BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 23:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] jakich tarcz uzywacie i czy jesteścei zadowoleni.???
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: wejherowo
Przymierzam sie zmine tarcz przodu w e34 525tds kombi.
przemierzam internet w poszukiwaniu tanich i dobrych jakosciowo tarcz hamulcowych.
jedni chwala ATE inni Zimmermany jeszcze inni Brembo. jak juz sie ktorychs przekonam to zaraz znajduje posty na grupach uzytkownikow ktorym pokrzywily sie tarcze ww. producentow.
ja osobiscie jak zmienialem 3 lata temu na ATE to bylem zdecydowany ze to dobry zakup a potem kierownica przy hamowaniu miedzy 100-90km/h zaczela sie trzesc jak oszalala. kupilem juz nowe ATE sport nacinane do e28 bo w promocji za 120zł wiec grzechem byloby nie kupic. ale do mojego nowego nabytku E34 chce kupic dobre ale nie jakies kosmicznie drogie tarcze.
trafilem tez na www.mikoda.pl i sie zaczlem zastanawiac nad nimi. cena 105zł /szt jest bardzo atrakcyjna. w skodach fiatch i peugotach sie sprawdzaly ale to auto jest duzo ciezsze wiec mam pewne watpliowsci.
no i jeszcze mechanicy z BMW warsztaty mowia tylko orygianly.. ale to wydalek 250-300/szt to juz moim zdaniem przesada...

pozdrawiam
maciej


Ostatnio edytowano 8 sierpnia 2007, 18:49 przez milleniusz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 18:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Ja tez musze wymienic caly uklad .. i kupuje mikody, ludzie mowia ze dobre sa. Ja sobie jeszcze wezme te z nacinaniem i nawiercaniem zeby ladniej wygladalo ;p Moim zdaniem wystarczy odpowiednio podejsc do dotarcia takich tarcz plus klockow i bedzie dobrze. Kiedys czytalem caly artykol na temat docierania i w pelni dobre dotarcie polegalo no lekkim ''zwalnianiu'' ze stopniowo wiekszya silal ale nigdy do zera bo niby jakies skszepy sie robia itd.. nie wiem jak w warunkach miejskich mozna zrobic takie dotarcie ale napewno jakies przydalo by sie zrobiuc.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 19:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Ja rok temu kupiłem BREMBO do swojej m40 sedan 1.8 , zrobiłem juz ponad 35 tys i hamuja bardzo dobrze. Dałem za nie po upuście chyba 250 zl za komplet wiec nie dużo, do tego dobre klocki i smigam. Moje klocki to BRECK i starczaja na ok 25 tys , a noge mam cieżka i czesto hamuje wiec mysle ze to niezły wynik jak na klocki za 70 zl komplet. Nie piszcza :D

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
ja osobiscie jak zmienialem 3 lata temu na ATE to bylem zdecydowany ze to dobry zakup a potem kierownica przy hamowaniu miedzy 100-90km/h zaczela sie trzesc jak oszalala.


mam u siebie zimmerman sport i chyba je przegrzałem (dymilo sie z nich jakiś czas). skutek ten sam - drgania przy hamowaniu około 100kmh

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
milleniusz co do tarcz to ja polecam zimermana mam u siebie takie i bardzo ładnie sie zachowują. Napisz do STONES1 na PW albo tutaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1979 to zobaczysz że za zimermany zapłacisz niewiele drożej jak za te mikody. ja osobiście nigdy w zyciu nie ząłorzył bym tarcz które idą do skody czy fiata ;)
milleniusz napisał(a):
ja osobiscie jak zmienialem 3 lata temu na ATE to bylem zdecydowany ze to dobry zakup a potem kierownica przy hamowaniu miedzy 100-90km/h zaczela sie trzesc jak oszalala.
jeżeli naprzykład po ostrym hamowaniu wjedziesz w kałuze to karzda tarcza Ci sie pokrzywi

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 10:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Moze i fakt, moze nie sa az tak dobre jak te co wymieniacie ale nie dosc ze male przebiegi robie to chce zeby ladnie wygladaly ;p a za sportowe ate brembo czy zimermany zaplacil bym fortune.
Kupie pojerzdze napisze jak sie sprawuja.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 12:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: W-wa
Kilka czynników decyduje dlaczego te same tarcze inaczej się sprawują u poszczególnych użytkowników

montaż : :hyhy:

wszystko musi być super dokładnie oczyszczone ( druciana szczotka ) przed montażem

bicie na piaście : :hyhy:

powinno się sprawdzić czy sama piasta nie ma bicia - bo jeśli założymy na nią nową tarczę po kilku tysiącach km - bicie powróci

ew. wtedy na pewien czas może pomóc " skrobnięcie " tarczy na aucie

dobranie klocków :hyhy: -
zbyt twarde powodują przegrzanie - lepsze są miekkie ale szybciej się zużywają i wydzielają więcej pyłu - sadzy która to zmniejsza skuteczność hamowania.
Tarcze frezowane i nawiercane są po to aby głównie sadza miała gdzie uchodzić a nie po to jak się "wszystkim "wydaje aby tarcze się lepiej chłodziły

dotarcie : :hyhy:
- tuż po montażu 300 - 500 km hamujemy delikatnie , bez stawania na pedale i typowych serpentyn górskich a pierwsze 100 km może okazać się kluczowe dla ich przyszłości

styl jazdy : :hyhy:
po ostrej jeździe - przwieźmy się b. delikatnie i bez hamowania tak aby układ się wychłodził
a nie wjeżdżajmy wtedy w kałużę
górskie serpentyny - pamiętać , że biegi też hamują :zdziwko: , pulsacja podczas hamowania z dużych prędkości , etc.

wady materiałowe;
nic dodać nic ująć ale winę ponoszą rzadziej niż wszystkie czynniki powyżej

Pozdrawiam życząc udanych hamowań ;)

Mario BigRed

_________________
BĂŞdziesz MojÂą WybrankÂą
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 23:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
witam
jeśli chodzi o firmę MIKODA - odradzam, to częstochowska firma i gorszego syfu na rynku to ja jeszcze nie wdziałęm :zdegustowany: ja osobiście polecam Juridy, sam jeżdzę na Lucasie - i powiem jak jest za jakieś 4000km ;) narazie jest przejechane 1000 i jest gittt :)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2007, 00:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
MarioBigRed napisał(a):
Tarcze frezowane i nawiercane są po to aby głównie sadza miała gdzie uchodzić a nie po to jak się "wszystkim "wydaje aby tarcze się lepiej chłodziły


Frezowanie jest po to zeby tarcze sie szybciej oczuszczaly z syfu ktory na nie pada (błoto itp), a nawiercanie jest po to zeby tarcza sie szybciej chlodzila

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2007, 07:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Dobra po sprawdzeniu cen ;p i porownaniu bardziej mi sie oplaca kupic ATE PowerDisc bo cena wychodzi taka sama lol ;]

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL