BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 19 października 2014, 20:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
bedi_24 napisał(a):
z tym braniem to bylo dokladnie tak ze zrobilem 5 tys i z miarki nic nie ubylo dopiero po 5 tysia zaczelo ubywac nie wiem czym to jest spowodowane moze mobil tak ma :) i tez zauważyłem ze jak buma dostawala ostro w palnik to tez wiecej ubywalo jak jezdzilem wolno to nie schodzilo prawie nic zobaczymy jak bedzie na totalu
a co do daty totala to 5l jest z maja a 1l z lipca :) czas pokaze i napewno opisze co i jak


Oleje HC mają to do siebie że łatwo odparowują w wysokich temperaturach, nie myśl że total załatwi sprawę. Jeśli zależy komuś aby ograniczyć ubytki oleju to polecam olej który ma najniższy współczynnik NOACK (odparowanie) czyli np. Amsoil european car formula 5w40 lub też Valvoline ma niski noack.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 19 października 2014, 21:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
o brawo jeden co dobrze kombinujesz, ale nie doczytales czegos o lotności. wez banke tego oleju i przeczytaj coś, odparowac z taniego slabego oleju to moze rozpuszczalnik dodawany by olej mial mniejsza lepkosc w niskich temp. po uzyciu przelewa sie w niskich temp i wszystko jest wiadome amsoil w niskich temp przelewa sie podobnie do totala po 10000km wiec nie ma to zadnego wiekszego wplywu na pobory oleju. no dobra total ma szczególnie niską lotność zmniejszającą zużycie oleju w silniku. nie powinien brac jezeli amsoila nie bierze. co jakis czas mozna zalac amsoila zamiennie z totalem i tak sie robi, bo total bardzo dobrze chroni seryjne silniki przy wysokiej temp oleju i lepkosci ma podobne a w niskiej temp przelewa sie wyjatkowo dobrze jak na 5w40 (temp do -45; przypomne ze najlepsze oleje 0w40 maja do okolo -50)z tym ze 0w40 lepkosci w 40 maja gorsze niz 5w30 co jest ciekawe i wielu o tym nie wie. olej sie oplaca prosze nie krytykowac jak nie jezdziles. tym bardziej za pieniazki ktore kosztuje lepkosc blisko 15 w 100 to trzeba by bylo dobrze przewerowac rynek zeby cos takiego znalezc bo duzo drozszy vr1 ma lepkosc w 100 rowną 18, ale w nizszych temp nie nadaje się do jazdy dopoki nie osiagnie wlasciwej temp. sam total w papierach podaje, ze jest to olej do "sportowej jazdy" na litrowej bance pisze pod pierwsza kartą :wstyd: ja osobiscie polecam za stosunek cena/jakosc/ochrona
w porownaniu do amsoila nie zauwazylem zbytnio roznicy w poborze, sa to ilosci moze 100ml-200ml na 10-15 tys z jazdami po autostradzie. mniej silnik na pewno nie spali. nawet nowy. nie ma się co łudzić. na odcinku 1000km bez gaszenia może łyknać tyle scisly diesel. dlatego glownie to zalezy od lepkosci w danej chwili kto jak jezdzi, miasto czy trasy itd

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 12 listopada 2014, 21:22 
miał ktoś do czynienia z Mobil 1 New Life 0W40, parametry chyba całkiem przyzwoite? zastanawiam się, czy teraz przed zimą nie zmienić


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 12 listopada 2014, 23:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
miałem silnik zalany innym mobilem i już tej przygody nie powtórzę. Jak to zlewałem to nie był to olej tylko jakieś popłuczyny po oleju.
kiedyś był to dobry olej, ale niestety już nie jest.
Full synthetic jest tylko w Polsce w Niemczech SHC symthese technology kłamczuszki ;)

200tys. na oleju mobil 1
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 28 listopada 2014, 14:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 175
Z olejami jak z pierścionkiem dla żony/dziewczyny, kochasz to kupisz u jubilera, masz w dupie to na odczepnego kupisz na kramach.
Czy warto czasami oszczędzać te 50zł na 15tyś km?
A żeby było w temacie to ja z Valvoline Maxlife przeszedłem na Valvoline Extreme Synpower MST ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 28 listopada 2014, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Bartos napisał(a):
Z olejami jak z pierścionkiem dla żony/dziewczyny, kochasz to kupisz u jubilera, masz w dupie to na odczepnego kupisz na kramach.
Czy warto czasami oszczędzać te 50zł na 15tyś km?
A żeby było w temacie to ja z Valvoline Maxlife przeszedłem na Valvoline Extreme Synpower MST ;)

Przepłacać w myśl zasady że "droższe na pewno jest lepsze" też nie warto. Ten C3 to na pewno bdb. olej, ale przeznaczony do nowych silników z filtrem DPF. Do M57 w E38 przewidziano normę LL-01 (a jak masz wersję 184KM to nawet i LL-98). Jak dla mnie, to zakup takiego "ekologicznego" oleju po 45 zeta za litr to przerost formy nad treścią. Widzisz, ja zalałem Totala 9000 spełniającego LL-01, który razem z przesyłką kosztował mnie niecałe 140 pln za 7L. A gdzie filtr oleju, filtr odmy, ew. koszt wymiany?

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 28 listopada 2014, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 175
Raczej sugerowałem się testami odnośnie osadów jakie pozostawia (te co powyżej). A cena niższa niż Millers czy Amsoil, nawet niż Fuchs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 29 listopada 2014, 01:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
spokojnie na 5 wymian mozesz wlac 3-4 totala zadnych osadow nie bedzie na pewno, dawno sprawdzone

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 29 listopada 2014, 18:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Ja na dwóch BMW przetestowałem chyba wszystkie wszystkie oleje dostepne na rynku.
Tyle sie naczytałem że głowa boli każdy następny miałbyć lepszy od poprzedniego.
Powiem tak wszystko to jeden h... , leje się takiej lepkośi i klasy jakiej zaleca producent plus regularne wymiany i ma byc dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 29 listopada 2014, 19:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
roznica jest duza. jeden olej rozpuszcza drugi tylko utrzymuje czystosc jako tako...jest ogromna roznica w olejach jesli chodzi o to na jaki rynek bedzie przeznaczony
total jest pewny nie nalezy sie go bac bo:
1. sa auta na tym ktore maja pol mln juz od nowosci
2. rozpuszczalniki i bazy HC dobrze pluczą silnik, zapewniam że jak bedzie zlewany ujrzycie czysciutki oleji brak nagarow pod obudowa zaworow
3. ma odpowiednio wysoką i bezpieczną lepkosc w wysokiej temp

ps. zostawcie sobie banke po oleju i zwracajcie uwage na caly kod kreskowy (koncowka kodu zeby byla jednakowa jezeli macie juz kupione i sprawdzone oleje; z roznych miejsc koncowka w kodzie kreskowym jest zawsze inna)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 29 listopada 2014, 19:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666, a orientujesz się który z olejów Castrola obecnie można w ogóle polecić ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 29 listopada 2014, 19:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
0w40 nieraz sie zdarza dobry, problem polega tylko na tym na jaki rynek dostaniesz
nie macie pojecia jak nas oszukuja z tą roznica w jakosci na rozne rynki, mowie ogolnie o chemii

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 29 listopada 2014, 21:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Wiele dobrych opinii jest na temat mobila w stanach. Ludzie ściągają pokrywy zaworów i jest czysto. Zdjęcie które wrzuciłem wcześniej jest ze skody która jeździła u nas.

Ja ostatnio sprawdzałem jak zachowuje się olej po ściągnięciu kropli między palcami. Fuchs bardzo fajnie się kleje i podczas odrywania palcy tworzy słupki na wysokość około 1mm. Castrol zalany do toyoty juz tego nie uczynił tak jak i popluczyny które leje serwis Chevroleta. Masakra jednym słowem, ten olej wcale nie ma lepkości. Gm dexos 2 klepany przez mobila.
Jak wiara robi na tym long life 30tys i 2lata to się nie dziwię ze silniki padają jak muchy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 30 listopada 2014, 11:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
neez napisał(a):
Wiele dobrych opinii jest na temat mobila w stanach. Ludzie ściągają pokrywy zaworów i jest czysto. Zdjęcie które wrzuciłem wcześniej jest ze skody która jeździła u nas.

Jak wiara robi na tym long life 30tys i 2lata to się nie dziwię ze silniki padają jak muchy.


W stanach przeciętni ludzie wymieniają olej co 4000 km. bo ekologia czy jakaś inna ideologia. Tak naprawde nabijanie kasy producentom oleju.
Ludzie z zasobniejszym portfelem kupują samochód u dilera, nie jeżdzą na przeglad serwisowy i nie wymieniaja oleju, po roku
i przejechanych 30tyś - 50tyś mil zostawiają za pare centów wóż na szrocie albo w warsztacie z zarżniętym silnikiem i idą po nowy do dilera. Mam tam kuzyna mechanika.
U nas po to wydłuża się interwały między wymianami oleju żeby zarobic na sprzedaży części zamiennych i nowych samochodów.
Ja do Poloneza lałem Lotosa i Orlena, regularnie co 10000 km wymiana, silniczek był czysciutki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 30 listopada 2014, 14:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
pawelos666 napisał(a):
2. rozpuszczalniki i bazy HC dobrze pluczą silnik, zapewniam że jak bedzie zlewany ujrzycie czysciutki oleji brak nagarow pod obudowa zaworow

Trochę zamieszałeś, jak olej może być czysty podczas zlewania skoro ma wypłukać nagar? Nagar, osad itp. przecież nie odparuje ;)
Mowa o Totalu 9000 Energy? Może go w końcu spróbuje :niepewny: , chociaż przejechałem na Millers Trident 5w40 50tys. km wymieniany co 10-12 tys. km(benz.+LPG), i jest bardzo dobrze, tzn. silnik nie bierze oleju (pomijam 100ml na 12tys. km), ładnie i cicho pracuje.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 30 listopada 2014, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Pawel! napisał(a):
Trochę zamieszałeś, jak olej może być czysty podczas zlewania skoro ma wypłukać nagar? Nagar, osad itp. przecież nie odparuje

hm mieszać to można propan butan zeby powstalo lpg :cwaniak:

a czemu niektore oleje spuszczane o bardzo ciemnym kolorze po przepracowaniu nie czyszcza silnika? tak jak niektore spuszczane jako sporo jasniejsze ktore duzo lepiej plucza? kolor spuszczanego oleju to nie tylko nagar w nim, nie ma to wiekszego zwiazku ze sciaganiem syfu z silnika. slaby olej zasyfi sie i przestanie sciaga syf z silnika. na to jak olej ciemnieje maja wplyw inne rzeczy niz tylko nagar w silniku... dlaczego rozpuszczalniki w oleju i bazy hc lepiej oczyszczaja silniki niz olej bez rozpuszczalnika na bazie syntetycznej?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
pawelos666 napisał(a):
dlaczego rozpuszczalniki w oleju i bazy hc lepiej oczyszczaja silniki niz olej bez rozpuszczalnika na bazie syntetycznej?
Jesteś specjalistą, więc czekam na odpowiedz. :hyhy:

Pawel! napisał(a):
przejechałem na Millers Trident 5w40 50tys. km wymieniany co 10-12 tys. km(benz.+LPG), i jest bardzo dobrze, tzn. silnik nie bierze oleju (pomijam 100ml na 12tys. km), ładnie i cicho pracuje.

Możesz coś powiedzieć na temat Millers'a,oprócz suchych cyferek? U mnie podczas zlewania oleju jest jasny.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 16:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak auto jezdzi na gazie to jak ma byc olej ciemny? jak tylko siarka do niego wtedy przenika z gazu. hc z rozbitymi weglowodorami zawieraja duzo wiecej dodatkow myjacych wtedy olej sam w sobie sie czysci :) jak masz gaz to olej sie musi dobrze odsiarczac i tyle czysty moze byc ale nie ma sensu go dluzej trzymać bo siarczy silnik. podsumowujac nie jest do konca wykorzystany w takim silniku bo odrazu traci wlasciwosci. w takim przypadku szkoda pieniedzy na olej tej klasy, lepiej wymiany co 8-10 tys km z wyzszym TBN mozna nawet ponad 10. przy lpg zrobisz 5000km i juz masz tbn o polowe nizszy. millers to dobry olej, ale jezeli jezdzisz na gazie to na prawde gruba przesada...psujesz go. lepszy od tego tridenta jest XFS 5W40 (premium), ale to i tak nie ma sensu przy LPG, tam licza sie czeste wymiany

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 11:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
pawelos666 napisał(a):
hc z rozbitymi weglowodorami zawieraja duzo wiecej dodatkow myjacych wtedy olej sam w sobie sie czysci

Jak to sam się czyści?

pawelos666 napisał(a):
millers to dobry olej, ale jezeli jezdzisz na gazie to na prawde gruba przesada...psujesz go. lepszy od tego tridenta jest XFS 5W40 (premium), ale to i tak nie ma sensu przy LPG, tam licza sie czeste wymiany

Ok, Millers kosztuje ok 200pln za 7litrów, wymieniam go często bo 10-12k (filtr Knecht/Mann/OE) to nie jest dużo, chyba że się mylę.
Co do instalacji LPG to jest ona na bdb komponentach(ACR01, Barracudy) montowana u jednego z najlepszych fachowców w trójmieście, jest sprawdzana co 10tys. km.
Pierwsze słyszę że za dobry olej szkodzi. :zdziwko:
To może przedstaw jakieś konkrety, ponieważ na forum jeździ sporo zagazowanych M54 i M52, jakie oleje do nich polecasz?

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 14:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Szkodzic nie szkodzi ale siarka przenika do oleju. Olej traci właściwości. Jazda na takim drogim oleju zasiarczonym mija się z celem. Poogladaj badania probek olejów z silnikow z LPG po kilku tys km. Sprzedawcy olejów będą zaprzeczać... :) ale parametry od siarki olej traci bardzo szybko i lepiej jest używać olejów właśnie typowo pod LPG nie koniecznie za 200zł + bardzo czeste wymiany

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL