BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 17:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 13:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Karol 540 napisał(a):
widze pewna roznice miedzy olejem mineralnym a smoła, olej mineralny jest jak najbardziej wskazany w takiej sytuacji. Majac M40 i wiedzac nawet ze przyczyna sa pierscienie, leje mineral a nie robie remont, to w miare logiczne...


wiec skazujesz silnik na smierc. Moze jednak ktos kto chce JEZDZIC M40 a nie wyrzucic go na zlom powinien wybrac remont? wejdz na www.castrol.pl uzyj PORADNIKA jak wybrac odpowiedni olej do danego auta i zobaczysz ze 15w40 jest NIEDOPUSZCZALNY w M40.

zrobilem to za Ciebie, prosze:

Producent (marka) BMW
Model 3 Series: 316i, -Touring (M40, E30)
Silnik P
Rok 1988-94


Zastosowania Zalecenie Pojemność (ltr)
Silnik (P) Zalecany Magnatec 5W-40 C3 (a,v,w) 4.3
Dobry Magnatec 10W-40 A3/B3 (a,v,w)
Przekładnia ręczna (e,h) 1.2
Przekładnia automatyczna (f,u) 3 (t)
Mechanizm różnicowy SAF-XO (u) 0.9
Płyn chłodniczy (50%) Zalecany Antifreeze NF 6 / 6.5
Dobry Antifreeze
Dyferencjały - tył/przód (z nieograniczonymi dyferencjałami przesuwnymi lub dyferencjałem lepkościowym) SAF-XO




jezeli silnik zaczyna BRAC 5w40 czy 10w40, na ktorym byl zalozmy od 0 do 200 000km przejscie na olej GĘSTSZY nie pomoze, a zaszkodzi! Bedzie gorsze smarowanie, a co za tym idzie zuzycie silnika nastapi w duzo szybszym tempie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 23 lutego 2007, 13:35 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 13:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
w sklepie motoryzacyjnym pracujesz więc masz do czynienia z mechanikami którzy u ciebie kupuja pogadaj z nimi jak to jest naprawde w praktyce z tymi olejami a nie bedziesz się upierał tak, nie kazdego jest stać od razu na remont czasem lepiej zalać mineralny za 80zł bańke niz wydać 1200-2000zł na remont no ale jak dla ciebie to nie stanowi problemu to teraz cie rozumiem.


i znowu jakiś poradnik castrola :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Ostatnio edytowano 23 lutego 2007, 13:37 przez ///ESIU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 13:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
esiue30 napisał(a):
w sklepie motoryzacyjnym pracujesz więc masz do czynienia z mechanikami którzy u ciebie kupuja pogadaj z nimi jak to jest naprawde w praktyce z tymi olejami a nie bedziesz się upierał tak, nie kazdego jest stać od razu na remont czasem lepiej zalać mineralny za 80zł bańke niz wydać 1200-2000zł na remont no ale jak dla ciebie to nie stanowi problemu to teraz cie rozumiem



w takim wypadku , gdy jezdzimy DALEJ mimo problemow do czego doprowadzimy ? Do tego co mechanicy lubia najbardzoej : szlifu . tak?

Wiec moze lepiej od razu gdy pojawi sie problem rozebrac silnik i np. wymienic TYLKO pierscienie ??

Nie lepiej wlac SMOŁE i jezdzic i jezdzic ,...... samo sie naprawi.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 13:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
zalewajac mineral a nie od razu remont to chyba na takim interesie mechanik nie zarabia. druga sprawa to uwierz prosze zalanie go 15w40 w 80% pomaga. wiesz inaczej wyglada sprawa v12 tam faktycznie 15w40 bym nie zalał ale m40???? hehe bez przesady. 15w40 nie ma gorszego smarowania

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
esiue30 napisał(a):
zalewajac mineral a nie od razu remont to chyba na takim interesie mechanik nie zarabia. druga sprawa to uwierz prosze zalanie go 15w40 w 80% pomaga. wiesz inaczej wyglada sprawa v12 tam faktycznie 15w40 bym nie zalał ale m40???? hehe bez przesady. 15w40 nie ma gorszego smarowania


czyli odpalam M40 na 0w40 przy - 5 `C i M40 na 15w40 w tych samych warunkach.

Smarowanie jest identyczne Twoim zdaniem tak??

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:09 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Proszę o kulture w Waszych postach , bo będę zmuszony zamknąć temat :zly:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
zostawmy temat bo do niczego madrego to nie prowadzi, niech każdy wyciągnie sam wnioski, wydaje mi sie ze wszystko zostało juz powiedziane i nie ma o czym gadać, kto ma troche oleju w głowie to napewno wniosek bedzie słuszny. (biały ja juz skończyłem) pozdrawiam!

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
fakt ze dyskusja na takim poziomie do niczego madrego nie doprowadzi.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
po pierwsze, zwiekszenie luzów nie jest usterka kwalifikujaca silnik do remontu!! to ze sa luzy na pierscieniach to nie jest ustreka!! to jest objaw zuzycia, nie pozwalajacy na dalsze uzywanie tak rzadkiego oleju, ale nie pociąga za soba konieczności remontu.

Gdybys używał od poczatku oleju mineralnego a nie syntetycznego to w momencie w ktorym, ten syntetyczny juz przedostaje sie przez pierscienie, olej mineralny dalej byl by szczelnie odseparowany wiec nie bylo by jeszcze widocznych sladów zużycia...

To chyba logiczne i bardziej łopatologicznie nie da sie tego przedstawic...
Wspołczuje tylko klientom ktorzy pytajac Cie o rade w kwestii zuzycia oleju słysza "wlej rzadszy!!" bo to rzeczywiscie prowadzi do szybkiego remontu, gdyz te male ilosci oleju przedostajace sie powoduja powiekszanie luzów...

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Karolu moja diagnoza brzmi:


KOMPLETNA PARANOJA.


Wspolczuje.

Wynika z Twoich "mądrych" rad ze do nowego silnika IDEALNY olej to 15w40.

GRATULUJE!!!!

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
stones1 poziom ty zaniżasz! a moze tobie poprost pomyliły się oznaczenia czyli 15w40 to syntetyk a 5w40 to minerał, to by wyjasniało twoje upieranie sie nad dolaniem syntetyka 15w40 do silnika który juz bierze olej :rotfl: chyba w tym cały problem :rotfl: a sory miałem juz nic nie pisac w tym temacie upssss :wstyd: brawo! Karol 540! widać że smoły pod czachą nie masz pozdro!

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jestes mechanikiem samochodowym tak? Wiec wez najwiekszy młotek jaki masz w swoim warsztacie, dobrze wyceluj w swoje czolo i przyloz z calych sil. Jesli to nie pomoze pozostaje amputacja glowy.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
rozumiem ze Twoja wiedza motoryzacyjna jest szeroka, bo oparta o Poznańskie targi (do 95 roku), ale nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego ze nie zawsze istniał olej syntetyczny.

Jako że nie stosuje się oleju półsyntetycznego i mineralnego na pierwszym wyposażeniu nowszych aut, momentem w którym trafia on do nich jest pojawienie się pierwszych luzów (zauważalne poprzez m.in. zużycie oleju) gdzie jest w stanie umożliwić dalszą eksploatację bez ponoszenia dodatkowych, zbędnych na tym etapie, kosztów.

Natomiast w nowszych jednostkach luzy te pojawiają się znacznie później, m.in. dzięki właśnie zastosowaniu oleju syntetycznego, który jednak również nie powoduje że tarcie znika, a jedynie maleje i to w znacznie większym stopniu niż przy zastosowaniu oleju mineralnego.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
stones jak bedziesz sie dalej upierał nad tymi syntetykami to stracisz klientów na sklepie bo wezmą cie za warjata!! przeciez karol540 wcale nie powiedział ze do nówki zalał by 15w, czytac nie umiesz?

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
esiue30 napisał(a):
stones jak bedziesz sie dalej upierał nad tymi syntetykami to stracisz klientów na sklepie bo wezmą cie za warjata!! przeciez karol540 wcale nie powiedział ze do nówki zalał by 15w, czytac nie umiesz?


ostatnio mialem klienta : Audi A3 96rok 1,8 20V Turbo. Mechanik M E C H A N I K polecil mu MINERALNY olej.. cudem go namowilem na 10w40.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Karol 540 napisał(a):
Gdybys używał od poczatku oleju mineralnego a nie syntetycznego to w momencie w ktorym, ten syntetyczny juz przedostaje sie przez pierscienie, olej mineralny dalej byl by szczelnie odseparowany wiec nie bylo by jeszcze widocznych sladów zużycia...

To chyba logiczne i bardziej łopatologicznie nie da sie tego przedstawic...
ów...



No wlasnie pisze Karol ze mineral JEST LEPSZY!!!

wiec tylko wspolczuc moge... na nic wiecej nie mam juz sil.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
to rzeczywiście "cud", ciekawe ile tego "cudownego oleju" mu spali na 100 km, ale pewnie wywróżyłeś z fusów że nie ma luzów i będzie szczelny jak nigdy...

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Karol 540 napisał(a):
to rzeczywiście "cud", ciekawe ile tego "cudownego oleju" mu spali na 100 km, ale pewnie wywróżyłeś z fusów że nie ma luzów i będzie szczelny jak nigdy...


gdybys mial JAKAKOLWIEK wiedze, jasne by dla Ciebie bylo ze 15w40 w tym silniku jest absolutnie nie dopuszczalny.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
niech ktoś zamknie ten temat PROSZE!!! juz nie jest mi do smiechu, płakac mi sie chce stones! zabiłes nas wszystkich i cała reszta forumowiczów pewnie pospadała z krzesełek. nie czytaj tyle reklamówek na sklepie. zamknijcie ten temat!! :mur:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 14:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Stones1! Posłuchaj esiuee30 i karol540 to się czegoś nauczysz.
Dobrze gadają! A mam nadzieje, że nie wcisnołeś komuś oleju syntetycznego kto jeżdził na mineralnym.
W końcu przyznał bys racje! A jak byś miał instrukcje obsługi bmw Z silnikiem M40 to byś zobaczył, że BMW zaleca 15W40 do tego silnika. Chyba, że piszą głupoty, nie to co w poradniku Castrrola!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL