BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 9 lutego 2015, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e90
Kod silnika: m47
Oczywiście chodzi o E90 z 2005 z M47 150 KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 9 lutego 2015, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 25
Lokalizacja: Bialystok / U.K
Moje BMW: e46 330d-Viper GTS
Kod silnika: m57
Witam mam pytanko odnosnie bledu ktory wykazal mi komputer SMOOTH RUNNING ENGINE SENSOR.
Szukalem na forum UK opis objaw jest nastepujacy dymienie szarpanie spadek mocy . W moim wypadku odpala bez problemu nie dymi nie przerywa . Auto jest po programie seria wykazala na walnietej przeplywce przed 179.9KM i 418NM i po 194KM i 440NM po wymianie przeplywki na ori bosh auto zapinalo spoko byla mega roznica , ale po jakims czasnie jest slabiej i jest blad smooth running engine POMOCY co to do ... jest :)
Pozdrawiam Piotrek

_________________
e36 320i 150KM Sedan
e36 2.5 170 KM Touring
vw passat 2.0 16v 150 KM
e46 323 170KM Sedan
e46 330i 231KM Seadn INDIVIDUAL
e46 330d 220KM 510NM Sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 lutego 2015, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 25
Lokalizacja: Bialystok / U.K
Moje BMW: e46 330d-Viper GTS
Kod silnika: m57
Witam wyskoczyk mi blad 5651 Laufruheregler oznaczajacy jak mi wiadomo wtryski z bledem zakladajac tolerancje -3+3 pierwszy pokazuje pomiedzy 3.93 a 4.18 zasz po skasowaniu bledu jest ok wylaczam auto wlaczam i jest git ale po jakims czasie slabnie z deka . I oto moje pytanie czy jest jakas szansa na to ze wine za to ponosi czujnik czy niestety wtrysk do regeneracju lub wymiany .
Pozdrawiam Piotrek.

_________________
e36 320i 150KM Sedan
e36 2.5 170 KM Touring
vw passat 2.0 16v 150 KM
e46 323 170KM Sedan
e46 330i 231KM Seadn INDIVIDUAL
e46 330d 220KM 510NM Sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 lutego 2015, 08:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
skrzypusiek napisał(a):
93A8 2K0 / Airbag Fahrer 1. Stufe


bład poduszki kierowcy

piecia413 napisał(a):
niestety wtrysk do regeneracju lub wymiany .


warto zrobic test przelewowy wtrysków

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 lutego 2015, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 25
Lokalizacja: Bialystok / U.K
Moje BMW: e46 330d-Viper GTS
Kod silnika: m57
Dzieki i Pozdrawiam.

_________________
e36 320i 150KM Sedan
e36 2.5 170 KM Touring
vw passat 2.0 16v 150 KM
e46 323 170KM Sedan
e46 330i 231KM Seadn INDIVIDUAL
e46 330d 220KM 510NM Sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 lutego 2015, 07:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e90
Kod silnika: m47
Czy mogę prosić o dokładniejsze podjęcie tematu??? Odp. błąd poduszki nie jest odkrywcza i nie jest wyczerpująca. Czy chodzi o kontakt poduszki, przewodzenie poduszki, problem z ładunkiem itd. Błąd daje dokładne wskazanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 lutego 2015, 08:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
wykręć kierownice zmierz rezystancje poduszki powinna miec ok 3 ohm
sprawdz przejscie przewodów idacych od poduszki az za taśme kierownicy jak nie bedzie przejscia na kablu od poduchy to tasma do wymiany albo do naprawy

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 lutego 2015, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 85
Lokalizacja: Ślask
Moje BMW: e46 330
Kod silnika: m54b30
Prosba o rozkodowanie błedów 151,190,135,17,206,31,32,61,41,151,169 silnik to M43/TU skanowane inpa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2015, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e90
Kod silnika: m47
Taśma została wymieniona i na około 3 tyś kilometrów to pomogło ale potem ponownie błąd się pojawił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2015, 19:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Cześć
Co to jest za błąd?:
Obrazek
On jest gdy wybierze się w inpie kolejno: e39->nadwozie-> Licznik Kombi/IKE ... i odczytuje się błędy.
Odpuściłem go sobie, bo do niedawna walczyłem z innymi dolegliwościami autka.
Jeżeli Komuś się chce, to proszę o podpowiedź.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2015, 19:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
bagins28 napisał(a):
Prosba o rozkodowanie błedów 151,190,135,17,206,31,32,61,41,151,169 silnik to M43/TU skanowane inpa


151 Pomocnicza pompa powietrza
135 Czujnik wałka rozrządu
206 rozporządzenie czujnika stukowego
31 Wtryskiwacz cylindra 3
32 Wtryskiwacz cylindra 1
41 przepływka HFM
169 Sonda lambda 1 ogrzewanie Przed Kat

skrzypusiek napisał(a):
Taśma została wymieniona i na około 3 tyś kilometrów to pomogło ale potem ponownie błąd się pojawił.


moze znów sie zerwała :) trzeba sprawdzic

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2015, 19:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
RobertTOEZ napisał(a):
On jest gdy wybierze się w inpie kolejno: e39->nadwozie-> Licznik Kombi/IKE ... i odczytuje się błędy.
Odpuściłem go sobie, bo do niedawna walczyłem z innymi dolegliwościami autka.
Jeżeli Komuś się chce, to proszę o podpowiedź.


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 7&t=167341

generalnie glupkowaty bład :) generalnie licznik dziala dobrze ?? czy cos sie dzieje zlego

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2015, 20:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
No właśnie o to chodzi....że mogę powiedzieć "ani me, ani be, ani kuku ryku" :rotfl: :rotfl: -taki jest ten błąd. Od prawie 2 lat przeglądnąłem/przepryskałem już chyba wszystkie mniej i trudniej dostępne styki-złącza-bezpieczniki-czujniki. Zegary rozbierałem ze 4-5 razy, kabelkom się jak mogłem przyglądałem. Wyciągałem nawet z obudów: EWS, moduł świateł, moduł komfortu-czyściłem przekaźniki(cięcie ich obudów) itd itp. Z inpą mam do czynienia od kwietnia ubiegłego roku.
Liczniki działają dobrze...z małym "ale"-wskazówka obrotomierza potrafi się zaciąć przy odpalaniu na "0" i nie wystartuje bezpośrednio po odpaleniu silnika(klepnie się w konsolę to wystartuje albo sama się "obudzi"-szczególnie to ma miejsce w niskich temp. otoczenia). Podobnie jest ze wskazówką prędkości, czasem wystartuje dopiero przy ok 30 km/godz.
Liczniki rozbierałem własnie z tej przyczyny. Po delikatnym przepłukaniu obu osiek wskazówek i chyba to amortyzatorów osi skrętu sytuacja się poprawiała na pewien czas.
Błąd nie występuje na postoju. Trzeba kawałeczek przejechać żeby powstał. Nie mam laptopa i nie mogę dokładniej stwierdzić kiedy on się pojawia. Załóżmy, że skasuję go, zrobię kilkukilometrową przejażdżkę i jest wszystko niby OK, a na inpie już jest "131 speed A".
Zastanawiam się czy przypadkiem to nie jest błąd któregoś czujnika ABS-u, tylko któremu tu przyporządkować literę "A"?. Na forach zagranicznych widywałem właśnie, że gdy chyba jest pojęcie "Speed A" to goście wymieniają czujniki ABS-u. Ja próbowałem którykolwiek odkręcić, ale ni chu, chu -pozapiekane śrubki(te na imbusy) i nie chcę bezsensu narobić sobie "aa kuku".
Nakierowuje mnie to na ABS, bo tak jakby, przy bardzo małych prędkościach któryś czujnik nie wykrywał poślizgu. przedwczoraj, gdy się ledwie toczyłem na zapiaszczonym asfalcie, depnąłem na hamulec i wyraźnie poczułem zablokowane przednie prawe koło i nie czułem w ogóle pompki abs-u na pedale, a zawsze ją dobrze czuć.
Może się tylko sugeruję. :zakrecony:. To zdjęcie, które zamieściłem jest stare, ale kiedykolwiek inpę nie podepnę to ten błąd jest i jak sobie o nim przypomnę to go kasuję i on powraca. W międzyczasie nic podejrzanego się nie dzieje. Licznik działa, kontrolki wszelkiego rodzaju i maści też, wskazówki tak jak napisałem-głównie zimą odbija obrotomierzowi(cyfrowy w OBC działa bez zarzutu), ASC działa.
I nie wiem o co chodzi :zdziwko: . Głównie chodzi mi o to żeby nie tragało tamtędy prądu, bo błąd pokazuje że to jest zwarcie z masą.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2015, 21:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
abs sprawdz sobie w inpie live data widac ładnie wszystkie koła jak sie kręcą trzeba nieraz przejechac kilka km zeby zobaczy jaki czujnik fiksuje np predkosc lekko przeskoczy albo zawyza albo zaniża
czujników nie wyciagniesz bez ich zniszczenia wiec wcale ich nie dotykaj no chyba ze któryś w inpie bedzie zle pokazywał to czeka cie niezła rzezba z ich wytarganiem i nie uszkodzeniem koronki na łozyku


co do toczenia to nie wiem czy wiesz ale abs zaczyna dzialac dopiero od chyba 10km w instrukcji e39 jest to napisane wiec jak sie toczysz naprawde wolno i dasz na hamulec to abs nie bedzie dzialac

jak chcesz sprawdzic pobór prądu to miernik w reke dajesz na ampery wpinasz pomiedzy kleme plus albo minus obojetnie i zamykasz auto zeby centralny sie rozłaczyl po zamknieciu auta powinien byc pobór ok 250mili
po minucie spada do ok 130 i po dalszych kilku sekundach powinno byc ok 90 mili wtedy jest wartosc katalogowa :)
na moje błąd jest łapany z chwila jak wskazówka nie wstaje a ty ruszasz licznik jest elektroniczy i łapie bład i to cała filozofia :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 lutego 2015, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
To: "ani me, ani be....." odniosłem do siebie! ;) , nie do kogokolwiek z forumowiczów!
Tego od kiedy zaczyna łapać/brać pod uwagę ABS, to faktycznie nie doczytałem albo nie wziąłem pod uwagę :D , bo właściwie od początku jak mam to bmw, to jestem wciąż "zakręcony" wokół silnika, ale dobra uwaga ;).
Pobór prądu badałem kiedyś siedząc i czekając na zmiłowanie zamknięty w bagażniku :rotfl:(aż wszystko się powyłącza), było wtedy OK.
Pewnie jest tak jak piszesz, zegary-prędkościomierz cieżko jest "obudzić", zresztą któryś z wcześniejszych właścicieli już rozbierał zegary i przykleił ramki wokół wskaźników prędkości-obrotów-temp.-paliwka, a z tyłu na klapie były resztki naklejki MPower.
Ale żniwo zebrałem :zakrecony: :hyhy:
Dziękuję!
Trudno, trzeba tak jeździć :zdegustowany: :hyhy:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 lutego 2015, 08:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
ja kiedyś w poprzedniej bmw pomalowałem wskazówki na czerwono markerem efekt ładny ale jedyny mankament był taki że wskazówka potrafiła się przyklejac to tego małego precika ale to wtedy kiedy było ciepło na DWORZE i też trzeba bylu puknąc w zegary żeby ruszyła wskazówka i też zaraz był błąd :) a patent na zmierzeni poboru zamykając się w bagażniku super :) nie wpadł był na to bo bym się bal że już mnie nikt nie otworzy :) prościej chyba wcisnąć zamek w klapie i wtedy lampki i centralny się zamknie :) i klapą zostaje otwarta a samochód myśli że jest zamknięta :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 lutego 2015, 09:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Później o tym dopiero pomyślałem :hyhy: :hyhy:(o wciśnięciu zamka w klapie) . W kombi nie ma takiego strachu...i łatwo pociągnąć cięgno odblokowujące zamek w klapie, albo złożyć oparcia tylne i wyjść drzwiami ;) .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 lutego 2015, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: POS
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
witam mam kilka zrzutow z INPA do rozkodowania
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
[img]http://iv.pl/images/54030132642910637204.png[img]
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i z drugiego silnika
Obrazek
Obrazek

pierwszy to 3.0d m57 a drugi 2.5tds m51
z gory dziekuje..To moje pierwsze doswiadczenie z INPA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 lutego 2015, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Moje BMW: E36 320iA
Kod silnika: M52B20
Witam,
jako że już dłuższy czas borykam się z problemem wysokiego spalania E36 320 M52B20iA postanowiłem nagrać filmiku z parametrów LIVEDATA.

Film z Inpy:
https://www.youtube.com/watch?v=nTEnQEUQlb8

temperatura pracy silnika to koło 80C. Tutaj sondy nie pracują w ogóle (a powinny?)

Film z DIS:
https://www.youtube.com/watch?v=Qtr6eY7OeTE

Tutaj sondy początkowo też nie pracują, potem nagle pojawia się ACTIVE i sondy zaczynają pracować. Ale mi się zdaje, że za wolno.

Ogólnie czekam aż ktoś się wypowie czy to dobrze czy nie.
Dodam, że obie sondy znajdują się PRZED katalizator w przedniej części tłumika, natomiast NIE SĄ w kolektorach wydechowych. W wydechu są dwie zaślepiające śruby. Wszystko wygląda na oryginalny montaż.

Ktoś przyjrzy się tym wartościom wszystkim?
Dzięki z góry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 lutego 2015, 18:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
sondy powinny zacząc pracowac po okolo 3 minutach od uruchomionego zimnego silnika
praca powinna byc 0-5v napiecie pownio skakac bez przerwy i szybko bez jakiegos zatrzymywania

wiec sondy do wymiany

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL