Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Trochę się rozpiszę, za co przepraszam, postaram się jak najdokładniej.
Problem się pojawił jeszcze w lecie. Zapalała się ikonka silnika, po czym gasła. Potem silnik nie pracował tak jak powinien, okazało się, że nie pracowały dwa cylindry, wymieniłem świece i przez jakiś czas było ok.
Jakoś w święta zapaliła się znowu (ikonka silnika), a autem zaczęło trząść (nawet na "P") -
stało się tak po mocniejszym/gwałtowniejszym przyspieszeniu.
Na D obroty w końcu spadły i zgasł. Odpaliłem i jakoś dojechałem do garażu.
Po zdiagnozowaniu pojawiły mi się błędy : (które mówiły o wypadaniu zapłonu, czujniku położenia wałka rozrządu, i mechanicznym zacięciu vanosa) Jak się później okazało powtórzył się tylko ten o vanosie
Kod:
$SGBD: MSV70 Version: 5.17
===========================================================================================
$DATAID: kein Data ID
=== 06.01.2012 === 11:37:08
Current kilometre reading: 83020 km
___________________________________________________________
comment line 1:
comment line 2:
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10887
$FehlerOrtText: 2A87 outlet-VANOS, mecanic
57082A8788200015031E2866346646C02883377D5DC82883316546C5
Error: 1(8) Nr: 10887 2A87 outlet-VANOS, mecanic frequency: 3
error type: 8 (218 ) moves with difficulty, jammed mechanically
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P0015 'B' Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) F_LZ: 30
environment text / entry at 82968 km(n.) 82968 km(2.) 82736 km(1.)
Engine speed 1568.00 rpm 1760.00 rpm 1664.00 rpm
Camshaft outlet -77.87 °CRK -86.87 °CRK -78.25 °CRK
Camshaft outlet nominal value -66.25 °CRK -74.87 °CRK -66.25 °CRK
Engine temperature 99.75 °C 102.00 °C 96.00 °C
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10904
$FehlerOrtText: 2A98 crank shaft - intake camshaft, correlation
2A98A1
Error: 2(8) Nr: 10904 2A98 crank shaft - intake camshaft, correlation frequency: 0
error type: 1 (179 ) Value outside reference range
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (33 ) current fault not existing, OBD debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: F_LZ: 6
environment text / entry at
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10882
$FehlerOrtText: 2A82 Inlet-VANOS
57082A828800001201282889263D19AF000000000000000000000000
Error: 3(8) Nr: 10882 2A82 Inlet-VANOS frequency: 1
error type: 8 (218 ) moves with difficulty, jammed mechanically
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P0012 'A' Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) F_LZ: 40
environment text / entry at 83016 km(1.)
Engine speed 1216.00 rpm
Camshaft inlet 74.40 °CRK
Camshaft inlet nominal value 60.00 °CRK
Engine temperature 83.25 °C
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10705
$FehlerOrtText: 29D1 misfire, cylinder 5
570829D18400030502282889C0309E282889BF2F7229000000000000
Error: 4(8) Nr: 10705 29D1 misfire, cylinder 5 frequency: 2
error type: 4 (11 ) Damaging to exhaust gas
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P0305 Cylinder 5 Misfire Detected F_LZ: 40
environment text / entry at 83016 km(2.) 83016 km(1.)
Engine temperature 95.25 °C 96.00 °C
maximum rpm at missfire 1504.00 rpm 1536.00 rpm
maximum relative load at missfire 44.53 % 61.72 %
minimum relative load at missfire 16.02 % 15.63 %
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10704
$FehlerOrtText: 29D0 misfire, cylinder 4
570829D08400030402282889C0309E282889BF2F7229000000000000
Error: 5(8) Nr: 10704 29D0 misfire, cylinder 4 frequency: 2
error type: 4 (11 ) Damaging to exhaust gas
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P0304 Cylinder 4 Misfire Detected F_LZ: 40
environment text / entry at 83016 km(2.) 83016 km(1.)
Engine temperature 95.25 °C 96.00 °C
maximum rpm at missfire 1504.00 rpm 1536.00 rpm
maximum relative load at missfire 44.53 % 61.72 %
minimum relative load at missfire 16.02 % 15.63 %
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10700
$FehlerOrtText: 29CC misfire, several cylinder
570829CC0400030001282889412E8B00000000000000000000000000
Error: 6(8) Nr: 10700 29CC misfire, several cylinder frequency: 1
error type: 4 (11 ) Damaging to exhaust gas
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (48) fault caused no signal at warning lamp
P-Code: P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected F_LZ: 40
environment text / entry at 83016 km(1.)
Ambient temperature 0.75 °C
Ambient pressure 976.44 hPa
Voltage terminal 87 14.12 V
counter detection bad street 0.00 -
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10701
$FehlerOrtText: 29CD misfire, cylinder 1
570829CD8400030101282889C02F6236000000000000000000000000
Error: 7(8) Nr: 10701 29CD misfire, cylinder 1 frequency: 1
error type: 4 (11 ) Damaging to exhaust gas
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P0301 Cylinder 1 Misfire Detected F_LZ: 40
environment text / entry at 83016 km(1.)
Engine temperature 96.00 °C
maximum rpm at missfire 1504.00 rpm
maximum relative load at missfire 38.28 %
minimum relative load at missfire 21.09 %
___________________________________________________________
$FehlerOrtNr: 10702
$FehlerOrtText: 29CE misfire, cylinder 2
570829CE8400030201282889C02F6236000000000000000000000000
Error: 8(8) Nr: 10702 29CE misfire, cylinder 2 frequency: 1
error type: 4 (11 ) Damaging to exhaust gas
Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled
error status: (32 ) current fault not existing, OBD not debounced
MIL - Status: (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)
P-Code: P0302 Cylinder 2 Misfire Detected F_LZ: 40
environment text / entry at 83016 km(1.)
Engine temperature 96.00 °C
maximum rpm at missfire 1504.00 rpm
maximum relative load at missfire 38.28 %
minimum relative load at missfire 21.09 %
___________________________________________________________
Zasięgnąłem trochę opini, na zagranicznym forum e90post znalazłem pewne rozwiązanie u osób, którym podobny błąd się pojawił (dot. Vanosa)
Błędy skasowałem, i wyjąłem obydwa elektrozawory od vanosa, przeczyściłem je carb cleanerem (preparat do gaźników), powietrzem i z nowymi oringami włożyłem do silnika, zamieniając elektrozawory kolejnością.
Przez jakiś czas było ok. Auto normalnie jeździło, i nawet przy mocniejszych przyspieszeniach nic się nie działo złego.
Ale do czasu. Po raz kolejny pojawiła mi się ikona silnika i autem trzęsło, po przyspieszeniu.
Zgasiłem. Poczekałem i z ikonką silnika pojechałem wymienić olej.
Do tej pory był castrol 0w40, teraz zalałem motulem 5w40.
Castrol był przez około 5000km, był już dość mocno czarny kiedy go spuszczono.
Po wymianie odpaliłem auto (i tu moja radość się pojawiła) bo ikonka silnika sama zgasła.
Silnik dobrze pracował i tak zrobiłem ponad 100km, sprawdzając czy nic się nie pojawi przyspieszając nagle, było ok. Pomyślałem, że może ten olej był coś nie taki i, że się uporałem z tym.
Niestety po paru dniach, autem znowu zaczęło trząść. Pojawiła się ikonka silnika.
Zczytałem błedy i oto one :

Skasowałem je, ale auto dalej nie zachowywało się tak jak powinno, jakoś dojechałem do garażu.
Samochód przy tym jak go telepało, z rury wydechowej pluł wodą - tak jak się to dzieje, gdy np. wprowadzimy auto na wysokie obroty na postoju, tyle, że teraz nie dodając gazu pluł.
Następnego dnia rano odpaliłem auto, ikonka się paliła, ale silnikiem nie trzęsło.
Nie wiem już sam co to może być. Może wyczyścić od nowa te elektrozawory, już przy tym nowym oleju?
Praktycznie te problemy się pojawiały w następstwie tego dynamicznego przyspieszenia, o którym pisałem wcześniej.
Dodam co zaobserowałem jeszcze ostatnio, ale nie wiem czy to ma związek z moimi problemami, że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego było bardzo mało. Przyznam, że dawno tam nie zaglądałem, ale i auto nie wiele jeździło. A i sam komputer nie pokazał ikonki dot. braku w ilości płynu.
Byłbym wdzięczny za jakieś rady.
pozdrawiam MARIO.