BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 maja 2025, 06:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana elektrozaworu ukladu orzewania z klima.
PostNapisane: 20 lipca 2007, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Ostroleka
Witam.
Wymienial moze juz ktos elektrozawor z ukladu ogrzewania z klima?
Trzeba zlewac plyn z ukladu, a jak zlac to gdzie i jak odpowietrzac? Na co zwrocic uwage?

Dzieki

_________________
Zycie zaczyna sie po ... 4000 obr/min
!!! NOWE ZDJECIA NA STRONIE 2 !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 20:38 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Oczywiście, wymieniałem.

Co do zlewania płynu, to rzadko to robiłem. Samego płynu ucieknie nie wiele, o ile zabezpieczysz węże do elektrozawora (te od strony silnika) aby nie opadły.

Na temat odpowietrzania poczytaj tu: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Ostroleka
Fajnie juz sie balem ze bede musial wszystko zlewac :)
Dzieki

_________________
Zycie zaczyna sie po ... 4000 obr/min
!!! NOWE ZDJECIA NA STRONIE 2 !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
Ja mam takie pytanie odnośnie elektrozaworu. Czy nie będący w pełni sprawny elektrozawór ogrzewania (część nr 1 w linku poniżej) może wydawać odgłosy typu "pyknięcie" :hyhy: . Mam takie słyszalne w kabinie dochodzące jakby zza cyferblatu deski rozdzielczej powtarzające się co kilka sek jak jest dobrze nagrzany samochód. Nasłuchując z komory silnika nie słychać tego.

http://bmwfans.info/original/E36/Cab/32 ... l-64_0126/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
MightyDubCat napisał(a):
Ja mam takie pytanie odnośnie elektrozaworu. Czy nie będący w pełni sprawny elektrozawór ogrzewania (część nr 1 w linku poniżej) może wydawać odgłosy typu "pyknięcie" . Mam takie słyszalne w kabinie dochodzące jakby zza cyferblatu deski rozdzielczej powtarzające się co kilka sek jak jest dobrze nagrzany samochód. Nasłuchując z komory silnika nie słychać tego.


Tak elektrozawor co jakis czas tak bedzie pykal...i to nie jest oznaka tego ze jest on niesprawny.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 00:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
Domyślam się, że jest sprawny bo ciepełko w aucie mogę regulować jak chcę. Chodzi o to, że te dźwięki są trochę irytujące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 01:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
MightyDubCat napisał(a):
Domyślam się, że jest sprawny bo ciepełko w aucie mogę regulować jak chcę. Chodzi o to, że te dźwięki są trochę irytujące.


Z tego co mi sie wydaje to w pewnym zakresie to stukanie nie ma miejsca...tylko nie wiem czy jak ustawisz pokretlo na zimny czy na cieply :wstyd:

W ktoryms miejscu na pewno nie stuka...ale ciezko jezdzic np tylko na zimnym w zimie po to tylko by nie stukal elektrozawor :rotfl: ;) :)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
iglu napisał(a):
ciezko jezdzic np tylko na zimnym w zimie po to tylko by nie stukal elektrozawor :rotfl: ;) :)


Trzeba będzie wyposażyć się w używkę bo koszt nowego to spory wydatek. Ponad 700,- :przestraszony: Powariowali...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 17:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
Też mi to cholerstwo pyka :/ strasznie irytujące ...

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
Niby detal a wnerwia.

P.S. wymontowywał już ktoś to badziewie? Zaczyna się od wypięcia wtyczki czy przewodów? Próbowałem od wtyczki i poległem. Trzyma się mocno jak teściowa balkonu :hyhy:. W ogóle ciężko tam rękę włożyć :zalamany: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 23:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
MightyDubCat napisał(a):
Trzyma się mocno jak teściowa balkonu


Nie wiem jak tesciowa trzyma sie balkonu... :zdziwko: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ale wtyczke da sie wyjac...fakt mocno siedzi ale sie da....naciskajac te palstikowe zabezpieczenia(a dokaldnie sciskajac je do siebie) ruszasz kostka we wszystkie strony...tylko z wyczuciem by nie ulamac nic...i wyjdzie ;) :)
MightyDubCat napisał(a):
Zaczyna się od wypięcia wtyczki czy przewodów?


Wypinasz cala wtyczke...razem z przewodami
MightyDubCat napisał(a):
wymontowywał już ktoś to badziewie?


Ja wyciagalem...ok 30 min i wyjete ;) :)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 23:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No jak poległeś na wtyczce to się boje co będzie dalej :) Niezapomnij wcześniej opróżnić obiegu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 23:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
TomekB napisał(a):
Niezapomnij wcześniej opróżnić obiegu.


Nie trzeba...ja nie zlewalem plynu...wystarczy zrobic takie wieszaki z drutu bu zalozyc na nie zciagniete weze...mi sie wylalo moze z 0.5 litry ;)

Ale po calej operacji oczywiscie odpowietrzyc nalezy :)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 13:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
iglu napisał(a):
Nie wiem jak tesciowa trzyma sie balkonu...


Teściowa się trzyma mocno krawędzi a zięć jej po kolei odpina paluchy :super: .

Dzięki za spostrzeżenia. W moim aucie to wszystko jakoś ciężko wymontować. Przy wtyczce radia ze trzech chłopa nie dało rady. Pokrętło świateł tak samo. Jakby na klej założone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: mam wiedziec?
Jestem wlasnie na etapie wymiany elektrozaworu gdyz samoczynnie temperatura nawiewu podnosi mi sie na maxa ( tylko ze strony kierowcy- ze strony pasazera leci ok- takie jakie sie ustawi)
Musze kupic uzywke wiec moje pytanie brzmi:
czy musze kupywać od modelu 318 czy nie ma to znaczenia??

_________________
http://poradnik.telewizor.eu


Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2012, 11:12 przez badal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 08:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
badal napisał(a):
Jestem wlasnie na etapie wymiany elektrozaworu gdyz samoczynnie temperatura nawiewu podnosi mi sie na maxa ( tylko ze strony kierowcy- ze strony pasazera leci ok- takie jakie sie ustawi)
Musze kupic uzywke wiec moje pytanie brzmi:
czy musze kupywac od modelu 318 czy nie ma to znaczenia??


zacznij naprawę wg tej instrukcji http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... ater+valve

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 09:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
ja ostatnio wyjmowałem elektrozawor zeby go naprawic (i sie udało :) ) jak bedziesz mial plyn w wezach za wysoko to odkrec korek od chlodnicy i sie plyn cofnie, potem odpowietrzysz i bedzie gitara :)

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: BiaÂłystok
jak jego wyjac? wkreciłem 3 przewody i jak wypiac te mocowanie całego elektrozaworu żeby jego nie połamac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 20:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
mnie to tez ciezko wychodzilo ale odgialem co mi przeszkadzalo i wyszedł

musisz kombinowac

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: BiaÂłystok
to on jest przykrecony czy inaczej sie tam trzyma?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL