BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 22:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Zmiana wysokości zawieszenia gwintowanego a zbieżność
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 10:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 120
Lokalizacja: Wołomin (WWL)
Moje BMW: E90 320d
Kod silnika: M47N2
Po zamontowaniu zawieszenia gwintowanego miałem regulowaną zbieżność w samochodzie.
Tył chciałbym jednak skręcić niżej, czy po ponownej regulacji wysokości muszę robić znów zbieżność?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zmiana wysokości zawieszenia gwintowanego a zbieżność
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: e46 320i
Ja jak podnosiłem przód to musiałem bo zmienia się ustawienie w stosunku do drążków kierowniczych, nie wiem jak jest z tylnym zawieszeniem ale podejrzewam, że jeśli mocno opuścisz to też trzeba :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zmiana wysokości zawieszenia gwintowanego a zbieżność
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 17:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 267
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Jest coś takiego jak 'krzywa zbieżności'. Opisuje ona zmianę zbieżności zależnie od obciążenia osi (hamowanie, przyśpieszanie) i wysokość zawieszenia ma na nią wpływ. Czyli jak podnosisz lub opuszczasz auto, zbieżność się zmienia więc wniosek: tak, trzeba ustawiać zbieżność ;) Z tyłu zmienia się chyba tylko pochylenie koła, można to regulować, ale fajnie wygląda BMW w negatywie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zmiana wysokości zawieszenia gwintowanego a zbieżność
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 13:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 120
Lokalizacja: Wołomin (WWL)
Moje BMW: E90 320d
Kod silnika: M47N2
dzięki za podpowiedzi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zmiana wysokości zawieszenia gwintowanego a zbieżność
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 16:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Oczywiście w e90 jest zawieszenia innej konstrukcji niż e46 i testowałem przód a nie tył. W każdym razie dla pewności będąc na geometrii przetestowałem i zmiana wysokości nie zmienia zbieżności tylko pochylenie kół.

Ale powtarzam był to przód w e46.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL