Szukam prawdy na temat częstotliwości wymiany przewodów zaplonowych, bo artykuły w Internecie na ten temat zalecające wymianę do 30 lub co 50 tyś km, to mocna przesada.
Móje e30 ma 27 lat i jego kable zapłonowe także. Są to oryginalne przewody BREMI oznaczone " Made in West Germany" Do dzisiaj nie mają przebicia, nie są popękane, ukruszone itp. Mają także odpowiednią rezystancję w granicach 6 kilo omów. Powodem tego, iż zastanawiam się nad kupnem nowego kompletu jest fakt, że jakiś gryzoń przegryzł mi jeden z tych przewódów. Po ręcznym zaizolowaniu, samochoód dalej ładnei chodzi i nie ma przebicia.
Pytanie więc jest takie: Czy 27 letnie kable bez oznak zużycia mogą pracować gorzej niż nowe? Co to powoduje, skoro rezystancja dalej dobra ? Jakie argumenty za wymianą ( oprócz tego że jeden jest ręcznie zaizolowany) ? Jeżeli już, to jakie kupić, żeby trwałością dorównały tym co mam teraz ?
|