BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 15:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 problem z klimatronikiem
PostNapisane: 27 listopada 2011, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Witam.
Mam takie pytanko dotyczące klimatronika dwustrefowego.A właściwie problem z nim. Otóż mam problem z grzaniem. Jeśli ustawię 16 stopni to generalnie grzanie jest wyłączone (nie wiem czemu to nie jest OFF tylko 16 stopni...). Ale jeśli ustawię 17 stopni (pokrętło środkowe od przewietrzania ustawione po środku) to jest za gorąco. Generalnie o 4-5 stopni powyżej. No i teraz pytanko. Co jest za to winne. Czy czujnik temperatury wewnętrznej, czy czujniki w nagrzewnicy, a może elektrozawory które sterują przepływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy ? Czy te elektrozawory działają na zasadzia tylko otwarte full/zamknięte full, czy potrafią się stopniowo otwierać. A jeśli się potrafią stopniowo otwierać to na podstawie którego czujnika ? Chodzi o te elektrozawory co są w zespole z pompką od RESTa. Co wymienić ? Panel klimatronika już zamówiłem (używkę) bo mam połamane klawisze. Ale co jeszcze możę być przyczyną ?
Jeszcze zrobiłem taki test. Pojechałem z termometrem elektronicznym.Klimatronik ustawiony na 18 stopni na AUTO. Przewietrzenie max do góry na czerwony. Efekt: różnica około +5 stopni. ALE... okazuje się że przy samym klimatroniku jest około 3 stopni mniej niż przy głowie. Może właśnie tu leży przyczyna. Że zbyt duża różnica temperatury jest między wnętrzem samochodu a temperaturą przy samym klimatroniku gdzie jest termometr ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 problem z klimatronikiem
PostNapisane: 29 listopada 2011, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 29
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Moje BMW: 528i e39
Kod silnika: m52b28
Miałem kiedyś podobny problem w 3er,że albo max grzało albo w ogóle było zimno... po jakimś czasie zauważyłem, że jest tam pod panelem taki mały jak by wlocik, którym wciąga powietrze z wnętrza i było w nim pełno kurzu[widoczne to było gołym okiem jak się spojrzało] po przedmuchaniu zaczęło działać normalnie:) potem co jakiś czas jak się zebrał kurz to czyściłem. W 5er są takie dwa. Nie wiem czy Ci pomorze ale u mnie działało :super: pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 problem z klimatronikiem
PostNapisane: 29 listopada 2011, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
W 5er jest jeden wlocik w którym jest termometr. Ja podejżewam że poprostu klapa mieszalnika sią zablokowała jakoś. Albo nie działa prawidłowo. Tylko jak to sprawdzić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL