BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 12:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Witam!
Jak w temacie... Problem polega na tym, że przy ostrym przyśpieszaniu na 1,2 i 3 nie ma żadnego problemu, auto idzie jak burza, ekonomizer zamyka skale, ba nawet wychodzi 2 mm poza nią;). Natomiast na 4 i 5 biegu przy około 2200rpm ekonomizer się cofa do 12-14l i czuć jakby nagle się bmce przytyło i zamula silnik. Przy około 2400-2600rpm wszystko wraca do normy i auto ciągnie jak głupie...
Dodam, że ostatnio wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym i auto zaczęło ładniej się zbierać od samego dołu czyli 1500rpm i czuć jakoby doszło pare koników, ale problem ze zmułką na 4 i 5 został:(... Niedługo wymieniam olej na nowy i całą odmę, ale to raczej nie problem odmy. Czytałem o czyszczeniu elektrozaworków, ale tam ludzie opisują że auto w ogole im się zamuliło... A mnie tylko przez około 300rpm na 4 i 5 biegu;)...
Pozdrawiam;)

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 19:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
kolego jeżeli na 4 biegu ekonomizer niedojdzie minimum do 18-20 l to jest to objaw padającej przepływki. Wyczysz również elektrozawór sterujący turbiną, jest on schowany pod przepływomierzem i odpowiada za prace turbo, idzie do niego wężyk od turbiny.
Tak samo możesz wyciągnąć przepływke i przeczyścić element pomiarowy patyczkiem do uszu. :) Napewno poczujesz różnice.

I Twoje auto powinno odzyskać wigor :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 09:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Co dokladnie mam przeczyscic w przeplywce? Bo slyszalem, ze przeplywki sie nie rozbiera... :kwasny: :kwasny:

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 09:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
wykręcasz tylko ten czujnik co jest na 2 śrubkach do obudowy przepływomierza przykręcony. Dokładnie tak jak mówisz, tego czujnika się nie rozbiera bo te elektroniczne elementy sa strasznie czułe... ale nic tam nietrzeba rozbierać, tylko będzie taka płytka metalowa i ona będzie zabrudzona, weź suchy patyczek do uszu i delikatnie ją przeczyść. Nieuszkodzisz jej tym sposobem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 21:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Ooookej obczaje to w wolnej chwili;). Dobrze by było tez przedmuchać całą przepływke, bo pewno syf sie jakis tam znalazł też;). Przy okazji wyczyszczę ten elektrozawór od turbiny. Wiecie może jak sie dostać z góry do niego, bo nie mam kanału ani podnośnika. I jeszcze jedno pytanko, słyszałem, że coś się smaruje przy turbinie jakieś ciągadło przy gruszce podcisnieniowej. Czy nie zaszkodzi jak psikne troche wd40?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 17:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Hmm... zeby ktos powiedzial, ze potrzebny bedzie torx z dziurka to by bylo milo;). Poza tym sprawdzilem nr czesci przeplywki i niestety mam stara koncowka 486 czy jakos tak;). Tak czy siak stara i chyba czyszczenie nic tu nie pomoze...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 18:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
elektrozaworki troche pracy i auto odrazu szatan :mad:
sam to przrabiałem wczoraj moj byl tak zas... ze mogłbym przez niego zacmienie ksiezyca ogladac albo spawac.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 18:51 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61186

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 22:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
hammet1 napisał(a):
Hmm... zeby ktos powiedzial, ze potrzebny bedzie torx z dziurka to by bylo milo;). Poza tym sprawdzilem nr czesci przeplywki i niestety mam stara koncowka 486 czy jakos tak;). Tak czy siak stara i chyba czyszczenie nic tu nie pomoze...


468 to dobra przepłwka... jakbyś miał 314 to byś się mógł martwic :)

a elektrozawór od turbiny wyciągasz od góry, na śrubie 10... wczesniej trzeba zdemontowac wąż od przepływki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 11:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
OOO fajnie, że to już jest ta nowsza przepływka... Dzis zakupiłem bity z otworkiem i będę odkręcał, czyścił i kombinował, aby bunia wreszcie pojechała tak jak trzeba;). Dzięki za rady Tomek:).
Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 12:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
hammet1 napisał(a):
OOO fajnie, że to już jest ta nowsza przepływka... Dzis zakupiłem bity z otworkiem i będę odkręcał, czyścił i kombinował, aby bunia wreszcie pojechała tak jak trzeba;). Dzięki za rady Tomek:).
Pozdrawiam!


niema za co :) trzeba sobie pomagać :) pamiętaj później o prawidłowym podłączeniu węzyków podciśnienia i turbo i elektrozaworów :) i w elektrozaworku przeczyść nietylko ten filterek ale spróbój także patyczkiem do uszów te wloty czyścić :) czyściłem tak samo i u mnie było widać poprawe :) tak samo uczyń z elektrozaworkiem od egr bo też będzie zasyfiony a jest dokładnie taki sam jak od turbo i znajduje się pod egr (troche z prawej strony) węzyk od egr Cie poprowadzi do niego :) i auto będzie się dobrze zbierać :ok: Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 12:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 2450
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E92
Kod silnika: 2.5
Ja przepływomierz przeczyściłbym Liqui Moly LUFTMASSENSENSOR-REINIGER


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 15:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Tomek-E46 napisał(a):
niema za co trzeba sobie pomagać pamiętaj później o prawidłowym podłączeniu węzyków podciśnienia i turbo i elektrozaworów i w elektrozaworku przeczyść nietylko ten filterek ale spróbój także patyczkiem do uszów te wloty czyścić czyściłem tak samo i u mnie było widać poprawe tak samo uczyń z elektrozaworkiem od egr bo też będzie zasyfiony a jest dokładnie taki sam jak od turbo i znajduje się pod egr (troche z prawej strony) węzyk od egr Cie poprowadzi do niego i auto będzie się dobrze zbierać Powodzenia

Ja rozkreciłem cały na czesci pierwsze wydobyłem z srodka tez ten tłoczek i ten okragly filterek i wezyki tez przeczysciłem - szczykawka i heja

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 20:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
No i częściowo dupa koledzy... Przeczyściłem dwa elektrozaworki - od turbiny i od egra (ściągnąłem plastik, wyczyściłem filterki, przedmuchałem sprężonym powietrzem wężyki i wejscia do elekrozaworu)... Niestety nie mogłem odkręcić przepływomierza, bo okazało się, że to nie torx tylko cos podobnego, bo ma 5 ramion a nie 6 :zly: ... Ale po zdjęciu tego kanału z przepływomierza to w samym przepływomierzu można powiedzieć, że było czysto... Wykręciłem przedmuchałem sam ten kanał plastikowy i założyłem z powrotem;). Hmm... Wszystko skręciłem, jazda próbna i... Z jednej strony lipa, bo problem pozostał czyli na 5 biegu najbardziej czuć jak przy 2200rpm ekonomizer spada z 18 do 12l i traci moc na 2-3 sek i znowu ciągnie pełną mocą... Gdzieś czytałem ze trzeba przesmarować tą cięgno od gruszki do turbiny... Chyba psiknę parę razy WD40... Przecież nic nie powinno się stać, co najwyżej powinno pomóc;).
Ale z drugiej strony czuć lepszego kopa przy ruszaniu z miejsca, łatwiej zerwać przyczepność, czyli po prostu zrobić zrywkę;).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2011, 21:49 przez hammet1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 20:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
PS. Bez kompa i danych zadanych oraz osiągniętych przez przepływke, doładowanie i inne to chyba będzie ciężko dojść co i ja... Trzeba będzie pojechać gdzieś na kompa...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 22:04 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
No i mogę podsumować moją nierówną walkę z silnikiem M47 :mur: . Czyszczenie elektrozaworków od turbo oraz egra nic nie dało, tak samo jak smarowanie wd40 cięgna od turbiny :] ... Dziś przesmarowałem specyfikiem wd40, rozruszałem palcem te cięgno i nadal pozostaje nieprzyjemny problem przy 2200rpm na 5 oraz 4 biegu. Zauważyłem, że jakby te zmulenie jest mniejsze o jakieś 25%, ale nadal wyraźnie odczuwalne... Cóż pozostaje podłaczenie buni pod kompa i sprawdzenie danych ciśnienia w kolektorze, jak przepływka mierzy itd... Przede mną wymiana oleju, filtra powietrza, oryginalnego filtra oleju z oringami oraz odmy kompletnej, choć nie oczekuje rewelacji to może odma ma coś tu do gadania :zdziwko: ...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 05:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 1522
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E 90 325i,Z 3 1.9i
Powinieneś jeszcze spróbować wyczyścić kolektor dolotowy i agr.Może coś się poprawi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 08:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Egr czyscilem jakis czas temu... Ale nie rozruszalem tloczka;). Bo nie mialem pojecia co powinno sie w tym tloczku ruszac i w ktora strone... Chociaz egr to chyba nie to... Kolektor dolotowy tez raczej nie. Wyczyscilem czujnik doladowania, ale to pomoglo na lepsze zbieranie sie od samego dolu...
Po prostu trzeba kupic interface i poszukac problemu po danych z komputera.
Za jakis czas wymienie olej na 5w40 motul xclean 8100, wymienie odme i dam znac jakie odczucia, bo teraz 10w40 Castrol Magnatec - polecony przez mechanika :wstyd: ...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 10:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
nie walczcie z zaworkami tylko pierwsze co zróbcie to odczytajcie numer softu .... jeśli jest stary to trzeba uaktualnić !!!!! w starym sofcie jest błąd w mapie smoke limitera , jest podany zły zakres na skali MAF ..... nieważne .. ważne że konieczna jest aktualizacja softu !!!!!! NIc innego nie wymyślicie !!!!!
jakby ktoś wybierał się na majówkę nad morze - to pisać coś poradzimy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] na 4 i 5 biegu wyraźne obniżenie mocy przy 2200 rpm
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 11:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Czy inpą da rade sprawdzić nr zakodowanej przepływki? Czy potrzeba DISa do tego? Bo chyba o to się rozchodzi koledze znad morza;)?
Przepływka była zmieniona w belgii już, więc podejrzewam, że soft tez zmieniony został... Hmm...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL