BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Tarcze hamulcowe
PostNapisane: 17 maja 2006, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: italy/rome
Mam w planach wymienić tarcze hamulcowe i zastanawiam sie nad wentylowanymi (z dziurami ,nacięciami itp.) Jakie jest Wasze zdanie??

_________________
kiwam gÂłowÂą w rytm bitu i nie dam sie dogonic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Bangkok
Dobry pomysł, jednak tylko jeśli dołożysz do tego sportowe klocki, np. Ferodo DS2000.
Na zwykłych klockach pogorszy się hamowanie w stosunku do serii.

Minus tego rozwiązania - to trwałośc takich klocków ok. 20 000 km.

_________________
We Drive Together, We will Die Together.
Faster Than Enough, Forever...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2006, 13:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
ds2000 zostały zastąpione przez DS Performance i jak sie jakis miesiąc temu orientowałem to nie dało sie ich niestety w PL kupić.


ps
ewentualnie zamawiać i czekać, a w tym czasie hamować piętami ;) (no i nie można o nich powiedzie, że mają przystępną cenę ;)- ale jak ma byc sportowo to nie będzie tanio)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Ostatnio edytowano 18 maja 2006, 17:11 przez bartus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2006, 15:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Bangkok
DS2000 były na 100% dostępne, kupowałem w Krakowie, świetnie współpracowały z tarczami ATE (nacinanymi). A czy zostały zastąpione nie wiem, kupowałem ostatni raz jakieś 3 lata temu:)

_________________
We Drive Together, We will Die Together.
Faster Than Enough, Forever...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 09:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
David:
Tarcze nacinane i nawiercane to nie są tarcze wentylowane. Wentylowane mają podwójne ścianki i są grubsze i też mogą być nawiercane i rowkowane. Zwykłe wentylowane możesz założyć od jakiegoś mocniejszego modelu BMW, np. 318is, jednak trzeba to zrobić w parze z zaciskami, bo są szersze.
Deyna:
Dlaczego uważasz, że zakładając tarcze nawiercane i rowkowane i zwykłe klocki, pogorszy się hamowanie w stosunku do serii?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Bangkok
kowal napisał(a):
David:

Deyna:
Dlaczego uważasz, że zakładając tarcze nawiercane i rowkowane i zwykłe klocki, pogorszy się hamowanie w stosunku do serii?


Ja nie uważam, ja wiem...
Przerabiałem ten temat w praktyce, w kilku przypadkach podobny efekt...

Poza tym w 320i cabrio tarcze są wentylowane, więc tylko można wrzucić albo nawiercane albo nacinane dodatkowo. Z resztą bardzo rzadkie są wiercone lub nacinane tarcze niewentylowane.

_________________
We Drive Together, We will Die Together.
Faster Than Enough, Forever...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 12:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
David nie napisał, że to 320 a jak pytał o wentylowane, to wyszedłem z założenia, że ma zwykłe tarcze.
Ale nie o to chodzi. Chciałem się dowiedzieć dlaczego na nacinanych i nawiercanych tarczach i do tego standardowych klockach będzie gorsze hamowanie niż na tych samych klockach i seryjnych tarczach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
A zastanawiales sie po co Ci takie tarcze? Bo z tego co mi wiadomo tego typu tarcze moga byc uzyteczne : przy wjezdzaniu z duza predkoscia w kaluze, przy jezdzie gorskiej gdzie jest mozliwosc przegrzewania sie ukladu hamulcowego albo przy jezdzie wyczynowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 13:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
Bo z tego co mi wiadomo tego typu tarcze moga byc uzyteczne : przy wjezdzaniu z duza predkoscia w kaluze

normalnie tarcza nie ma nic wspólnego z wjeżdzaniem w kałuże, nawet szybkim ;)
jeśli chodzi o wjeżdżanie w wode z rozgrzanymi tarczami to obojętne jakie to będą tarcze to i tak sie zwichrują - i nic nam nie pomoże.

Cytuj:
przy jezdzie gorskiej gdzie jest mozliwosc przegrzewania sie ukladu hamulcowego albo przy jezdzie wyczynowej.

tarcze nacinane i nawiercane mają przewage nad gładkimi w momencie inensywnej eksploatacji... gdy klocki mamy naprawde mocno rozgrzane (przypieczone) wydziela sie gaz który może powodować zjawisko powstawania poduszki gazowej miedzy tarcza a klockiem, zmniejszając skuteczność hamulców.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa Paryz
Moje BMW: E36 325i 91r
Kod silnika: M50
Mowiac o kaluzach myslalem o szybszym odprowadzaniu wody? Ktos mi kiedys cos takiego powiedzial. A efekt poduszki jeszcze nigdy mi sie nie przydarzyl chociaz czasem potrafie jezdzic bardzo "dynamicznie"


Pozwole sobie zacytowac fragment opisu tarcz nacinanych ATE

" Redukują one wrażliwość hamulców na wilgoć i odprowadzają skutecznie gazy, które przy wysokich temperaturach prowadzą do efektu fadingu."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 14:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
no właśnie fading ... wyleciało mi to słowo z głowy :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: italy/rome
Dzieki za oswiecenie... nie wiem czy sa, wentylowane bo nie sprawdzalem... sa nieco zdarte i myslam nad tymi nacinanymi bo bardzo fajnie wygladaja, a do tego podobno skuteczniejsze.... :D

_________________
kiwam gÂłowÂą w rytm bitu i nie dam sie dogonic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL