BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 11:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] problem z sonda
PostNapisane: 29 sierpnia 2006, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Witam wszystkich mam pewien problem wymienilem silnik w 520 na ten sam tylko nie wanos i tamten silnik byl na siemensie a ten na boschu jest nowe kop wymieniony wszystko jest boscha oprocz sondy ktora jak wiem w siemensie jest 5v a w boschu 1v tylko teraz mam problem z wymiana kupilem uniwersalna 1 v ale wtyczka nie pasuje moze i bym przelozyl wtyczke ale w simens ma inne kolory od sondy niz bosch i mam prosbe jak to podlaczyc??tu mam dwa biale szary i czarny a tam jakies czerwony zolty i jakies tam gdyby ktos mogl mi opisac ktory do czego ale podajac do wtyczki ktora idzie do kompa bo tam tez inne kolory:( zgory dzieki


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:48 przez gadzior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2006, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
???? hmm widze ze kiepsko z tym tematem prosze gdyby ktos mial ten sam motor powiedziec jaki kolor do czego :-k


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2006, 23:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hm, nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem ,ale tak jak pisał kiedys Robertbmw- sondy boscha i siemensa są od siebie diametralnie rozne od siebie i nie " zamienialne" . Wtyczke tez powinienes zmienic - skoro w siniku były sondy boscha to i sondy i wtyczki tez takie muszą byc.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2006, 06:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
niezrozumiales mnie byl osprzet siemensa caly wraz z komputerem teraz jest bosch tylko sonda zostala siemensa i kupilem juz taka jak mam byc tylko jest inna wtyczka i trzeba teraz podpiac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2006, 20:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
czyli została wtyczka siemensowska a sonda boscha ? a nie lepiej skołowac wtryczke boscha zamiast sie meczyc z kablami i kolorami ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 07:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
wlasnie zkad wziasc wtyczke gdyby ktos mial padnieta sonde ale szukaj wiatru:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 07:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ziomk handlujacy sondami na allegro maja tych wtyczek na peczki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 10:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
albo sprawdz na schemacie jak sa podpiete przewody i zlutuj je na stale. co najwyzej przy wymianie sady bedziesz musial znow lutowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 10:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
tych kabli nie wolno lutowac pod zadnym pozorem, po to sa stalowe zeby ich nie lutowac, a jak oddasz do warsztatu i gosc powie ze nikt nie lutuje bo nie umie a on to zrobi to kaz mu spier.... bo kazdy debil moze namoczyc kabel stalowy w kwasie i zlutowac.
generalnie odetnij wtyczki i dwa biale to jest zasilanie, czarny i szary sygnalowy.

Teraz jedynie pytanie, czy od kompa do sondy masz puszczone bymi kolorami czy zostawiles stara wiazke i masz kolory siemensa??

Jak masz od kompa 2xbialy, szary i czarny to jest do 5 minut roboty.

ja nie moglem nigdzie dostac szybkozlaczek do tak malego przekroju kabla wiec kupilem w elektrycznym takie malutkie rurki aluminiowe, w nie wsunalem z dwoch stron kabelki i zacisnalem obcążkami, a na tym koszulka termozgrzewalna. pol roku tak latam i jest ok.
(wczesniej oddalem do bosch service, palant polutowal, jak to zobaczylem, to pojechalem i mu z gardla wydarlem 250 zl ktore wzial za montaz)

Aha i uwazaj przy ukladaniu kabli kolo walu, bo mi ten magik tak zalozyl ze z jednej sondy laczenie walu wyrwalo kable :/

Pozdrawiam, Karol.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 11:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
dlaczego kabli od sondy lamba nie mozna lutowac? ja mialem w poprzednim samochodzie wymieniona sonde i polutowalem calosc. odczyt sady byl jak najbardziej prawidlowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 11:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
nie wiem czemu byl prawidlowy bo nie powinien, plynnosc bedzie zachowana i tak dalej, ale odczyt bedzie nizszy, bo cyna dziala jak opornik, wiec bedzie podawal ze ma ubozsza mieszanke niz faktycznie bedzie mial.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 12:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
zawsze laczylem kable, a dopiero potem je lutowalem. moze dlatego odczyt byl prawidlowy. nie sprawdzalem czy cyna zwieksza opor, ale to zrobie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
szczerze mowiac sam tego tez nie sprawdzalem, ale osoby ktore mi to mowily sa dla mnie wystarczajaco godne zaufania zebym nie musial sprawdzac ;)

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Karol 540 napisał(a):
ale odczyt bedzie nizszy, bo cyna dziala jak opornik


cos sie mi nie wydaje

milek napisał(a):
nie sprawdzalem czy cyna zwieksza opor, ale to zrobie.


sprawdz:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: do karol!!!
PostNapisane: 31 sierpnia 2006, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
niestety kable do kompa sa innego koloru i z tego co wiem tak jest w boschu i siemensie mam wymienione wszystko razem z wiazka elektryczna silnika wiec mysle ze mam boscha gosc mi powiedzial ze kolory do kompa sa innego koloru i zawsze tak jest nie sa takie jak z sondy wiec teraz glupieje czyzbym mial wiazke siemensa do kompa jak mam kompa boscha motronika ???jezeli ktos ma M 50 2,0 musze luknac jakie ma kolory do kmpa moze ktos z was? to prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2006, 23:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
no widze ze wywiało chłopaków wole pogłowkowac po pytac moze ktos pomoze i dam rade stac mnie na to ale wole zrobic to sam TZN nie chce jechac do jakiegos niby fachowca tylko pomozcie do licha jak narazie to potrzzebuje auto do pracy......!!!! pewnie powiecie bmka do pracy??? juz to slyszalem 6 lat temu co BMW!!!zje cie lepsze mialem od szefa no ale szefowi sie teraz lepiej powodzie i ma lepszy model TZN wtedy to poldkiem jezdzil tera sie buja lepszym ale nie w tym problem jak dacie rade to please!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2006, 23:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jak dobrze pojdzie to moze bede mial wtyczki boscha po niedzieli :wink:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2006, 05:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
sprawdzilem opornosc kabla calego, nastepnie przecialem i nie zmienila sie. wiec lutowanie nie zmienia impedencji a cyna nie jest rezystorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2007, 00:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
a co się stanie jak zamiast sondy do simens wsadzi sie bosch?
bo ja mam tak chyba u siebie :wstyd:
jak robiłem tłumiki to nie chciało mi sie bawić w przełożyłem wszystko co za kolektorem aż do połowy i sondę też, niby to też było 320 ale 91` lub 92` i było chyba na bosch`u.
czy mogą od tego falować lekko obroty na ciepłym silniku?
bo właśnie mam taki problem i wybierałem sie na kompa, ale to może od tego, bo po przełożeniu coś zaczęła trochę nierówno chodzić :kwasny:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL