczniku).

Zrobiłem jakiś 2-3tyś kilometrów i zaczeły stukać panewki tylko że samochód używam też do driftu głównie do tego go kupiłem. Jak wyczytałem w necie panewki się niszczą na skutek zerwania się filmu olejowego.

Teraz auto stoji w warsztacie i nie wiem jaki mam olej wlać by dobrze chronił silnik panewki itp. przed zatarciem zniszczeniem zużyciem. Wszyscy mechanicy jakich znam mówią zeby nie przechodzić z minerała na półsyntetyk czy syntetyk. Jednak z tego co tutaj czytam półsyntetyk niby nie zaszkodzi. Tylko jaki i jakiej firmy olej zeby najlepiej smarował i nie rozszczelnił silnika:
1.Castrol Magnatec 15w40
2.Shel helix plus 10w40
3.Shell Helix Ultra 5W/40
4. inny jaki ....


Jeżeli silnik jest pod dużym obciążeniem to kup Valvoline 10W60.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Bobby_Valentino napisał(a):
Valvoline 10W60.


To jest chyba pełen syntetyk napewno moge go walć do 20letniego auta z przebiegie 260kk??

Czy po szlifie wału i zmianie panewek mam go odrazu wlać??
Czy pierw na dotarcie jakieś 500-1000km wlać 15w40 ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 20:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DanielsDS napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Valvoline 10W60.


To jest chyba pełen syntetyk napewno moge go walć do 20letniego auta z przebiegie 260kk??

Czy po szlifie wału i zmianie panewek mam go odrazu wlać??
Czy pierw na dotarcie jakieś 500-1000km wlać 15w40 ??


Zalewaj od razu 10W60 i przestań słuchać mechaników którzy się uczyli na dużych Fiatach.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL