BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 23:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Czy to opona? - silne drgania i stukot
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 44
Lokalizacja: Poznań/Łódź
Moje BMW: E38 '95
Kod silnika: M60B40 +LPG
Mam problem ze zlokalizowaniem przyczyny silnych drgań kierownicy przy określonych prędkościach.
Drgania zaczynają się od 80km/h i nasilają, przy 120-130 sięgają zenitu i wtedy towarzyszy im stukanie o dużej częstotliwości. Od 140 drgania zaczynają słabnąć, przy 180 są już znikome, ale wciąż odczuwalne.

Dwa tygodnie temu wymieniłem opony na letnie i wtedy zaczął się problem.
Kupiłem nowe opony i używane felgi, więc nie jestem pewny czego to może być wina; opony są ze sklepu w którym kupowałem już wcześniej, felgi są z niepewnego źródła.

Z początku drgania były bardzo słabe i występowały przy 80-120, ale dało się jeździć - pomyślałem, że może nowa opona się musi dotrzeć, czy coś. Przejeździłem na oponach dokładnie półtora tygodnia, zrobiłem jakiś tysiąc kilometrów i efekt zaczął się nasilać.

Podjechałem do znajomego oponiarza - NIE tam, gdzie opony kupowałem, bo zależało mi na opinii osoby trzeciej. Facet stwierdził, że opony mają delikatne, prawie niewyczuwalne wybrzuszenie i stwierdził że są 'przehamowane' - podobno takie zjawisko występuje przy ostrym hamowaniu z dużej prędkości i takiej opony raczej nie można już zareklamować.

Coś mi tu nie gra. Po pierwsze: mój styl jazdy jest wyjątkowo łagodny. 3/4 spośród tego tysiąca kilometrów to jazda po autostradzie - szybka, ale płynna i łagodna; 1/4 to miasto i zwykłe drogi na których nie przekraczam dozwolonych prędkości. Gwałtowne hamowanie czy przyspieszanie to rzeczy których nie praktykuję.

Po drugie: lekkie drgania występowały już od początku mojej jazdy na nowych oponach, co wskazywałoby na to, że jeżeli wina leży po stronie opony to opona była od początku wadliwa. A to oznacza, że może można ją zareklamować.

Nie jestem specem, ale wydaje mi się jednak, że tak jak prawie niewyczuwalna deformacja opony może powodować drgania, to taki hałas jak u mnie już raczej nie.

Po świętach zawitam jeszcze u swojego mechanika zanim odwiedzę sklep z oponami. A w międzyczasie chciałem zasięgnąć języka na forum.

Dodam jeszcze, że po puszczeniu kierownicy auto jedzie idealnie prosto i nie znosi, a drgania delikatnie słabną w trakcie hamowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Czy to opona? - silne drgania i stukot
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 11:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
DCool napisał(a):
Dwa tygodnie temu wymieniłem opony na letnie i wtedy zaczął się problem.
elviss napisał(a):
1. Krzywe opony
2. Krzywe flegi
3. Złe wyważenie kół

według mnie,tu jest przyczyna
z podkreśleniem punktu 3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Czy to opona? - silne drgania i stukot
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 44
Lokalizacja: Poznań/Łódź
Moje BMW: E38 '95
Kod silnika: M60B40 +LPG
Dzięki za wskazówki. Jak tylko się czegoś dowiem to dam znać.

apdejt:

Opona w porządku, felga też. Problem w tym, że felga jest od E39, więc średnica otworu centrującego różniła się od tego z E38 o kilka milimetrów. Był luz, stąd drgania i hałas. Oponiarz mi zamontował jakieś pierścienie po 20zł/szt. i już jest w porządku :)

Temat można zamknąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL