irakleo napisał(a):
bambusfly napisał(a):
waskii napisał(a):
Jakieś opinie na temat oleju Specol SpecGold 5w40? Podobno parametry ma bardzo dobre?
Ja juz innego nie leje i nie chce. Po uzywaniu motula, valvolina, fuchsa, totala wlalem to cudo i jak dla mnie nie widze zadnej niekorzystnej roznicy w pracy silnika. Wszystko pracuje jak powinno.
właśnie zastanawiałem się ostatnio co to za produkt....domyślam się że w Polsce to go raczej nie produkują tylko rozlewają pod własną nazwą
waskii napisał(a):
Cena tego oleju to juz taka wisienka na torcie:)
no cena jest jeszcze bardziej zastanawiająca bo markowe oleje o takich parametrach kosztują przynajmniej o 100% więcej
bastaz napisał(a):
Olej pożera przez pierścienie olejowe na tłokach a nie przez markę oleju. Wiadomo, ze rzadszy typu 0/5W-30 będzie bardziej ubywał niz 0/5W-40.
idąc twoim tokiem rozumowania to np. 10W60 nie powinien brać wcale

Nie ma silników 4t "nie biorących" oleju. Kiedy tłok idzie w dół to na gładzi cylindra masz przecież warstwę oleju, która jest tam także w chwili spalania się mieszanki i kiedy zobaczysz temp. zapłonu oleju silnikowego i przeciętną temperaturę spalania w silniku benzynowym to zrozumiesz, że olej silnikowy nie jest w stanie tego po prostu "przetrwać". Dlatego 4t również spala olej, ale jeżeli nie ma problemów z uszczelniaczami, odmą czy pierścieniami to w perspektywie 10 tys. km jest to ilość rzędu kilkuset ml i nierzadko nawet niedostrzegalna na tradycyjnym bagnecie. Jeżeli pierścienie olejowe są zużyte to do komory spalania dostaje się tego oleju więcej, bo pierścień przepuszcza większą ilość oleju. Kiedy masz w samochodzie gęstszy olej to logiczne, że nie przedostaje się on tam samo sprawnie przez zużyte pierścienie olejowe jak olej rzadszy, a więc na chłopski rozum - tak, auto z zużytymi pierścieniami olejowymi bierze więcej oleju kiedy zalejesz mu 0W30 niż kiedy zalejesz mu 10w60 albo smar do łożysk (nie żebym zalecał komuś jeżdżenie na smarze zamiast oleju lub mieszanie smaru z olejem). Co nie zmienia faktu, że jeżeli masz silnik przystosowany do co najwyżej 5W40, a zalejesz mu 10W60 to prawdopodobnie szybciej rozwalisz sobie uszczelniacze, odmę i będziesz mieć problemy, np. z vanosami, które pracują na precyzyjnych elektrozaworach i czujnikach impulsów, które będą podawać niewłaściwe wartości na za gęstym oleju, co działa też w drugą stronę - jakbyś sobie do M5 E60 wlał 0W30 to vanosy też by się rozjechały, bo tam z kolei podzespoły są przystosowane pod gęsty olej.
BTW nie ma skutecznego leku na zużyte pierścienie olejowe poza ich wymianą co wymaga zwykle zainwestowania paru kółek w naprawę. Obok maksymalnie gęstego oleju mieszczącego się w zaleceniach producenta, np. 5W40 można dolewać cerateca od LM i ponoć potrafi to ludziom zbić zużycie nawet o 0,5-1L kiedy ich maszyna pożera 2-3L na 10 tys. km, ale to dalej tylko stopniowe zaleczenie problemu, który nie zniknie.
Tyle ode mnie
