BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 00:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Tarcze - jakim cudem tak szybko starte? :|
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam. Od około roku borykam się z problemem drgającej kierownicy przy hamowaniu od 130 do 80 km/h. Mechanicy (coś ze 3 na to patrzyło) ogladneli pół auta i nie znaleźli nic, prócz ewentualnych felg które nie są orginalne. Jutro mam zamiar założyć fele od bety znajomego i sprawdzić czy drganie zniknie. Ale przechodząc do sedna sprawy, przygladnałem się dziś tarczom. W tamtym roku w październiku bodajże wymieniłem tarcze z klockami na przod (komplet z robocizną kosztował coś ponad 500 zł). Dziś zauważyłem że już jest wytarty rant z boku, grubości mniej wiecej pół mm. Klocków nie sprawdzałem (jutro sprawdze), ale raczej nie są jeszcze starte (nie wiem czy w e39 99r jest na nich czujnik przy ubozszym kompie) ale auto zrobiło na nich dopiero 15-20 tys km :/ Co może być przyczyna tak szybkiego starcia się tarcz? Dodam, że bicie było przed ich wymiana i po także.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
twarde klocki ktore malo pyla i przez to piluja tarcze - a bicie przy hamowaniu powinno Ci zniknac z wymiana tarcz i klockow na nowe - u mnie tak bylo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Właśnie klocki kazałem załozyc miekkie. Noi pylić pylą, po tygodniu jazdy (350-400 km, z czego 200 trasa) to fele mam czarne ^^

Przyczyn bicia może być wiele, tarcze, maglownica, piasta, łożysko, wahacze a nawet spotkałem się z niedokręconą śrubą na zacisku xD (rozmawiałem z fachowcem od BMW, neistety telefonicznie to kazał sprawdzić, bo mówił ze zdazyly mu sie takie przypadki:P)
Jednak to wszystko sprawdzali i niby wszystko ok... Mały luz na końcówkach drążków kierowniczych ale to by powodowało bicie podczas jazdy a nie tylko hamowania.

Jutro sprawdze i wyeliminuje jak narazie ostatni wymyślony powód - felgi.

Jednak najbardziej mnie martwią te tarcze... 15-20 tys km?! Ok jakby tak wygladały po 60-80...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
MichuBa, moze po prostu jestes nauczony duzo hamowac, gwaltownie hamowac, dlugo trzymac noge na hamulcu zamiast dawac samochodowi wytracac ped, redukowac biegi, przewidywac sytuacje itp ... wiesz o co biega

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
No tu się zgodze :P Powoli mój styl jazdy z porywczego, "sportowego xD" zmienia się na bardziej spokojny ale fakt faktem raczej mało przywiązywałem wage do tego zeby hamowac "oszczednie". Tylko w takim razie dlaczego tarcza jest tak mocno starta, a klocki (pierwsze na niej) tak mało? Przecież to aż dziwne....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
może być tak,że kupiłeś słaby zamiennik tarcz ze słabego materiału- nie dość, że miękkie i szybko się ścierają to pewnie po wjechaniu w jakąś kałużę się zwichrowały i biją.

Generalnie jeśli wymienia się tarcze powinno się wymienić je na jak najlepsze, klocki to już drugorzędna sprawa, ważne tylko żeby nie były za twarde i nie piszczały :).

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
moim zdaniem co do scierania tarcz to twrde klocki, a co do drgan to mozliwe ze sa fabrycznie krzywe tarcze lub felgi sie pokrzywily... jedz je sprawdzic na wywazarke a co do luzow to mozesz je sprawdzic na diagnostyce

pozdro

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Powtarzam, wszystko było sprawdzone. Felgi proste, wyważane. Luzy małe są na drążkach, reszta wszystko ok.

Czy tańsze zamienniki... nie wiem, ściągał je znajomy mechanik, na wstępie pytał czy chce wersje tańsza czy droższa, kazałem założyć droższą. Komplet z klockami + robocizna kosztował ponad 500 zł, to nie jest mało jak na tarcze...

Czy fabrycznie krzywe? Nie sądze bo kierownica biła też na starych... Musiałbym mieć pierońskiego pecha gdybym kupił nowe tarcze i od razu powodowałyby ten sam problem co stare...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 22:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
no oki - nie wiesz dokladnie co mechanior zalozyl to raz - po drugie zasada jest taka , ze do bmw na przod tylko oryginalne tarcze -klocki moga byc zamienne -po trzecie moze na nowych tarczach za ostro sobie na poczatku pozwalales i stad problem z biciem - jesli wszystko masz oki - to sprawdz czy prowadnice klockow i cylinder hamulca szybko wracaja po nacisnieciu hamulca - bo moze byc ze nie i wlasnie tez wtedy powstaje bicie - latwo to sprawdzic jesli masz ciut krzepy -najlepiej w dwie osoby na zgaszonym silniku na rownej drodze -jedna osoba naciska hamulec glowny i puszcza - druga pcha auto -jesli toczy sie swobodnie -zaciski i prowadnice dzialaja dobrze - trza szukac wtedy jak powyzej napisalem -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 00:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
no i o taka wypowiedź mi chodzi :) +1 dla Ciebie :) Jutro wszystko posprawdzam.

Btw. TYLKO orginalne? Bo bardzo chwalą zimermanny.. Pewno i tak bede musiał wymienić tarcze wiec wole dowiedzieć się jakie. Ile orginały?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 06:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
twierdzi sie ze zimermanny sa dodre jakosciowo - sam nie znam - wiec nie sugeruje -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
Witaj nie podales jakie masz felgi i opony zalozone chodzi o wymiary, nie podales czy sprawdzales czy sa wywazone to dwa . zakladam ze kola w porzo to sprawdz czy masz nawiew na przednie tarcze czasem po wypadkach te kanaly sie usuwa bo ulegaja uszkodzeniu a wtedy masakra wystarczy raz przygrzejesz \tarcze hamujac z duzych preddkosci i juz po herbacie toczenie nic nie pomaga trzeba wymienic na nowe przegrzaniuulega material i nastepuje zmiana w ztrukturze materialu mialem taki przypadek i tak sie skonczylo wymiana tarcz hamulcowych i klockow . ja mialem przeciety przez gazownika nawiew na tarcze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
Witaj nie podales jakie masz felgi i opony zalozone chodzi o wymiary, nie podales czy sprawdzales czy sa wywazone to dwa . zakladam ze kola w porzo to sprawdz czy masz nawiew na przednie tarcze czasem po wypadkach te kanaly sie usuwa bo ulegaja uszkodzeniu a wtedy masakra wystarczy raz przygrzejesz \tarcze hamujac z duzych preddkosci i juz po herbacie toczenie nic nie pomaga trzeba wymienic na nowe przegrzaniuulega material i nastepuje zmiana w ztrukturze materialu mialem taki przypadek i tak sie skonczylo wymiana tarcz hamulcowych i klockow . ja mialem przeciety przez gazownika nawiew na tarcze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 13:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Felgi alusy 15" nieorginalne (pisalem ze nie orginalne, nie pisalem o wielkości) to raz.
Pisałem (chyba ktoś nie czyta wszystkiego) że wszystko było sprawdzane, felgi były wywazane conajmniej po 2 razy na letnich i na zimowych oponach to dwa. Auto jest bezwypadkowe, to 3 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 15:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
obejzyj dokladnie opony bo moze to byc przyczyna ze masz schamowane w jednym miejscu lub jakis guz niewielki ci gdzes wyskoczyl.W takim przypadku kolo da sie wywazyc na 00 a i tak bedze telepało no i sprawdz czy masz proste fele !
pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 16:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
po trzykroć pisałem - felgi są proste, koła wyważane. Jeden z kompletów opon jest nowy, zresztą i na zimówkach i na letnich to samo..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 08:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
MichuBa napisał(a):
... znajomy mechanik, na wstępie pytał czy chce wersje tańsza czy droższa, kazałem założyć droższą....

Co to za pytanie droższe czy tańsze? Przede wszystkim powinieneś wybrać lepsze. A tak apropo, zapłaciłeś mechanikowi pieniądze i nawet nie wiesz jakiej firmy, wymiarach założył Ci tarcze? :zdziwko: To jak, wiesz czy nie wiesz czym hamujesz?

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 09:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
ventola napisał(a):
MichuBa napisał(a):
... znajomy mechanik, na wstępie pytał czy chce wersje tańsza czy droższa, kazałem założyć droższą....

Co to za pytanie droższe czy tańsze? Przede wszystkim powinieneś wybrać lepsze. A tak apropo, zapłaciłeś mechanikowi pieniądze i nawet nie wiesz jakiej firmy, wymiarach założył Ci tarcze? :zdziwko: To jak, wiesz czy nie wiesz czym hamujesz?


Z tego co wiem tarcze ATE + klocki ATE są dobre sam takie załozyłem :] tez kierownica drgała przy tych prędkościach . Sprawdź czy tłoczki hamulcowe się nie blokują i czasem to przez to tarcze się krzywią :] :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: golenĂłw
mam dokładnie tak samo .od roku się tak męczę. nowe mam wszystko(dosłownie).zauważam jednak u siebie ,że tarcze się krzywią (mam brembo max ) już dwa razy je toczyłem.skup się na cylinderkach czy lużno chodzą (nie blokują) najlepiej przeczyścić profilaktycznie,a dalej drąż temat tarcz -jak piszą inni co nowe nie znaczy dobre a i technika jazdy(hamowania,dotarcie klocków i tarcz) jest ważne-ja chyba to spier..felgi też mam nowe 2 kpl.i co? ano to,że na dwóch felach dokładam po 50gr ciężarków ,ale niedługo zabieram się od nowa do wszystkich czynności od nowa,bo tragedia się tak jeżdi.pozdro jak sobie poradzisz to napisz może mi się przyda w dalszych poszukiwaniach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: golenĂłw
mam dokładnie tak samo .od roku się tak męczę. nowe mam wszystko(dosłownie).zauważam jednak u siebie ,że tarcze się krzywią (mam brembo max ) już dwa razy je toczyłem.skup się na cylinderkach czy lużno chodzą (nie blokują) najlepiej przeczyścić profilaktycznie,a dalej drąż temat tarcz -jak piszą inni co nowe nie znaczy dobre a i technika jazdy(hamowania,dotarcie klocków i tarcz) jest ważne-ja chyba to spier..felgi też mam nowe 2 kpl.i co? ano to,że na dwóch felach dokładam po 50gr ciężarków ,ale niedługo zabieram się od nowa do wszystkich czynności od nowa,bo tragedia się tak jeżdi.pozdro jak sobie poradzisz to napisz może mi się przyda w dalszych poszukiwaniach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL