BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Stuki w kolumnie kierowniczej
PostNapisane: 29 lipca 2011, 09:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 373
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 + LPG
Witam borykam sie z problemem, na początku myślałem że chodzi o zawieszenie z naciskiem na prawe koło. Wymieniłem praktycznie wszystko co mozliwe, ustawiłem geometrie lecz nie bardzo to pomogło!
Coś nadal napieprza na każdej nierówności, słychać to dość blisko jakby zaraz za zegarami.
Podejrzewam a raczej jestem już na dzień dzisiejszy pewien ze to wina kolumny kierowniczej, tylko powiedzcie czy to może być na krzyżaku (jakaś guma) czy też coś na maglu?
Wkleje obrazek poglądowy:
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Stuki w kolumnie kierowniczej
PostNapisane: 29 lipca 2011, 14:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Witam!
Kiedyś widziałem w samochodzie o dużym przebiegu luz na jednym z krzyżaków, więc jest to możliwe że się wyrobił. Musisz sobie sprawdzić jak wygląda u ciebie w samochodzie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Stuki w kolumnie kierowniczej
PostNapisane: 29 lipca 2011, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 93
Lokalizacja: no prawie Lublin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
U mnie też stuka, sprawdź czy nie masz luzu na tym wielowpuście (nad nr 1). U mnie tu się obluzowało od każdorazowego podnoszenia i opuszczania kierownicy po włączeniu/wyłączeniu zapłonu. Jeszcze tego nie ogarnąłem, zrobi się hurtowo jak zjadę do Polski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Stuki w kolumnie kierowniczej
PostNapisane: 27 lipca 2015, 17:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Orientuje się ktoś jakie ma wymiary krzyżak w e39 523i ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Stuki w kolumnie kierowniczej
PostNapisane: 27 lipca 2015, 17:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
sprawdź poduszki pod silnikiem, wbrew pozorom to one mogą być winne

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Stuki w kolumnie kierowniczej
PostNapisane: 27 lipca 2015, 17:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
u mnie na bank krzyżak widać na nim luzy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Stuki w kolumnie kierowniczej
PostNapisane: 27 lipca 2015, 17:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Sikor84 napisał(a):
u mnie na bank krzyżak widać na nim luzy...

jeśli tak to OK, ale niejednokrotnie uwalona poduszka=przesunięty zespół silnik/skrzynia może dotykać innych elementów przez co może być słychać dziwne dźwięki, które przenoszą się na np. kolumnę

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Stuki w kolumnie kierowniczej
PostNapisane: 27 lipca 2015, 18:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
a to tak, dlatego najlepiej wejsc pod samochód i sprawdzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL