BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 15:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 02:24 
Witam. Chciałbym zapytać do czego dokładnie odnosi się temperatura silnika, którą można odczytać za pomocą testu nr. 7 w e46? Gdzie znajduje się czujnik odpowiadający za pomiar temperatury? (głowica, blok silnika...?) A może jest to temperatura oleju? Z góry dzięki ;)


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2010, 17:37 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 Test nr. 7
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 02:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Test 7,0 to temp. cieczy w bloku silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Test nr. 7
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 02:31 
Czyli, jak rozumiem temperatura oleju? :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 Test nr. 7
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 03:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 100
Lokalizacja: Szczytno
Moje BMW: E46/E87/E90
Kod silnika: M47N
Witam, koledzy a jak włączyć ten test?podczas zapalonego auta? prosiłbym o podpowiedź gdyż czasem chciałbym też to sprawdzić z czystej profilaktyki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 Test nr. 7
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 07:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
http://img137.imageshack.us/img137/1940/obc6.jpg

Proszę, wszystko na temat E46

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 14:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Zakov napisał(a):
Czyli, jak rozumiem temperatura oleju? :)

Płynu chłodniczego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 12:40 
kostek_ja napisał(a):
Zakov napisał(a):
Czyli, jak rozumiem temperatura oleju? :)

Płynu chłodniczego.


Chyba nie. Temperatura ta zmienia się niezależnie od położenia wskazówki temperatury płynu. Poza tym przy ostrej jeździe osiąga ona ponad 100 stopni, czyli wartość przy której ciesz w chłodnicy prawdopodobnie by się zagotowała...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 15:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zakov napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Zakov napisał(a):
Czyli, jak rozumiem temperatura oleju? :)

Płynu chłodniczego.


Chyba nie. Temperatura ta zmienia się niezależnie od położenia wskazówki temperatury płynu. Poza tym przy ostrej jeździe osiąga ona ponad 100 stopni, czyli wartość przy której ciesz w chłodnicy prawdopodobnie by się zagotowała...


Mylisz się...ten test pokazuję temperature płynu chłodniczego tak jak kolega napisał. Przy 100 paru stopniach nie ma możliwości żeby płyn się zagotował
Wskaźnik temperatury w Bmw jest tak skonstruowany że nawet jeśli bedzię ponad 100 stopni to wskaźnik będzię stał równiutko w połowie skali.
Dla przykładu podam że u mnie w E39 wskazówka osiąga pion przy 75 stopniach a zaczyna wychylać się lekko w prawo przy ~120 stopniach.
Ale jak się już wychyli lekko w prawo to w mgnieniu oka leci na czerwone pole. Wiem to z własnego doświadczenia bo używałem tego testu gdy miałem
problemy z układem chłodzenia

Pozdrawiam Lukasz_S

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 16:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Mam ostatnio problem z układem chłodzenia i wierz mi że jest zależność. Po prostu BMW tak zaprogramowało zegary że wskazówka stoi prosto w dosyć dużym zakresie temperatur, które są oczywiście optymalne.

U mnie stoi prosto między 85 a 95. 104 to granica czerwonego pola.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 16:17 
Lukasz_S napisał(a):
Mylisz się...ten test pokazuję temperature płynu chłodniczego tak jak kolega napisał. Przy 100 paru stopniach nie ma możliwości żeby płyn się zagotował
Wskaźnik temperatury w Bmw jest tak skonstruowany że nawet jeśli bedzię ponad 100 stopni to wskaźnik będzię stał równiutko w połowie skali.
Dla przykładu podam że u mnie w E39 wskazówka osiąga pion przy 75 stopniach a zaczyna wychylać się lekko w prawo przy ~120 stopniach.
Ale jak się już wychyli lekko w prawo to w mgnieniu oka leci na czerwone pole. Wiem to z własnego doświadczenia bo używałem tego testu gdy miałem
problemy z układem chłodzenia

Pozdrawiam Lukasz_S


Z tego wynika, że woda w chłodnicy gotuje się na porządku dziennym. A raczej mało prawdopodobne abym miał coś skopane z układem chłodzenia, ponieważ u mojego kumpla w e46 temperatura podczas testu 7, również waha się w granicach 100 stopni i to przy w miarę spokojnej jeździe...


Ps: Czy w BMW świeci się czerwone pole na wskaźniku temperatury, gdy wkracza na nie wskazówka?


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2010, 16:30 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 16:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Moje BMW: E46 320d
wydaje mi się że mamy tu z zamknientym układem chłodzenia więc temperatura wrzenia chyba jest większa ale ja się na tym nie znam biorę na logikę więc jeśli się mylę to przepraszam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zakov napisał(a):
Lukasz_S napisał(a):
Mylisz się...ten test pokazuję temperature płynu chłodniczego tak jak kolega napisał. Przy 100 paru stopniach nie ma możliwości żeby płyn się zagotował
Wskaźnik temperatury w Bmw jest tak skonstruowany że nawet jeśli bedzię ponad 100 stopni to wskaźnik będzię stał równiutko w połowie skali.
Dla przykładu podam że u mnie w E39 wskazówka osiąga pion przy 75 stopniach a zaczyna wychylać się lekko w prawo przy ~120 stopniach.
Ale jak się już wychyli lekko w prawo to w mgnieniu oka leci na czerwone pole. Wiem to z własnego doświadczenia bo używałem tego testu gdy miałem
problemy z układem chłodzenia

Pozdrawiam Lukasz_S


Z tego wynika, że woda w chłodnicy gotuje się na porządku dziennym. A raczej mało prawdopodobne abym miał coś skopane z układem chłodzenia, ponieważ u mojego kumpla w e46 temperatura podczas testu 7, również waha się w granicach 100 stopni i to przy w miarę spokojnej jeździe...


Ps: Czy w BMW świeci się czerwone pole na wskaźniku temperatury, gdy wkracza na nie wskazówka?


Nie kolego...woda w układzie chłodzenia nie gotuje się w 100 stopniach ponieważ znajduję się ona w układzie zamkniętym pod ciśnieniem
Im wyższe ciśnienie tym wyższa temp wrzenia

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 17:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Zakov napisał(a):
Ps: Czy w BMW świeci się czerwone pole na wskaźniku temperatury, gdy wkracza na nie wskazówka?

Według bodajże testu nr. 2 tak. Ale ja nie zauważyłem takiej zależności. Może dlatego że w dzień słabo widać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 17:36 
Skoro więc główną kwestie mamy już rozstrzygniętą, to teraz małe pytanko:

Załóżmy hipotetycznie, że chce sobie trochę ostrzej pojeździć, na dodatek mamy gorące lato :oczami: i włączam sobie test nr. 7 aby dokładnie obserwować temperaturę cieczy i przypadkiem nie zrobić jakiegoś "kuku" silnikowi. Czy jeżeli temperatura cieczy utrzymuje się w normie, to jest to gwarancją, że silnik się nie przegrzewa, a temperatura oleju nie osiąga stanu w którym traci on swoje właściwości?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 78
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57N
Nie jestem jakimś fachowcem ale przerabiałem ten temat u siebie i może ci pomoge tylko że ja mam 330d i nie wiem czy to to samo.Silnik nie trzymał mi temp.W zimie za niska (nawet ok 60 stopni)a w lecie dochodziło do 116 i wskazówka zaczynała iść w strone czerwonego pola.Z tego co wiem to autko jest tak mądre że samo zmniejszy dawke paliwa żeby się nie przegżało.Na początku wymieniłem termostat i visko bo były uszkodzone ale autko dalej się przegrzewało.Znajomy mechanik doradził mi żebym wyjął intercooler i wyczyścił przestrzeń między chłodnicami silnika i klimy (była strasznie zasyfiona) i do dopiero mi pomogło.Teraz temp. trzyma się w granicach 90 stopni +-3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 78
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57N
Nie jestem jakimś fachowcem ale przerabiałem ten temat u siebie i może ci pomoge tylko że ja mam 330d i nie wiem czy to to samo.Silnik nie trzymał mi temp.W zimie za niska (nawet ok 60 stopni)a w lecie dochodziło do 116 i wskazówka zaczynała iść w strone czerwonego pola.Z tego co wiem to autko jest tak mądre że samo zmniejszy dawke paliwa żeby się nie przegżało.Na początku wymieniłem termostat i visko bo były uszkodzone ale autko dalej się przegrzewało.Znajomy mechanik doradził mi żebym wyjął intercooler i wyczyścił przestrzeń między chłodnicami silnika i klimy (była strasznie zasyfiona) i do dopiero mi pomogło.Teraz temp. trzyma się w granicach 90 stopni +-3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 18:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zakov napisał(a):
Skoro więc główną kwestie mamy już rozstrzygniętą, to teraz małe pytanko:

Załóżmy hipotetycznie, że chce sobie trochę ostrzej pojeździć, na dodatek mamy gorące lato :oczami: i włączam sobie test nr. 7 aby dokładnie obserwować temperaturę cieczy i przypadkiem nie zrobić jakiegoś "kuku" silnikowi. Czy jeżeli temperatura cieczy utrzymuje się w normie, to jest to gwarancją, że silnik się nie przegrzewa, a temperatura oleju nie osiąga stanu w którym traci on swoje właściwości?



Jeśli temp jest w normie to nic się nie stanie, pamiętaj tylko o tym że np u mnie różnica między środkiem skali a czerwonym polem to ok 5 stopni, czyli czas
na reakcję nie wielki... 115 stopni wskaźnik u mnie stał w pionie...przy 118 był już prawie na czerwonym, myśle że 122 i było by max.
Po ostrym pałowaniu nie wyłączaj silnika od razu tylko wskocz na jakąś trasę pozwól mu się schłodzić jadąc 90, 100 km/h na 5 biegu


Pozdrawiam

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 19:31 
W zasadzie interesuje mnie to dlatego, że kiedyś po dobrym zamiataniu tyłkiem, zaczęły dzwonić mi szklanki na wolnych obrotach, przez jakieś 5 minut, do momentu aż silnik troszkę przestygł na wolnych obrotach. Jednak temperatura cieczy była w normie (maks 102 stopnie) A mimo to temperatura oleju niska na pewno nie była, skoro klawiatura zaczęła grać... Wiec nie jestem do końca przekonany czy nie można sobie jakiejś biedy narobić, sugerując się jedynie wskazaniami temperatury cieczy w chłodnicy. Dlatego też miedzy innymi nie praktykuje już takich zabaw jak "upalanie". Mimo wszytko jednak i tak sądzę, że warto wiedzieć jak się do tego odnosić w przypadku sportowej jazdy. Ale skoro mówicie, że jest ok... :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Na jakim oleju śmigasz? I jaki masz przebieg?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 19:43 
190 tyś (potwierdzony) Castrol 10W-40 Magnatec


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL