BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 23:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Dziwne dźwięki - buczy, trze z tyłu
PostNapisane: 15 maja 2006, 16:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Jakies 200 km temu (na trasie) z tyłu samochodu zaczęły dobiegać dziwne dźwięki. oczywiście, jak to bywa z dżwiękami trudno oddać ich charakterystyke ;). określiłbym to jak buczenie ... podobne jak przy poząbkowanych oponach, ale tą przyczynę wykluczam - zmieniłem koła na inne i dalej to samo. Powyżej jakiejś prędkości dźwięk jest niezmienny, ale gdy samochod toczy sie powoli - okolo 30-40kmh słychać jakby coś było nierówne ... tzn przez pół obrotu trze, a drugie pół nie trze (nie wiem czy jasno sie wyrażam).
Poza tym przy ruszaniu słychać metaliczne stuknięcie (jednorazowe, nie-głuche)- nie wiem czy to ma jakiś związek czy tylko zbieg okoliczności.
Musze też przyznać, że ze skutecznościa hamulca ręcznego nie jest najlepiej - mogę go zaciągnąć i w pojedynkę popchnąć auto (jakies 2 miesiące temu wymieniłem linki, oczysciłem szczęki i wszystko co tam jest w środku-dawało się wyczuć, że jedno koło jest blokowane mocniej, ale ostatnio -jak pisałem wyżej - jego skuteczność się bardzo pogorszyła).
Podejrzewałem łożysko - pojezdziłem w kółko(w prawo, lewo) i nie słychać żeby natężenie dźwięku się w jakiś sposób zmieniało.
Po uniesieniu tyłu samochodu do góry trzeba użyć pewnej siły (trudno mi ocenic czy większej niż normalnie gdy wszystko jest OK, ale jest to prawdopodobne) by nim zakręcić i słychać jak coś obciera.

No i coś odnośnie moich podejrzeń:
1. Zapieczony tłoczek hamulca zasadniczego (w zacisku)
2. Cos nie tak z ręcznym - może coś ze sprężynami przy szczękach?
3. Łożysko koła
4. Ktoś mi podpowiadał, ze to moze jakies łożysko na wale lub cos koło mostu.

Jak zdiagnozować przyczynę tych dźwięków nie wymieniając połowy samochodu? Macie jakieś pomysły?

Bartek

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Ostatnio edytowano 18 maja 2006, 17:14 przez bartus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: chyba czas poszukac pomocy w innych źródłach ;)
PostNapisane: 15 maja 2006, 22:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
no już sie tak nie bijcie żeby odpowiedzieć jako pierwsza osoba :mrgreen:

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 09:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
a jak stan oleju w moscie? to moze byc przyczyna.
Pozdrawiam, Karol.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Mialem podobna sytuacje w Mercedesie i to byla przeciwaga walu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
dziękuję za podpowiedzi.
tak sobie tylko myślę czy gdyby to był most lub wał to dzwięk nie zależałby bardziej od obrotów niż od prędkości?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2006, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
jesli buczy Ci most, to bedzie to robic przy kazdej predkosci, a im szybciej, tym glosniej, jesli masz uszkodzana przeciwage walu, to zazwyczaj buczy tylko przy pewnych predkosciach, ale to tez moze byc podpora walu, albó wiele innych rzeczy, wiec naprawde ciezko jest konkretnie cos powiedziec na podstawie Twojego opisu.
Jesli juz dojdziesz co jest, to napisz, moze innym Twoje doswiadczenie sie przyda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2006, 17:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
no i (chyba) rozwiązane.
specjaliści rzekli, że to łożysko tylnego koła (chyba, że jest jeszcze coś, co w tej chwili jest zagłuszone przez łożysko) więc celem weryfikacji kilka pytań:
wymieniać jedno czy dwa? oryginał czy zamiennik?
wiem, że z tyłu łożysko i piasta to dwa oddzielne elementy, ale podobno zdarza się, że nie da się łożyska wyciągnąć i trzeba wymienić z piastą- prawda to? czy do wymiany trzeba demontować wahacz i co za tym idzie później ustawić zbieżność?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2006, 11:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Co do sposobu rozbierania, to nie powiem, bo nigdy w E36 tego nie robilem, ale co do wymiany lozyska, daj smialo zamiennik, tylko dobrej klasy, wymiana obu stron nie ma sensu, jesli to drugie jest dobre, nie ma luzu i nie buczy, jak sie skonczy, to wtedy wymienisz, po co wymieniac na zapas?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2006, 11:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
ok.
a jakie są zamienniki dobrej klasy?

Koyo? SKF? Optimal? fag? - któreś z nich by było dobre?
ceny około 150(skf)-160(koyo, optimal)-170(fag) za sztuke...
cena oryginalnego 200zł.

no i jeszcze w intercarsie sprzedają 4max... podobno są to inaczej zapakowane łożyska wyżej wymienionych firm... 100zł

od razu odrzuciłem jakieś włoskie za 50 zł. skoro jest tak duza różnica w cenie to pewnie jakością też troche ustępują.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 10:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Temat łożyska przerabiałem. Jego wymiana nie zawsze pomaga ponieważ podczas jazdy z uszkodzonym łożyskiem uszkadza się również piasta (na tej części na którą jest naciśnięte łożysko robi się taka 'fazka'). Jest to szczególnie ważne, gdyż gdy ta fazka istnieje, nowe łożysko szlag trafia po miesiącu.

Jeżeli jest fazka, można piastę kupić nową, lub zregenerować starą (koszt 20 pln). Ja regenerowałem i jest ok.
Przy wyciąganiu piasty, najczęściej się rozwala łożysko. Ja łożysko kupowałem jakieś po chyba 70 pln do 1.8. Do większych silników idea jest ta sama tylko że jest grubsza piasta i większe łożysko.

Śrubę na półoś należy dokręcać na maksa, jakąś długą rurą. Broń boże nie wolno luzować jak to się robiło z nakrędkami stożkowymi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 10:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
kupiłem już łożysko, jutro wymiana. jeżdże "autem zastępczym" żeby niczego nie pogorszyć. może piasta nie zdążyła sie jeszcze uszkodzić.

PS
Na czym polegała taka regeneracja piasty?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 23:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Napawanie i przetoczenie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2006, 18:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
mogłem sie spodziewać, że jak coś może być nie tak, to akurat u mnie tak właśnie będzie.
piasta została zniszczona... jutro musze podrzucic nową do założenia.



---------------------- Dodano w środę, 24 maja 2006 -----------------------

piasta z łożyskiem wymieniona, geometria ustawiona - nastała cisza.

---------------------------------------------------------------------------------------

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2006, 19:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Można wiedzieć ile płaciłeś za piastę?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2006, 10:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
60 zł, ale po znajomości bo nikt nie chciał sprzedać samej piasty tylko najchetniej z całym wahaczem. co prawda używana, ale przecież w normalnych warunkach(przy dobrym łożysku) ona nie ulega zużyciu.
poszukiwałem zamiennika bo oryginał kosztuje 260-270 zł, ale podobno nie występuje, a ja mialem mało czasu na dostarczenie piasty.

Obrazek

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2006, 21:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
To tanio ci się udało.
Ja za pierwszym razem zapłaciłem 100 (z wachaczem) i cud że ktoś miał. Za drugim (źle dokręciliśmy z tatą i znowu poszło) regenerowałem za 20 pln, nie uszkodziła się mocno.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL