BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2025, 09:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [EXX] Prawda o przewodach zapłonowych
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: gdynia
Szukam prawdy na temat częstotliwości wymiany przewodów zaplonowych, bo artykuły w Internecie na ten temat zalecające wymianę do 30 lub co 50 tyś km, to mocna przesada.

Móje e30 ma 27 lat i jego kable zapłonowe także. Są to oryginalne przewody BREMI oznaczone " Made in West Germany" Do dzisiaj nie mają przebicia, nie są popękane, ukruszone itp. Mają także odpowiednią rezystancję w granicach 6 kilo omów. Powodem tego, iż zastanawiam się nad kupnem nowego kompletu jest fakt, że jakiś gryzoń przegryzł mi jeden z tych przewódów. Po ręcznym zaizolowaniu, samochoód dalej ładnei chodzi i nie ma przebicia.

Pytanie więc jest takie: Czy 27 letnie kable bez oznak zużycia mogą pracować gorzej niż nowe? Co to powoduje, skoro rezystancja dalej dobra ?
Jakie argumenty za wymianą ( oprócz tego że jeden jest ręcznie zaizolowany) ? Jeżeli już, to jakie kupić, żeby trwałością dorównały tym co mam teraz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Prawda o przewodach zapłonowych
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 20:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
U mnie są kable z fajkami. Jak dałem raz do serwisu z zagadką dużego spalania i rozjazdu adaptacji to wymienili. Jak nic się nie dzieje to bym nie ruszał w myśl zasady że nie da się czegoś naprawić jeśli nie jest zepsute.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Prawda o przewodach zapłonowych
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 21:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
jak działa to nie ruszaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Prawda o przewodach zapłonowych
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 10:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Jak poprawnie jeździ to ja bym nie grzebał.Co do okresowej wymiany co 30-50tys to żadna przesada przy dzisiejszym szajsie i nieważne czy to bosch,ngk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL