BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 22:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 51
Moje BMW: E 39 520D
Kod silnika: M47D20
Witam wszystkich, tak jak w temacie, mam problem z przepływomierzem, byłem na komputerze i wykazało jego błąd, i teraz się zastanawiam czy przepływomierz wymieniać, czy wystarczy go przeczyścić(widziałem preparat do tego) czy może zrestartować komputer(słyszałem gdzieś o tym) dodam że błąd po skasowaniu ponownie się zapala.

Kolejny mój problem to paląca się kontrolka grubości klocków.Klocki zostały poprawnie wymienione, lecz błąd dalej się świeci,czy należny wymienić też czujnik czy skasować błąd(klocki wymieniane po wizycie na komputerze co do przepływomierza) - po kłopocie :) dzięki Habzik i pryjom

Kolejna moja rozterka to brak oznak działającej turbiny. Czy jest możliwość sprawdzenia jej działania czy tylko na słuch tzw."gwizd" musi być słyszalny,a może działanie turbiny zależy od przepływomierza?


Ostatnim moim kłopotem jest klapa bagażnika. (zamek elektryczny,jeśli się nie mylę to dociąga klapę) Działanie zamka wszystko ok, ale według mnie za słabo zamek ową klapę "dociąga" Jest na to jakieś lekarstwo?

Dodatkowe pytanie: czy możecie koledzy wymienić mi wszystkie filtry jakie "siedzą" w e39 520d z 2000roku? bo planuję kompleksową wymianę :)


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2012, 20:16 przez michue39, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 00:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
michue39 napisał(a):
Kolejny mój problem to paląca się kontrolka grubości klocków.Klocki zostały poprawnie wymienione, lecz błąd dalej się świeci,czy należny wymienić też czujnik czy skasować błąd(klocki wymieniane po wizycie na komputerze co do przepływomierza)


Wymieniono ci klocuszki ale czujników do klocków nowych nie wsadzono :) wystarczy czujniki nowe i po problemie ;)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 00:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 51
Moje BMW: E 39 520D
Kod silnika: M47D20
myślisz kolego żeby czekać do wymiany po raz kolejny czy teraz zmieniać? orientujesz się może w cenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 10:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
klocków zmieniać nie musisz:) kup to: http://allegro.pl/czujnik-klockow-ham-p ... 12444.html wsadź w klocek i podłącz i z głowy jeden problem :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 51
Moje BMW: E 39 520D
Kod silnika: M47D20
a nie ma sposobu żeby tymczasowo jakoś zgasić ta kontrolkę, jakieś zmostkowanie , zrobienie obiegu czy coś ?:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 15:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 252
Moje BMW: E36 coupe/compact
Kod silnika: M50TUB20/M44B19
Co do tych klocków ten czujnik siedzi no w klocku hamulcowym a często bardzo często jest tak że nie chce wyjść i leniwi mechanicy po prostu ucinają go ;/ :wsciekly:
Byłem tego światkiem.
Sprawdź czy masz czujnik czy tam nic nie ma.
Co do przepływomierza to raczej będziesz musiał wymienić na nowy ale jak już masz ten preparat to spróbuj ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 15:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 252
Moje BMW: E36 coupe/compact
Kod silnika: M50TUB20/M44B19
Morze masz czujnik tylko jest z uciętym kabelkiem wystarczy przylutować i git malina ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 51
Moje BMW: E 39 520D
Kod silnika: M47D20
panowie czujnik mam, byłem u mechanika i dostał opi :cenzura: bo przy wymianie miał dać nowy czujnik a zostawił stary, można to jakoś obejść robiąc obieg na krótko bo widziałem,że idą tam dwa kabelki?

a i co się stanie jak odłączę kostkę przepływomierza, bo słyszałem że dostanie mocy ale i spalanie wzrośnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 21:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 252
Moje BMW: E36 coupe/compact
Kod silnika: M50TUB20/M44B19
A masz ten nowy ?? Jeśli nie to zlutuj te kabelki do starego i będzie git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 22:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Łączysz biegnące tam kabelki razem i po jakimś czasie przestaje świecić. Nie stanie się to od razu, tak żebyś się nie martwił. Turbina może wydawać świst, ale nie zawsze tak jest. Jeżeli masz problem z przepływką to może silnik nie rozwijać pełnej mocy i stąd wrażenie nie działającej turbiny. Przepływki nie czyść. Było gdzieś na forum że to nic nie daje. Poszukaj i poczytaj. Co do filtrów to są 2 kabinowe(pod maską przy podszybiu po lewej i prawej stronie) filtr powietrza, filtr oleju filtr paliwa. Więcej raczej nie ma :P Dlaczego myślisz, że za słabo dociąga tą klapę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 08:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 51
Moje BMW: E 39 520D
Kod silnika: M47D20
kolego pryjom, myślę tak bo zrobiłem kompletne zawieszenie z tyłu ale na dziurach i tak zatrzęsie mi klapa co mnie bardzo wku :cenzura:

a nie wiadomo Ci coś na temat filtra odmy?

po jakim czasie zgaśnie ta kontrolka?


przeprowadziłem dziś operację lutowania kabli czujnika i kontrolka zgasła:) wielkie dzięki!! a co z innymi problemami? jakieś rady?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Racja zapomniałem jest także filtr odmy. Z tego co pamiętam co 50 tys. wymiana samego filtra, a co druga wymianę filtra wymienia się z obudową.Nie wiem jak w 2.0 ale u mnie znajduje się na końcu silnika (przy podszybiu) zaraz obok filtra powietrza. Żeby się do niego dostać trzeba zdemontować obudowę filtra i plastik znajdujący się nad wtryskami. Co do klapy bagażnika to są tam jeszcze po bokach odboje może one są winne jej stukania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 07:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 51
Moje BMW: E 39 520D
Kod silnika: M47D20
kolego powiem Ci że ja chyba nawet nie mam tych odbojów :/ jakoś przynajmniej nie kojarzę ich, może dlatego tak jest :) czy filtr odmy trzeba zmieniać co zmianę oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 07:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Nie, tak jak pisałem wyżej co 50 tys km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 51
Moje BMW: E 39 520D
Kod silnika: M47D20
pryjom podaj foto Twoich odbojów w tylnej klapie :)

od SILESIA PARTS dostałem ceny prze pływek:


Przepływomierz:

MG 183zł , w przypadku przepływomierza polecam zakup markowego produktu.

Pierburg 378zł Pierwszy montaż BMW, jest to sam "lizak"/wkładka, jezeli obudowa jest w porzadku to śmiało można wymienić sam lizak

Bosch 512zł kompletny

zastanawiam się nad MG wiadomo dlaczego, może jakieś opinie na temat tej marki lub marki Pierburg bo Bosch odpada ze względu na cenę...:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 17:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Kupuj oryginal, nie ma co oszczedzac na przeplywce...bardzo wazny element, a zamienniki niestety sa gowno warte...wiec albo Pierburg, Bosch albo sam "wklad" jak napisali...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 18:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
http://imageshack.us/photo/my-images/811/e39q.jpg/
takie są w touringu, nie wiem jakie w sedanie bo nie widziałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25TU
Kolego co do czujnika to nie będę nic pisał oprócz, kupić wpiąć w klocek i wtyczkę. Pojeździć trochę i po którymś zapaleniu silnika kontrolka zgaśnie. Co do turbiny. Świstu może nie być słychać i nawet lepiej żeby nie było bo z reguły wtedy jest koniec turbiny. Sprawdź czy pompuje węże pomiędzy turbo a intercoolerem. Ktoś ci przegazuje i jak tubo chodzi to napompuje na twardo. Z przepływką bym się nie spieszył. Tj jak będzie uwalona auto będzie z reguły bardzo kopcić na czarno. Jej odpięcie zapewne spowoduje lepszą pracę lecz i większe spalanie. Być może masz gdzieś dziurawy dolot. Turbo zamiast pchać ciśnienie na cylindry wypuszcza w atmosfere, a komputer widzi błąd przepływomierza bo się nie zgadzają dane. Tutaj lepiej sprawdzić dobrze ponieważ nieszczelność może spowodować przekręcenie turbiny. Będzie chciała napompować pożądane ciśnienie a nie będzie umieć i rozkręca się wtedy do bardzo wysokich obrotów rzędu nawet 200tyś/min. Sprawdź dolot pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Pozdrawiam

_________________
S1 Czyżol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Kilka problemów, mianowicie: przpływomierz, czujnik...
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25TU
Filtr odmy heh, na pewno nie wywali błędu przepływomierza. Prędzej wyrzyga olej jakimś przewodem. Jak będzie zapchany uchy korek oleju i powinno pokazać czy jest ok czy nie. Przecież to odpowietrzenie skrzyni korbowej chyba że się mylę.

_________________
S1 Czyżol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL