BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 21:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] TDS max 15 litrów ON na 5 biegu?
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
Witam.
Pacjent E39 TDS z marca 1999r w 2004 wymian silnika w ASO w RFN :) na nowy silnik (koszt w h :cenzura: j i jescze troche ale pan Zigler płacił :super: ) na nim ok 170 000 km do dnia dzisejszego.

Mam problem. Mułowaty TDS :D Standard tylko że nie do końca.

Otóż pewnego brzydkiego dnia moja Bożena musiała udać się do mechanika.
Zrobił on, co miał zrobić po pewnym czasie samochód stopniowo zaczął robić się mułowaty .
Zdiagnozowałem sobie za pomocą kabla i forum, że to przepływka. Jako że były to moje pierwsze kroki w temacie diagnozowania podjechałem po drugą opinie do profesjonalisty. Nic mu nie sugerowałem i on też wskazał na przepływkę.
Zabrałem się ochoczo do roboty i moim oczom ukazał się obraz, który niemal zwalił mnie z nóg :cenzura: otóż przewód elektryczny od przepływki nie był włożony w zatrzask przy filtrze powietrza i latał sobie w najlepsze. Spowodowało to katastrofalne skutki mianowicie ów przewód przykleił się do rurki, która idzie od EGR ( bardzo przy tym się nagrzewając) i zaczął się w nią wtapiać wszystkie przewody straciły swoją izolacje i połączyły się w jeden wielki przewód, którzy na dodatek dotykał wyżej wymienione rurki.
Spowodowało to uszkodzenie przepływki i co jeszcze? Po wymianie przepływomierza auto jeździ w miare normalnie, ale nie jest to do końca to, co było.

- Minimalnie opóźniona przy reakcji na gaz na obrotach do 2 tyś.
- To by w niczym nawet nie przeszkadzało gdyby nie inny objaw na 5 biegu przy dodawaniu gazu ekonomizer pokazuje max 15litrów NO i nie da więcej za diabła.
- Na 4 biegu nie więcej niż ok. 22 litry co nie jest aż tak zle.

Mieszkam w terenie górzystym i czasami ciężko tak jechać. Jadąc pod góre w pewnym momęcie 15litrów i auto przestaje przyspieszać podczas wyprzedzania to też nie fajny objaw.

Po podpięciu do kompa i wyczyszczeniu pamięci błędów silnika. Był tylko błąd przepływomierza, co zrozumiałe i Błąd AGR… który pojawia się co chwile nadal. Błąd pokazuje się nawet po krótkiej przejażdżce … kasuje, jadę i znów jest. Wymieniłem czujnik, z którego biegną przewody do EGRa, ale błąd pojawia się dalej sam zawór jak na TDSa nawet czysty.

I w końcu moje pytanie: Co teraz? Co sprawdzić? Co wymienić? Na co zwrócić uwagę w LiveDacie? Ma ktoś jakieś konstruktywne wnioski?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [TDS] max 15 litrów ON na 5 biegu. To normalne? :D
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 17:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nie wiem , nie znam się na TDS, ale czy jak auto ma problem z zamknięciem ekonomizera to przepływka zazwyczaj... Może brakuje jej adaptacji? (nie wiem czy jest konieczna w TDS? )


Ten błąd AGR/EGR też nie powinien tak wyskakiwać, zawór działa prawidłowo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS max 15 litrów ON na 5 biegu?
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
Obrazek
Typowy błąd jaki się pojawia :luka: . Co ciekawe nie ma znaczenia czy Egr zaślepiony czy nie. Dodam że zaślepiam jedynie wężyk sterujący a nie tak jak jeszcze niektórzy piszą samą rurkę do niego odchodzącą. :chytry:
Jeszcze jedna ciekawostak bład pojawia się zawsze przy prędkości obrotowej silnika= 750.59 1/min :zakrecony:
Przepływka może nie była wymieniona na nową ale na pewno na sprawną. Przed wymianą była tragedia. A tez tak jak wyżej wspomniałem.
Nie wiem zabrnąłem w ślepy zaułek i nie wiem co ruszyć dalej.
Dlatego poszukuje świeżego spojrzenia. :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS max 15 litrów ON na 5 biegu?
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
Na jednym z forów pordrzucilim mi taką myśl
Cytuj:
Postprzez raven_1983 » Śro Kwi 11, 2012 10:22 am
Szukał bym problemu w elemencie wykonawczym dla sterowania EGR... pojawia się złośliwie przy takiej a nie innej prędkości obrotowej... bo pewnie wtedy ma zostać otwarty/zamknięty EGR.

Nie ma żadnego pomiaru na to czy EGR się otworzył, czy też nie... ale jeśli w obwodzie zamiast elektrozaworu (czy jego odpowiednika) jest pustka to sterownik złapie błąd.

co wy na to? :dontgetit:

Trochę bardziej aktywne w tym temacie forum podpowiada:

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=7255&p=60224#p60224


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS max 15 litrów ON na 5 biegu?
PostNapisane: 23 kwietnia 2012, 07:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
Siema.
Co prawda sam sobie pisze i odpowiadam ale może ktoś się przyłączy albo może komuś to pomoże.

Chwile to trwało zanim znalazł się czas na naprawy ale
podjęte kroki :

- wymienione wszystkie wężyki od podciśnienia. (Stare co prawda okazały się szczelne ale były bardzo zmęczone i pewnie straciły część swoich parametrów)
- wymyty i wyczyszczony EGR (normalnie błysk)
- odlepione wszystko związane z EGR (któryś z wcześniejszych genialnych mechaników wy zaślepiał wszystko na chama.)
- dodatkowo wyczyszczony intercooler (bo potrzebował)
- po raz kolejny sprawdzenie szczelności układu wydechowego i dolotowego. (wszystko wydaje się być ok)

rezultat :

Praca silnika poprawiona w całym zakresie. Już widocznie zapomniałem że ona ma takie pi...dol...cie :D
Jednak nie do kończą wszystko ok ponieważ ekonomizer dalej się na 5 biegu nie zamyka ale teraz bez problemu dochodzi do 20 litrów. :/

pytanie :
co dalej? :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS max 15 litrów ON na 5 biegu?
PostNapisane: 23 kwietnia 2012, 11:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
a to niby dlaczego ekonomizer miałby się zamykać na 5??

jeżeli już chodzi o te testy to zawsze tyczyło się to 4biegu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS max 15 litrów ON na 5 biegu?
PostNapisane: 23 kwietnia 2012, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
Ale to nie testy!!!
Po prostu wcześniej miałem problem bo na 5 biegu dochodziło do 15 litrów i mogiła mogłem wachlować i wachlować i nic ani 0.5 litra więcej. Teraz jest o niebo (o 25% ) lepiej bo dochodzi do 19~20 ale potem dalej mogę sobie wachlować i nic.

To nie są testy na przyspieszenia ani nic takiego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS max 15 litrów ON na 5 biegu?
PostNapisane: 23 kwietnia 2012, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
czy ja napisałem, że to test na przyspieszenie ??

"test na przepływkę".... o to mi chodziło

nie widzę powodu dlaczego słowo "test" miało by tu nie pasować

tak czy owak w mojej opinii test niemiarodajny dający tylko jakiś tam obraz kondycji przepływomierza .... ale jestem otwarty na argumenty i jeżeli ktoś mi rzeczowo udowodni, że ekonomizer powinien zamykać się na każdym biegu to na pewno zmienię zadanie

teraz moja dedukcja (na podstawie mojego auta)

na 5. biegu przy prędkości obrotowej bliskiej odcięcia (czyli moc zbliżona do maksymalnej) auto jedzie 200km/h
przy bucie w podłodze komp zadaje i przepływka mierzy powiedzmy te 800mg/suw

obrotów będzie 4400*60=264000obr/h
suwów będzie 270000*2=528000suw/h
powietrza będzie 528000*800*(10^-6)=422kg/h
zakładając że dla turbodoładowanego klekota stosunek masa/paliwo dla mocy maksymalnej to te 12,5
więc paliwa będzie 422/12,5=33,76kg/h
wyrażone w litrach 33,76/0,9=37,5l/h
a że pędzimy 200km/h.... to wystarczy podzielić na 2.... 18,75l/100km

heh no to miałem farta przy tak bardzo nieprecyzyjnych obliczeniach bo u mnie faktycznie jest to jakieś 18l na piątce

dobra w każdym razie ekonomizer mam wyskalowany do 20l.... i mam się zastanawiać dlaczego mi go nie zamyka już na piątce skoro z obliczeń wychodzi, że nie ma prawa go zamknąć ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL