BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 22:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 18:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1046
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: Jest x5 g05, x3 g45 bylo x3 g01, 5 g31, 5 g30,3 e46
Obrazek

Czy może ktoś fachowym okiem ocenić :)

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 19:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Może nie fachowym okiem, ale mieści się w normie, co prawda pierwszy trochę gorzej od pozostałych. Zielone pole wskazuje normę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 20:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
ładne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 21:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Sorki że się podłączę, czy u mnie korekcje też wyglądają ok ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 21:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
jest w porządku :)

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 21:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Podepne sie pod ten temat moze ktos mi powie co te wartosci znacza?
49.9 mg/skok na wszystkich wtryskach, dzis sprawdzane... niby ok ale jeszcze takich nie widzialem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 22:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1046
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: Jest x5 g05, x3 g45 bylo x3 g01, 5 g31, 5 g30,3 e46
wiem że wartości mieszczą się w zielonym polu, to widać od razu. Chodzi mi oto że 1 wartość jest ujemna pozostałe 3 dodatni, czyli 1 wtrysk podaje za dużo, a 3 maja mniej podawać żeby wyrównać? warto robić probe przelewowa żeby sprawdzić je, czy to tylko przesadne przejmowanie sie :cisza:

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 06:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Dokładnie, sumaryczna wartość korekcji ma być zbliżona do 0 i tak jest u Ciebie. Co do testu przelewowego to jeżeli nic się nie dzieje (silnik rozgrzany dłużej kręci rozrusznikiem) to nie ma sensu się przejmować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] korekcje wtrysków
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 10:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
ironman, Z korektą 1 a nawet 2 nie wiąże się teoretycznie żadna tragedia. Co nie zmienia faktu że komputer już znacząco ingeruje w czas otwarcia wtrysku aby korygować dawkę. (to w którą stronę nie istotne)
Robi to po ta bay utrzymać balans wolnych równych obrotów i wykluczyć (telepanie silnikiem) Zielone pole oznacza że w tym zakresie komputer jest jeszcze w stanie utrzymać równą pracę silnika i ogarnia w jakimś sensie awarię . Wyjście z zielonego pola to informacja że komp nie daje rady a awaria jest dość poważna.
Jeśli już podłączasz inpę i podglądasz korekty ...przy przejściu z f4 na f5 inpa na chwilkę zeruje korektę wprowadzoną przez komputer . Wtedy często przez chwilkę silnik zaczyna drżeć ,po czym wszystko wraca do normy.
Rużnica pomiędzy drżeniem i równą pracą jest oczywista i wyczuwalna ,pozwala to zobrazować jak dużo robi wprowadzona przez komputer korekta aby silnikiem nie telepało.
Ja z doświadczenia wiem że gdyby wyłączyć tą korektę "1" silnik by drżał .
Jest to na pewno informacja że tam się coś dzieje .....

Kolejnym krokiem w mądrej diagnostyce , powinna być podmiana tego podejrzanego wtryskiwacza z takim który wykazuje najmniejszą odchyłkę. Niezbędne jest w tym procesie ponowne wkodowane IMA wtryskiwaczy.
A następnie ponowny podgląd parametrów mierzonych. Jeśli nie ładna korekta poszła za wtryskiem wiemy na 100% że coś z nim nie tak. Natomiast jeśli wtrysk ma bardzo ładną korektę a nowy dostał kiepską taka jak poprzedni ,może to świadczyć o jakiejś niesprawności w samym cylindrze. Wtedy pozostaje kolejny test.. sprawdzenie kompresji. Jeśli będzie odbiegać od reszty .... niestety wypada ściągnąć głowicę :przestraszony:

Zakładając optymistyczną wersję , najczęściej to jednak wtrysk świruje ...
Taki wtrysk można jeszcze wsiąść na słuch.... teraz gdy zimno . Po odpaleniu auta zanim silnik nie uzyska temperatury roboczej , taki wtrysk może stukać i cichnąć po zagrzaniu.
Wystarczy wziąć kawałek drewnianego kołka ,otworzyć maskę zdjąć osłonę i przykładać kołek do każdego z wtrysków z osobna ..... (jeden koniec kołka dotyka wtrysku drugi ucha) Wtedy bez problemu ustalimy który wtrysk kuleje... i będzie to ten który ma kulawą korektę.

Tyle z mojej strony ... pozdrawiam.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL