BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 19:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 21 lutego 2012, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 528i/530i
Kod silnika: M52TUB28/M54B30
Witam kolegów po długiej nieobecności!
Nie było mnie od pół roku, w którym to okresie żona użytkowała auto. Razu pewnego temperatura skoczyła Jej na czerwone pole, jak długo tak jechała nie jest w stanie określić :mur: Od tamtej pory autko stoi. Po powrocie zrobiłem autem z 1000 km, wszystko było ok. Kilka dni temu zauważyłem, że wskazówka temp. odjeżdża od pionu w prawo, migiem na parking i gdy wyłączałem motor pojawił się komunikat kulhwasserst temp. czy coś takiego. Test nr 7 pokazał wtedy 128 stopni Celsjusza. Okazało się, że złączka (jakiś czas temu wąż uległ przetarciu o kółko napędu klimy, zrobiłem złączkę) na wężu od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego nie wytrzymała i wyrzuciło chłodziwo. Następnego dnia pojechałem zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia, płyn zabarwił się lekko na zielono, więc uszczelka głowicy do wymiany. Teraz pytanie: jaką uszczelkę mam kupić, bo są jakieś Victor Reinz, podobno na pierwszy montaż i Glaser. Są też różne grubości - 1,75 oraz 0,7. Różnice są znaczne i nie wiem, którą wybrać. Co oprócz uszczelki i nowych śrub muszę wymienić? Głowicę oczywiście dam do splanowania plus test na szczelność na zimno i na gorąco. Czy uszczelka pokrywy zaworów może zostać, była wymieniana 5000 km temu, razem z uszczelkami vanosa.
Najlepiej niech poradzą coś Ci, którzy przez taki zabieg przeszli pomyślnie.
Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 21 lutego 2012, 22:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Sam się orientowalem w temacie, Victor Reinz polecany przez większość. Dolicz uszczelki koletorów, olej by wypadalo, płyn chłodzący na pewno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 21 lutego 2012, 23:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Nie jestem pewny, ale chyba szpilki w głowicy też masz do wymiany.
Uszczelki ja bym wziął VR, ale co do grubości, to dobiera się w zależności od tego jak planowana była głowica z tego co mi wiadomo.
Uszczelkę dekla można zostawić, ale ja bym osobiście ją zmienił.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 23 lutego 2012, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 528i/530i
Kod silnika: M52TUB28/M54B30
Dobra, czyli do śrub i uszczelki głowicy dochodzą uszczelki kolektorów.Olej oczywiście już czeka, 5W/30, chłodziwo też Prestone w pełnej gotowości. Z zakupem samej uszczelki poczekam do planowania, zobaczę ile "zdejmą" głowicy i zobaczę. Wszelkie inne wskazówki mile widziane.
PZDR!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 23 lutego 2012, 23:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Byłbym wdzięczny gdybyś po całej sprawie opisał jak to wyglądało i dokładnie ile za co zapłaciłeś. Też mi się zanosi na taką "robótkę" prawdopodobnie, a nie znalazłem ów relacji nigdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 24 lutego 2012, 00:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Sprawdź głowicę czy nie jest pęknięta, oddaj po planowaniu na sprawdzenie szczelności.
Test ten nie daje 100% gwarancji że z głowicą będzie wszystko ok ale zwiększa to prawdopodobieństwo że nie będziesz musiał zdejmować jej jeszcze raz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 24 lutego 2012, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 528i/530i
Kod silnika: M52TUB28/M54B30
Pewnie, że dam znać, gdy się z tym uporam. Użytkuję auto służbowe i BMka jest drugim, a właściwie trzecim autem w rodzinie i tylko dlatego tyle z tym zwlekam. Dziś kupiłem też nową chłodnicę Nissens. Stara się rozszczelniła z boku, typowy problem w e39 :-( Oczywiście głowicę dam do sprawdzenia na zimno i ciepło, pisałem już o tym w pierwszym poście. W marcu się za to zabiorę na bank. Nadal wskazówki pożądane :-)
PZDR!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 24 lutego 2012, 13:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Ja bym się zastanowił nad profilaktyczną wymianą uszczelniaczy zaworowych jak już będziesz miał głowicę zdjętą.

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Wymiana uszczelki głowicy
PostNapisane: 25 lutego 2012, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39 528i/530i
Kod silnika: M52TUB28/M54B30
Uszczelniacze też może wymienię, ale potrzeby raczej nie będzie. Były wymieniane stosunkowo niedawno, podczas uzbrojenia silnika w tłoki, wał i korby od M54B30. A i to tylko przy okazji, gdyż nie były zużyte, gdyż auto ma udokumentowany przebieg 117.000 km. Ciężko w to uwierzyć, ale kupiłem je gdy miało 82.000 km na liczniku, od pierwszej właścicielki w DE, import prywatny. Laska dostała BMW 528i w kolorze Imolarot 2 w M-paku i M-techniku w roku 2000 na swoje 25te urodziny. Nieźle, co?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL