BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 15:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E39 - jak ustawić kąt pochylenia koła przedniego-trudne?
PostNapisane: 20 października 2011, 14:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, szukałem na forum takiego wątku lecz nic nie znalazłem prócz jednego , w którym nic nie ma konkretnego na ten temat i do tego to tylko było jedno zdanie ;-/, więc chciałem zapytać jak ustawić/zmienić kąt pochylenia koła przedniego, a dokładnie prawego w BMW e39, 523i, silnik 2500 benzyna, sedan ? Lub co jest możliwe do wymiany tam by był poprawny ( z tego co wiem to jest - 3,03' - komputer pokazuje tak i na czerwono gdy reszta jest ok .Za odpowiedzi fachowe z góry dziękuję, pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - jak ustawić kąt pochylenia koła przedniego-trudne?
PostNapisane: 20 października 2011, 15:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
na mocowaniu amortyzatora sie reguluje ale samemu nie ustawisz dobrze, trzeba jechac na geometrie kol, koszt to jakies 60 zl i wszystkie 4 kola ustawione plus ewentualnie zbieznosc to koszt 120 zl wyjdzie.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - jak ustawić kąt pochylenia koła przedniego-trudne?
PostNapisane: 20 października 2011, 15:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam ,dzięki za informację, ale napewno jest możliwość regulacji tak? Pozdrawiam. Sa tam jakieś śruby czy jak?

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - jak ustawić kąt pochylenia koła przedniego-trudne?
PostNapisane: 20 października 2011, 15:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 '01r
Kod silnika: M54b25
hmmm. a ja tam nie widziałem żadnej regulacji. Z przodu można ustawić tylko zbieżność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - jak ustawić kąt pochylenia koła przedniego-trudne?
PostNapisane: 20 października 2011, 16:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
teraz to juz zglupialem, tyl na 100% regulacja a przod to juz nie wiem, niech sie szpec jakis wypowie. pogooglowalem i znalazlem tylko pare tematow ze przod katy nie regulowane.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - jak ustawić kąt pochylenia koła przedniego-trudne?
PostNapisane: 20 października 2011, 16:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Malas, na 100% e39 nie ma ustawiania kata pochylenia na przedniej osi ... jedynie zbieznosc. Z tego co wiem to jak cos masz pogiete lub jak wsadzasz dziwne wynalazki, ktore nie odpowiadaja seryjnym wymiarom to kupuje sie takie zestawy zamiast gornych mocowan - wtedy dzieki tym wynalazkom mozna na fasolkach ustawiac doslownie wszystko.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 - jak ustawić kąt pochylenia koła przedniego-trudne?
PostNapisane: 20 października 2011, 19:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Hmm, no tak, własnie mi chodziło o to by rozkminić to czy jest tam regulacja czy nie, bo ja tam nigdzie nie widziałem raczej, a chciałem jeszcze porad na ten temat by byc pewnym, teraz pytanie czy te - 3.03' to duzy odchył od normy czy nie? Chce wiedzieć. Powiem tak : zawieszenie przód jest zrobione , wahacze przednie nowe TRW, łączniki stabilizatorów nowe TRW, wahacze tylne oryginał-sprawdzone-jeszcze OK, amortyzatory nowe Bilstein, sprężyny OK, zbieżność u dwóch różnych niezależnych fachowców na dwóch innych przyrzadach laserowo/komputerowo- zbiezność ok. Kąt koła prawego przedniego -3.03' i to jest znakiem zapytania, a może jest pogięty aluminiowy wspornik trzymający amortyzator-zwrotnica, gdzie do niej jest przykrecona końcówka drązka, piasta. Może kiedyś jak było puknięcie to się skrzywił.??? Wydaje mi się , że problem może leżeć po stronie zwrotnicy ;-/ . http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 , może byc podgieta i amortyzator i reszta -wahacze wchodzą w nią ale nie mają odpowiedniej współsymetrii, bo jak wiadomo, jest to aluminium i jak kiedyś ktoś puknął to mogło się smiało przegiąć, a mechanik składając auto potem nie zauważył tego lub nie zrobił bo stwierdził, że może być...
21.10.2011. godz. 17.00. Dziś powiedziłaem temu NIE. Zajrzałem osobiście w zawieszenie i amortyzację auta, zrobiłem pomiary suwmiarka i metrówką, co się okazało. Lewe koło (to dobre) miało odległośc mierzoną od amorka pod kątem prostym do końca opony i było 270mm/27cm, natomiast prawe(to złe)miało odległość 260mm/26cm - czyli lipa względem amorka gdzie wartość ta powinna być sztywna jak stalowy pal, więc koło góra szło w środek ku amorkowi, stwierdziłem od razu , że to wina zwrotnicy!!!! Jak już wczoraj podejrzewałem ;-) . Pojechałem na szrot, kupiłem zwrotnicę za 100zł i wymieniłem ;-), teraz po pomiarach jest po tyle samo-już nie wspominam i mikrometrach ;-), ale jest przy takim samym pomiarze po 270mm teraz a nie na jednym 260mm i drugim 270mm. Wiem już , że na 100% w E39 nie reguluje się kata pochylenia koła z przodu. Pozdrawiam. Zamykam temat.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL