BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 13:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Witam
Koledzy borykam sie z dosc uciazliwym problemem ..
Mianowicie , jak w temacie M54B30
Po sprawdzeniu wszystkich cylindrow ( barometrem ?? nie wiem jak sie nazywa ten przyrzad w mechanice ale mniejsza z tym )

Okazalo sie ze na jednym cylindrze jest mniejsze cisnienie o jakies 2,5 atmosfery
Z tego co mi wiadomo roznice rzedu 0,1-0,5 to normalka ale w.w. juz jest nienaturalne > tak tez jest z pozostalymi 5ma cylindrami . wszystko w okolocy 13 . a ten nieszcesliwy ok 10,5

Skutki tej roznicy odczuwalne w postaci:
Na zimnym silniku - odpala dosc dlugo ale pali. poki co w najnizszej temp jakiej mialem przyjemnosc -8
dalej na zimnym chodzi ok plynnie , zbiera sie ok
po rozgrzaniu, w okolicach 1000 obrotow telepie calym autem
po dodaniu gazu bardzo czesto gasnie , z dolu rośnie, w okolicach 1000 telepanie i leci w dol....
trzeba albo baaardzo delikatnie dodac gazu zeby delikatnie "przeszedl" 1000 obrotow i wtedy jedzie
na wyzszych obrotach dziala ok

sytuacja powtarza sie przy chamowaniu....
przy 1000 obrotach mocne telepanie i rowniez czesto gasnie .....


Droga dedukcji- na zimym silniku kiedy olej gesty jakos te cylindry maja inny opor???? i niweluje sie ta roznica cisnienia ...
po rozgrzaniu i zmniejszeniu oporu niestety wybija z "rytmu" silnik i gasnie.....


ktos ma pomysl jaki moze byc powod tej roznicy cisnienia ????

_________________
NIe zrozumiesz tego, dopóki jezdzisz pospolitym autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Róznie może być.
Trzeba było próbę olejową zrobic przy okazji to by coś więcej powiedziało.

Ale jak znam zycie to masz pierścienie do wymiany.

Olej bierze?
Kopci?

Ile może mieć nalatane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 20:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Najprędzej coś z głowicą, zawory mogą już nie trzymać.
silnik jest w turbogazie :) ?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 22:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Zajrzyj na 5er.pl, kolega ac_schnitzer miał podobny problem w M54B25 i w dosyć łatwy sposób go rozwiązał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 31 grudnia 2012, 05:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Nie kopci a czy bierze olej teraz sie dowiem bo miesiac temu mialem pelna inspekcje
Jest w turbogazie ale takim najwyzszych lotow i o dziwo na gazie nie ma zadnych problemow

na dobra sprawe teraz temat wyglada tak ze auto na zimnym silniku chodzi rewelacyjnie
po rozgrzaniu przelacza sie na gaz i tez chodzi git malina

problem jak skonczy sie gaz w zapalniczce i na benzynie trzeba troche pojezdzic......

nalatane ma ok 140 tys . mam fakture z wymiany kompletnego silnika w aso

zawory, glowica itd wszystko jest ok bo silnik mial kompletny przeglad w trakcie wymiany wiazki i probie wyeliminowania problemu...

_________________
NIe zrozumiesz tego, dopóki jezdzisz pospolitym autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 31 grudnia 2012, 09:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
kolego roznica 2,5 bara na cylindrze napewno ni wpłynie na kulure pracy silnika .....wszelkie przypadłosci o ktorych piszesz nie bede z tym zwiazane....2,5 bara to nie jest raczej norma w odchyłce bo robi sie dosc duzo ale nie ma tragedii jesli to tylko 1 cylinder....ale trzeba miec sie na bacznosci bo raczej samo nie wroci do normy i bedzie coraz gorzej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 31 grudnia 2012, 18:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
bleq napisał(a):
zawory, glowica itd wszystko jest ok bo silnik mial kompletny przeglad w trakcie wymiany wiazki i probie wyeliminowania problemu...

widocznie,nie wszystko było OK skoro jest różnica 2,5 bara


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 31 grudnia 2012, 18:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
podlacz pod komputer sprawdz co sie dzieje ze strony elektronicznej. ale sam fakt oslabionej kompresji to troche niedobrze, bo pewnie sama sie nie poprawi. jednak to ze gasnie i ma takie problemy jest troche dziwnie. jeden cylinder nie robilby az takiego zamieszania. kulawo ale silnik by raczej pracowal wmiare mozliwosci.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 1 stycznia 2013, 02:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
2,5 bara jest nie do przyjęcia jeśli pomiar był prawidłowo wykonany.
Samo się nie poprawi.
Trzeba by ustalic co odpowiada za ten spadek ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m54 - mniejsze cisnienie na jednym cylindrze:/
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 18:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Moze sie tylko pierscien zapiekl.
Ostatnio byl jakis temat gdzie ktos mial podobny problem i pomogl prosty oldskoolowy myk z nafta i cylinder odzyskal kompreche, poszukaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL