Cześć, mimo wizyty u jednego elektromechanika nie udało mi się rozwiązać problemu z nieprawidłową pracą silnika. Na początku wyskoczył błąd czujnika położenia wału, wymieniłem na oryginalny simensa, błąd zniknął a problem nadal występuje. Problem ten polega na tym, że auto często nie może osiągnąć wyższych obrotów niż wolne obroty. Na postoju gdy puszczę pedał gazu silnik pracuje prawidłowo na wolnych obrotach, gdy dodam gazu zaczyna się dławić i zamiast zwiększać obroty to zmniejsza i zaczyna gasnąć. Po pewnym czasie jednak najczęściej wkręci się na obroty, trzeba odczekać z 5min. Podczas jazdy silnik ma momenty gdy zaczyna się dusić i tak samo gdy wcisnę pedał gazu zaczyna się dusić i zwalnia, gdy dam mu mniej gazu jedzie dalej tak jak trzeba. Po ostatnim podłączeniu pod komputer ten elektromechanik stwierdził, że dostaje za dużo powietrza niż powinien.
Co może być przyczyną problemu?
Sprawdziliśmy już szczelność kolektora, filtr powietrza, pompę paliwową.
Autko jest zagazowane ale problem ten występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.
Jest to BMW e39 528 rocznik 1996.
|