BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Prośba o pomoc - e39 2.8 z wyciekami ;>
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: 3er
Kod silnika: N47d20c
Witam, oglądałem ze znajomym e39 528i 1997 rok. Chciałem wstawić link ale obecnie nie mogę odszukać na allegro tego auta.
Już piszę o co chodzi - auto było oglądane, mieliśmy je na kanale i generalnie powychodzilo kilka kwiatkow i moja prosba dotyczy tego aby wycenic jak powazne w kosztach serwisu moga byc te wycieki, a mianowicie:

- wyciek z osłony wału (jak gdyby od korka do dołu mokro);
- skrzynia automat (wyciek z łączenia skrzyni z przodem);
- maglownica ze sporym luzem
- zawieszenie generalnie ok, amory jedynie się kończą (ok. 35-40 %)
- tył nivo więc test amorów przekłamany ale nie sprawdziłem czy nivo działa (wystarczy usiasc w dwie osoby w bagazniku i auto powinno sie podniesc???? )
- brak osłon pod autem czego konsekwencja jest zaczątek rdzy na progach w ich tylnych częściach pod osłonami, lecz jest tam gruba blacha i można zakonserwowac.

Generalnie auto bogato wyposażone, blacharsko bez zastreżen - tylna klapa jedynie skorodowona - raczej do wymiany - norma w tourasach. Nie sprawdzałem jeszcze kompresji silnika ale generalnie silnik chodzi ladnie, deklarowany przebieg ok. 256 k km, gaz od 2008.. Co sądzicie ?? Warto wejść w coś takiego za 10 k zl i powoli doprowadzać do ładu czy szukać dalej????

Chciałbym prosić Was o pomoc żeby mniej więcej określić co może wynikać z tych wycieków i jakie mogą być minimalne koszty a jakie maksymalnie koszty napraw poszególnych podzespołów bo ja w mojej e39 nie miałem okazji nic z tych rzeczy póki co naprawiać.. Czekam gorąco na info, pozdro ;)

_________________
Ex: e39 528i
Ex: e39 528iAt Touring
Ex: e34 520i Touring
Ex: e32 735i
Obecnie: e91 320d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Prośba o pomoc - e39 2.8 z wyciekami ;>
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 21:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
według mnie jeśli za kilka tysi więcej znajdziesz lepsze to kup lepsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Prośba o pomoc - e39 2.8 z wyciekami ;>
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
komandor4 napisał(a):
- wyciek z osłony wału (jak gdyby od korka do dołu mokro);

nie wiem :P
komandor4 napisał(a):
- skrzynia automat (wyciek z łączenia skrzyni z przodem);

obstawiam uszczelniacz wału (przerabiałem temat w manualu) koszt wszystkich części jakie się powinno ogarnąć to około 300 zł, robocizna różnie bo trzeba skrzynie rozpinać i sprzęgło zdejmować (najtanszy koszt to 120 za sam uszczelniacz + robocizna)
komandor4 napisał(a):
- maglownica ze sporym luzem

raczej do wymiany
-nowa ori ponad 4000zł
- po regeneracji 500-1000
komandor4 napisał(a):
- zawieszenie generalnie ok, amory jedynie się kończą (ok. 35-40 %)

wydatek 500zł - 1500zł zależy co tam chcesz wsadzić
komandor4 napisał(a):
- tył nivo więc test amorów przekłamany ale nie sprawdziłem czy nivo działa (wystarczy usiasc w dwie osoby w bagazniku i auto powinno sie podniesc???? )

nie mam pojęcia :(
komandor4 napisał(a):
- brak osłon pod autem czego konsekwencja jest zaczątek rdzy na progach w ich tylnych częściach pod osłonami, lecz jest tam gruba blacha i można zakonserwowac.

nie koniecznie - nieprawidłowo założona lub popękana osłona narobi więcej szkód niż jej brak - osłona chroni przed kamieniami itp a nie żeby rdza nie właziła źle zamontowana osłona lub dziurawa będzie trzymała wilgoć/błoto

Podsumowując na start po kupnie trzeba wsadzić 3-5tys bo pewno powychodzi jeszcze sporo innych rzeczy do ogarnięcia :)

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Prośba o pomoc - e39 2.8 z wyciekami ;>
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: 3er
Kod silnika: N47d20c
Tak tez obstawiam, w najgorszej wersji wyliczylem okolo 8,5 k zl do wlozenia. jezeli gosc zejdzie na ziemie i zejdzie z ceny to mozna pomyslec i powoli doprowadzac auto do ladu ale zobaczymy, moze ktos jeszcze sie wypowie, kto mial nieprzyjemnosc naprawiac ktores z tych rzeczy...

_________________
Ex: e39 528i
Ex: e39 528iAt Touring
Ex: e34 520i Touring
Ex: e32 735i
Obecnie: e91 320d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL