BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 11:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 14 lipca 2012, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Witam.

Wymieniałem silnik w mojej E46 320d m47 ponieważ w starym pękł wał korbowy. Nie dało się zablokować pompy. Po ustawieniu Kąta wtrysku u mechanika . Auto odpaliło. Lecz kopci na siwo. Sprawdziłem w DIS kąty wtrysku na biegu jałowym. Moim zdaniem są złe.


Start of indection , aktual angle : 2,6 Cr
Start of indection, specified ange: 1,6 Cr



Powiedzcie mi czy tak powinno być?
Czy kąty wtrysku są dobre czy złe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 14 lipca 2012, 14:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Wiadomo, ze kat zadany przez komputer powinien byc osiagniety przez pompe wtryskowa. Co wiecej, na zimnym silniku kat wynosi okolo -6*, by po rozgrzaniu (90*C) dojsc do stalego katu -1,5* na biegu jalowym.
Nigdy nie regulowalem kata wtrysku, ale moze ktos sie wypowie na ten temat. Chetnie poczytam:).
Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 14 lipca 2012, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Z tego co zauważyłem to u mnie na zimnym silniku patrząc w DIS kat zadany wynosi 6 a nie -6 jak piszesz. Ale u mnie może być coś źle ustawione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 14 lipca 2012, 20:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Nie jestem pewien, ale chyba na +6*, natomiast po rozgrzaniu faktycznie powinno byc -1,5*.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 15 lipca 2012, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Tak masz racje. W inpa ten zadany po rozgrzaniu silnika pokazuje mi -1.5 ale ten rzeczywisty jest ma 2. Wiec z tego co widze one powinny sie zgrywać na jałowym biegu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 15 lipca 2012, 17:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Zawsze kąt zadany powinien zgadzać się z kątem uzyskanym przez pompę, inaczej masz uszkodzoną pompę:). Proponuję udać się do specjalisty od tych pomp i niech zobaczy co dalej z tym problemem.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 15 lipca 2012, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Tak rozumiem. Tylko nie mam pojęcia jak mogła się uszkodzić pompa. Skoro w poprzednim silniku chodziła idealnie. I nie było żadnych oznak aby była zepsuta. Sinik nie Kopcił i i miał moc. Zobaczymy jeszcze po korekcie kąta wtrysku jak się auto będzie zachowywać. A może padnięty jest wtrysk sterujący?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 16 lipca 2012, 18:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Nie wiem, proponuję najpierw ustawić kąt wtrysku, jeśli się nie da, to później można obstawiać wtrysk sterujący.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 18 lipca 2012, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Kąty ustawione. Przy rozgrzanym silniku schodzą na -1.5. Ale jest inny problem. Podczas przyspieszania tak w zakresie 2,5 do 3,5 tys obrotów trzesie autem i sa drgania. Zaznaczam tylko podczas dodawania gazu. Podpowiecie mi co to moze być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 18 lipca 2012, 21:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
To teraz napisz jak ustawiano Ci ten kat wtrysku, bo mnie to bardzo interesuje.
Co to trzesiawki, to prawdopodobnie lacznik gumowy walu albo/i podpora walu. Musisz zejsc pod autko, sciagnac pare oslonek termicznych, a takze moze wydech i sprawdzic czy laczniki walu takie gumowe okragle nie sa pozrywane.
Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 19 lipca 2012, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Ustawiano mi kąt za pomocą jakiegoś przyrządu nie wyciągając pompy z auta. I sprawdzając wszystko za pomoc bosch KTS. Nie byłem przez cały czas przy ustawianiu. Pompe ściągaczem od koła zębatego odłączyli. A reszta ustawienia pompy jest tak jak w TIS . Ale kąt zadany i kąt rzeczywisty pokrywają sie w DIS lecz auto ma te drgania. Wszystkie te gumowe elementy były sprawdzane ponieważ miałem wał zwalony i cały układ wydechowy w trakcie wymiany silnika i te gumowe elementy były idealne. Mi sie coś wydaje , ze to może być wina wtrysków. Bo jak nie dodaje gazu to nie trzesie. Nie ma takiego rezonansu. Wibracje takie konkretne są po gwałtownym naciśnięciu pedału przyspieszania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 19 lipca 2012, 17:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
To sprawdz korekty na wtryskach:). Powinna to byc informacja w jakim stanie sa wtryski.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Kopci na siwo po wymianie silnika. Kąty wtrysku w DIS
PostNapisane: 29 lipca 2012, 07:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Witam. Troche mnie czasu nie było ale uporałem sie z moim problemem. A wina moich problemow był jeden wtrysk ktory lał. Po wymianie jego auto jak nowe. Ponadto . Do tego , ze akurat ten wtrysk leje doszedłem sam a sprawdzilem to na przelewach. Dzieki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL