BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 12:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 12:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem posiadaczem bmw e46 przed liftem. Posiadam w nim samo "asc" i tak jak w temacie czy dużo jest pracy nad dołożeniem "T" do tego systemu. Czy wystarczy samo "pogmeranie" w komputerze czy co jeszcze trzeba zrobić (tzn w sprawach mechanicznych)? Większość tematów na różnych forach dotyczy dołożenia asc lub asc+t do samochodów które tego nie posiadały głównie e36 albo "dołożenia dsc do asc+t" a mi chodzi tylko i wyłącznie o to jakim sposobem mieć "asc+t" gdy mam tylko "asc"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 14:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Zapytam z ciekawości, po co Ci to T?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 16:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 810
Lokalizacja: Siemiatycze
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156565
valdorane napisał(a):
Zapytam z ciekawości, po co Ci to T?



Podwujna trakcja, bardzo pozyczteczna. Mialem wczesniej przedlifta a teraz polifta, i trakcja jest duzo lepsza.

_________________
Nieuzgodniona reklama z administracją


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 16:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
bezel141 napisał(a):
Podwujna trakcja, bardzo pozyczteczna. Mialem wczesniej przedlifta a teraz polifta, i trakcja jest duzo lepsza.


Podwójna trakcja? kontrola trakcji jest tylko jedna. ASC dodatkowo stabilizuje samochod dohamowujac tylne kola.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 17:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 810
Lokalizacja: Siemiatycze
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156565
W polifcie sa dwie opcje kontroli trakcji, mozna nacisnac raz wylaczy sie, lecz w wiekszym poslzgu blokuje kola, lub mozmy przytryzmac przycisk na5 czy 10 sekund i wylaczy sie nam ona calkowicie

_________________
Nieuzgodniona reklama z administracją


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 17:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Roger-Nysa napisał(a):

Wszystkie E46 są wyposażone w ABS i ASC przycisk z napisem „ASC”
DSC znane z E38 i E39 pojawiło się w E46 jako wyposażenie dodatkowe.
Wtedy mamy przycisk „DSC”. O tym na końcu. :ok:

W opcji zintegrowanej pojawiły się funkcje:

Kontroli hamowania na zakrętach czyli-(CBC) kontrola hamowania na zakrętach stabilizuje pojazd podczas hamowania przy jeździe w zakręcie.

Elektroniczny rozdział siły hamowania czyli- (EBV) kontroler EBV funkcja spowolnienia przednich i tylnych kół .Układ porównuje obciążenie przy hamowaniu każdego z kół .W ten sposób siła hamowania mże być optymalnie dostosowana do odpowiednich warunkach obciążenia.

ASC wiemy jak działa –ogranicza moment obrotowy i powoduje że koła nie „ mielą” załącza się kiedy sterownik zauważy różnice prędkości kół tylnych.

Więc wnioski : ABS i ASC w większości przypadków są zespolone wtedy mamy „ASC” i posiadamy wyżej wymienione funkcję czyli CBC i EBV dlatego pojawiło się określenie „ASC+T” i wiemy teraz co oznacza „ T” to CBC i EBV

Ale jeśli są zintegrowane sterowniki ABS i ASC to są też zapewne nie zintegrowane.
Te nie zintegrowane jak łatwo się domyśleć dawały tylko ABS i tylko ASC. I również był przycisk "ASC"

Ktoś zada pytanie więc jak to poznać co mamy ?

Tutaj musimy przejść do czarodziejskich lampek w naszym „liczniku” i poznać co kiedy się zapala i co oznacza.

Trzy lampki znajdują się w zestawie wskaźników służą do monitorowania różnych funkcji:

- Lampka ABS (ABS pomarańczowy napis)

- Lampka ASC (pomarańczowy trójkącik)

- Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) czerwony wykrzyknik ale może świecić na pomarańczowo

I zaczynamy:

Lampka ABS jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ABS od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.
Nie zapala się i nie mruga gdy system jest sprawny nawet gdy hamujemy czujemy ABS lampka nie daje znaku życia
Zapali się również gdy moduł ABS nie będzie miał komunikacji z ASC.
Ale wtedy zapali się również lampka ASC.

Lampka ASC jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ASC od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.
Lampka mruga z częstotliwością 3Hz kiedy układ jest w stanie pracy (czyli kiedy jest ograniczany np. moment obrotowy)

Lampka się świeci kiedy układ ASC zostanie wyłączony na wskutek naciśnięcia przycisku „ASC” wtedy nie działa ograniczanie momentu obrotowego.


I kluczowa dla większości kolegów lampka:
Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) monitoruje trzy różne funkcje i zapala się gdy!!!
Hamulec ręczny jest zaciągnięty (na czerwono)
Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku jest zbyt niski
Gdy system CBC i EBV są wyłączone. A można je wyłączyć przytrzymując dłużej przycisk „ASC” (zapala się na pomarańczowo)
Czerwony wykrzyknik nie zapali się wszystkim tym którzy nie posiadają potocznie nazywanego „T” czyli CBC i EBV pomimo dłuższego przytrzymania przycisku "ASC"

Dodam że wszystkie zawory systemu ABS i ASC są aktywowane i gotowe do działania po przekroczeniu 20km/h.
Dodatkowo system ASC+T w pojazdach z automatyczna skrzynią ma powiązanie z sterownikiem skrzyni i potrafi w razie potrzeby zmienić w górę lub w dół bieg.
System ten w zależności od potrzeby potrafi sam :
ograniczyć moment obrotowy silnika
ale jeśli to będzie mało przyhamować odpowiednie koło na osi tylnej.

Podobno w opcji bez „T” przy zmianie sterownika ABS na zintegrowany z ASR po odpowiedniej aktualizacji softu uzyskujemy „T”

Mam nadzieję że wyczerpałem temat na max.
Jeśli ma ktoś coś do dodania naturalnie będę rad.

DSC to trochę inna bajka- jeśli nie masz na przycisku napisane „DSC” nie masz tego systemu o nim innym razem.... Dodam że DSC to połączenie ABS +ASC+ CBC + EBV +dodatkowych możliwości kontroli odchylenia auta,przyśpieszenia wzdłużnego , bocznego i innych .Co umożliwia działania bardziej złożone niż opisane powyżej. :ok:

Pozdrawiam Krzysiek

źródło Roger-Nysa :hyhy:

Jednym kliknieciem wyłączamy kontrole trakcji, natomiast przytrzymując wyłaczamy kontrole trakcji oraz stabilizacje pojazdu.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 58
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
A jak wygląda sterownik ABS zintegrowany z ASR? Próbowałem znaleźć w sieci jakieś fotki, ale niestety znajduje tylko ABS+ASC. Czy ten zintegrowany z ASR sterownik pasuje w miejsce tego zintegrowanego z ASC? czy są potrzebne jakieś przeróbki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 23:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Faktycznie można by to nazwać podwójną trakcją ponieważ krótkie przyciśniecie wyłącza jakby samo asc czyli dławienie silnika(pomarańczowy trójkąt) a dłuższe przyciśnięcie wyłącza także przyhamowywanie kół na osi napędowej(lampka od ręcznego tyle że świeci na pomarańczowo). To "t" pomaga bardziej przejechać przez pas zasp albo wyjechać z zaspy (w tym tygodniu siedziałem już 2 razy niestety w takich warunkach muszę jeździć) przy samym asc wyjechanie z takiej zaspy jest praktycznie niemożliwe (nawet w instrukcji jest napisane że w takiej sytuacji należy to wyłączyć). Jeżeli koło "zrobi sobie" śliskie podłoże pod sobą to redukowanie mocy przez komputer i tak nic nie da. A jeżeli mamy to "t" to to koło buksujące zostanie przyhamowane i wtedy przez to jak działa mechanizm różnicowy moc zostanie jakby przeniesiona na drugie koło które ma lepszą przyczepność. Widziałem na żywo jak asc+t (właściwie samo "t" bo asc musiał wyłączyć) pomogło koledze w e39 wygrzebać się z zaspy raz kręciło się lewe raz prawe koło i tak na przemian. I dlatego myślę że jeżeli nie ma strasznie dużo roboty z zainstalowaniem tego to warto to mieć i właśnie dlatego o to pytam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 24 stycznia 2013, 17:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 199
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: e46 2002
Kod silnika: M47N
Z czystej ciekawosci sie pytam czy ktos pomiedzy asc+t i dsc widzial duza roznica? Wiem ze rozni sie tym ze posiada mozliwosc przyhamowywania wewnetrzych kol i czujnik polozenia kiery ale ciekaw jestem czy w praktyce daje to duza roznica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 24 stycznia 2013, 17:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
no chociaz by na to ze operuje większa liczbą parametrów "odchylenia auta,przyśpieszenia wzdłużnego , bocznego i innych" napewno działa skuteczniej, szybciej i ma ma lepsza strategie kontrolowania samochodu.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 01:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 810
Lokalizacja: Siemiatycze
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156565
Roznica jest naprawde spora. Nie wiem czy przy samym ASC est to czy nie, ale zauwazylem, ze np jade 50 puszczam gaz i samochod jedzie kilka metrow i jak zaczyna mi samochod plynac to nawet wtedy trakcja blokuje kolo tak aby skontrowac samochod do prostej, wiec nie dziala tylko wtedy jak naciskamy gaz.

Zima jak chce polatac bokiem to wylaczam tylko w polowie trakcje, i gdy za mocno wpadne w poslizg to trakcja jeszcze mi pomaga, i do tego nie katuje silnika bo ciezko osiagnac wieksze obroty jak 3tys. A po wylaczeniu calkowcie trkacji obroty leca do konca.

_________________
Nieuzgodniona reklama z administracją


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 25 stycznia 2013, 11:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Jak to jest z tym sterownikiem? Bo na stronie realoem jest tylko sterownik do asc i do dsc.

sterownik
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=34&fg=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Kilka zdań z WDS odnośnie ASC w E46, może coś z tego wywnioskujesz.


Cytuj:
ABS/ASC
Slip control systems are installed to increase active driving safety. They assist the driver in critical driving situations in maintaining the stability and steerability of the vehicle.

ABS/ASC variants
All E46 models are equipped as standard with ABS/ASC. DSC III, known from E38/39, is available as an optional extra on the 2.8 l model. Systems from ITT INDUSTRIES (formerly Teves) are used on the E46.

The following systems are installed together with the individual types of engines:
•4-cylinder (M43) models: ABS/ASC-EZA system (brake and engine intervention without throttle control)
•4-cylinder M47 models: ABS/ASC with brake intervention and fuel volume control
•6-cylinder M52 models: ABS/ASC-EZA system (brake and engine intervention with throttle control)

Technical features
ASC Mk20 EI:

The difference between the ASC MK20 EI and ASC MK4G is in the way the hydraulics and control unit have been combined to form one unit.
The hydraulic unit and the control unit can be replaced individually in case of repair! After replacing the control unit or the complete ABS/ASC unit, the new control unit must be encoded.

Basically, the ABS and ASC functions have remained the same and correspond to those of the ABS/ASC MK4G. The 6-cylinder models feature the actuator-controlled throttle valve (MDK). The actuator-controlled throttle valve combines the throttle and choke in one component.

New functions
Cornering brake control (CBC:) The cornering brake control stabilises the vehicle when the brakes are applied while cornering.

Electronic brake force distribution (EBV): The EBV function registers the deceleration of the front and rear wheels and compares them to each other. In this way, braking of the front and rear wheels can be optimally adapted to relevant load conditions.

ASC system structure
The hydraulic unit is screwed to the control unit to form one complete unit. The hydraulic units consists of an aluminium block which accepts the valves and the return pump. 9 solenoid valves and one hydraulically switched valve are arranged in the block:
- 4 inlet valves (electric)
- 4 outlet valves (electric)
- 1 changeover valve (electric) with integrated pressure relief valve
- 1 charging valve (hydraulic)

Wheel speed sensors with pulse wheel
The system operates with 4 passive wheel speed sensors. The function and design are the same as on the E36.

Speed signal outputs: The rear left and right speed signals are registered by the corresponding speed sensors, processed in the control unit and output again as a square-wave signal.

The rear left speed signal is used as the driving speed signal in the instrument cluster.

The rear right wheel speed signal serves as the input signal for other control units, e.g. AGS.

Brake light switch (BLS)
The brake light switch (active) is necessary in order to detect operation of the brakes during ASC control and to consequently terminate ASC control.

In ABS mode, the signal from the brake light switch is used as an input variable thus increasing control comfort.

The passive brake light switch is still used on E36 vehicles. The type of brake light switch used (active/passive) is coded in the control unit.

ASC button
This button serves the purpose of cutting out and cutting in the ASC system. If the switch is pressed with the engine running, a 12 Volt signal is switched to the control unit and the system deactivated. The system is reactivated by pressing the ASC button once again.

If the vehicle is turned off (engine off) with the ASC system deactivated, the system is reactivated when terminal 15 is reactivated.

Instrument cluster with ABS/ASC/ABL lamps
Three indicator lamps are provided in the instrument cluster for the purpose of monitoring the various functions:
- ABS lamp
- ASC lamp
- ABL lamp (general brake warning lamp)

ABS lamp
The ABS lamp is activated directly by the control unit via a separate line:
- ABS lamp comes on for approx. 2 seconds at terminal 15 "ON" (lamp check)
- ABS lamp comes on at terminal 15 "ON" and when ABS fault is found
- ABS lamp is off when ABS is OK.

If the ABS system senses a fault, the instrument cluster recognises this fault status by means of a high level and activates the ABS lamp. A defective or not connected control unit is also detected in this way. The ASC lamp is also activated in the case of an ABS fault.

ASC lamp
The ASC lamp is activated via the CAN bus:
- ASC lamp comes on for approx. 2 seconds at terminal 15 "ON" (lamp check)
- ASC lamp is off when ASC is OK.
- The ASC lamp flashes at 3 Hz when ASC is active.
- ASC lamp comes on at terminal 15 "ON" when the ASC system is not in operation due to a malfunction or when the system has been deactivated with the ASC switch.

ABL lamp
The ABL lamp (general brake warning lamp) monitors three different functions. It comes on when:
- The handbrake is applied
- The brake fluid level in the reservoir is too low
- CBC or EBV control is not in operation (e.g. defective rear axle control)

CAN-bus
The ASC control unit communicates with the DME and AGS (if installed) control units as well as the instrument cluster via the CAN bus. The ASC control unit sends information on activation/deactivation of the ASC and ABL lamps to the instrument cluster.

The DME informs the ABS/ASC control unit how high the relevant engine torque is. When control is active, the ABS/ASC control unit indicates to the DME control unit whether and by how much the torque is to be reduced.

When control is active, the AGS control unit (adaptive transmission control) receives relevant information from the ABS/ASC control unit. In this way, another gearshift characteristic can be realized in order to avoid the automatic transmission constantly shifting up and down.

Operating principle of hydraulic system
All inlet valves and the changeover valve are open when no power is applied. The outlet valves are closed when no power is applied. The charging valve closes hydraulically when the brakes are applied, it is otherwise open.

During ABS control, the pump feeds the brake fluid back into the master brake cylinder while during ASC control with brake intervention it builds up the necessary brake pressure. The changeover valve and charging valve are allocated to the brake circuit of the rear axle. The ABS return pump is capable of building up the necessary brake pressure only in conjunction with these two valves during an ASC control phase with brake intervention.

Torque control of ASC system
The basic principle of the ASC system Mk 20 El is the same on all models. The difference is in the type of engine torque control. On the M43 engine, the control is based on ignition timing adjustment and individual cylinder blank-out. The M52 engine is controlled by means of the throttle control, ignition timing adjustment and individual cylinder blank-out. On the M47 diesel engine, the torque is controlled by varying the injection volume.

Engine drag moment control (MSR)
The engine drag moment control function is also integrated in the Mk 20 El. The MSR intervenes in the case of excessively high wheel slip when the engine is coasting or when the driver shifts into a lower gear. It controls the engine drag moment in order to avoid excessive wheel slip of the driven axle.

ABS/ASC control function
The control unit starts a self-test when terminal 15 is switched on. If no fault is found, the next check takes place at approx. 20 km/h, in which all solenoid valves and the ABS/ASC pump are activated. If this test is also OK, the system is ready for operation.

The control unit detects whether ABS control braking or ASC control is required by means of the wheel speed sensors.

ABS control cuts in in case of a change in the wheel circumference or if a fixed slip threshold is exceeded while braking.

ASC control cuts in if the drive wheels assume excessively high positive slip during an acceleration phase.

ABS-controlled braking takes place on the basis of the well-known control philosophy: Individual brake pressure control at the front wheels and common control of the rear axle.

If the ASC control unit detects excessively high slip of the drive wheels, it can restabilise the drive axle by way of engine and/or brake intervention.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 31 stycznia 2013, 21:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Byc moze to T to tylko dokodowanie funkcji w komputerze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 10:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Ja mam takie pytanie, czy każde e46 mające ASC+T będzie miało to oznaczone w vinie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dołożenie "T" do "asc"
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 12:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Nikt nie wie jak to wygląda? Na stronie bmw-tech jest napisane, że asc+t miały rózne modele bmw ale o e46 nic nie ma. Jak to jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL