BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 22:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d 136km Oil catch tank. Czy warto?
PostNapisane: 18 lipca 2012, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: m54b30
Mam pytanie czy zalozenie zbiornika na olej(oil catch tank) wypuszczany przez odme ma sens?
Tzn objawy to blekinty bak przy ruszaniu! turbina sprawna.
Wydaje mi sie ze silnik ma juz przedmuchy na pierscieniach i tego oleju ropy jest za duzo co powoduje dosc szybkie zasyfinie filterka odmy!
Dodam ze po rozlaczeniu przewodu odma-dolot i zaslepieniu otworu w dolocie aby sprawdzic co sie bedzie dzialo zauwarzylem znaczna poprawe!
A po ostrzejszej jezdzie na chodniku plame oleju z rurki ktora prowadzila z odmy!
Zpiolem wszystko po staremu bo wstyd! Nowy filtr odmy ktory nie jest najwidoczniej wstanie ogarnac takiej ilosci syfu puszcza to dalej a efektem sa niebieskie baki!
Przebieg to ponoc 200 000.
Prosze o swoje opinie na ten temat!! Ewentualnie co jeszcze moze byc nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 136km Oil catch tank. Czy warto?
PostNapisane: 21 lipca 2012, 08:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 31
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Ja tam się nie znam. Może masz nieszczelne uszczelniacze zaworów, jak samochód postoi to olej ścieka i przy odpalaniu się spala. Jakbyś odkręcił kolektor dolotowy to byś mógł zobaczyć czy nie masz zaolejonych któryś kraterów dolotowych. Może podczas rozruchu silnika jak masz dodatkową dawkę paliwa to się nie spala w któryś cylindrze tylko w kolektorze i występuje dymienie - ja tak miałem w zimę przy - 9 jak na jednym czy dwóch cylindrach mi nie palił, może świece żarowe, ale raczej tą możliwość bym pominął. Ja tam przedmuchy sprawdzam poprzez odkręcenie korka wlewowego oleju, jak dym leci to znaczy że są przedmuchy, u mnie troche leci na ciepłym silniku, ale może (raczej) to normalne jak silnik jest ciepły. Możesz zrobić jakiś filmik i wrzucić. Olej z odmy leci do turbiny a następnie do silnika. Olej też może dostawać się z nieszczelnej turbiny co świadczy o jej zbliżającej się naprawie. Sciągnij rurkę łączącą turbinę z intekulerem jeżeli tam jest olej to albo z turbiny albo z odmy. W odmie ponoć jest jeszcze jakiś zawór który potrafi się zaciąć, (ja go nie widziałem, odmy nie czyściłem dopiero się za nią zabieram, bo mam nieładny wyciek), jeżeli tam jest sucho (u mnie było sucho w tej rurce do intekulera) to znaczy że olej może dostawać się albo z uszczelniaczy albo pierścienie zgarniające masz niesprawne, ale nie wydaje mi się, bo przecież w komorze spalania masz cały czas nadciśnienie, więc w jaki sposób olej miałby spłynąć do góry :) na postoju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL