BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 08:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 540iA - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
Witam


Mam problem z moja 540ia (98 rok na lpg) mianowicie:
- po porannym odpaleniu auto bardzo ciezko zapala
- czasem gasnie a czesem obroty spadaja do 200 pozniej znów podskakuja do 1100 i tak około 30 sekund
- auto sie zalewa- z wydeczu czarne chmurki, mierdzi bezyna
- po wcisnieciu gazu dławi sie leniwie wchodzi na obroty

- ten sam objaw meczył mnie zima gdy było min 25 stopni ale jak sie zrobiło cieplej to ustapilo
niestety teraz jest powrót w wyzszych tem

co ważne po okolo 1 min działa idealnie...po odpaleniu po np 4 godzi tez działa idealnie



bledy z komputera:
-adaptacja krótkoterminowa składu mieszaki
-korekcja pracy cylindrów


u gazownika bylem - uważa ze to nie jest zwiazane z lpg

jakie sugestie?
(przepływaka wym, czunik wałka podmieniony, krokowiec wyczyszczony)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 125
Moje BMW: 540i SMOK
Kod silnika: M62TUB44
Na pompie wody masz czujnik temperatury silnika, wymień go u mnei to było przyczyną porannych problemów. Komp do stawał złe info o temperaturze i dawał złą dawkę paliwa. W ASO płaciłem coś ok 70pln


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
a komp tez wskazywal Ci ten bład adaptacji krotkotrwałego składu mieszanki? czy odsyłał Cie bezpośrednio do czujnika temperatury?

jezeli moge prosić to gdzie znajduje sie ten czujnik? jakies foto, szkic z realom? bo mam 2 taki sam samochód w rodzinie i moge podmienić!?

i czy da się go wymienic bez kanału i przez amatora?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
jeszcze jedno pytanko do znawców czy przez kody ukryte - kod 7 można zobaczyc jaka temp. widzi czujnik temperatury?

i w ten sposob sprawdzic poprawnosc jego dzialania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=35&hl=18

czy to chodzi o ten czujnik?
bo podobno sa 2?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 125
Moje BMW: 540i SMOK
Kod silnika: M62TUB44
emzinio napisał(a):
czy to chodzi o ten czujnik?
yak nr 9
emzinio napisał(a):
czy przez kody ukryte - kod 7 można zobaczyc jaka temp. widzi czujnik temperatury?i w ten sposob sprawdzic poprawnosc jego dzialania?
nie, informacja na zegary jest z innego czujnika.
AdamWZ napisał(a):
a komp tez wskazywal Ci ten bład adaptacji krotkotrwałego składu mieszanki?
nie pamiętam czy to też ale pokazywał mi temp silnika -48stopni

Wy nie używacie tu opcji EDYTUJ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
objawy wskazują na rozjechane mapy ECU od źle ustawionej instalki LPG. Odłącz na noc akumulator /lub na 30 minut ale poczytaj jak prawidłowo zrobić reset/, jeśli po tym zabiegu rano odpali poprawnie to masz winowajce...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
" nie pamiętam czy to też ale pokazywał mi temp silnika -48stopni"

czy pokazywał Ci też taką temp. na ciepłym silniku?czy tylko na zimnym fiksowało?

bo u mnie po podłączeniu pod kompa na rozgrzanym silniku pokazało że normalną temp.( nie pamietam szczegółów).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
przemekwww napisał(a):
objawy wskazują na rozjechane mapy ECU od źle ustawionej instalki LPG. Odłącz na noc akumulator /lub na 30 minut ale poczytaj jak prawidłowo zrobić reset/, jeśli po tym zabiegu rano odpali poprawnie to masz winowajce...



tutaj malutkie pytanko czy po rozłączeniu na całą noc aku. trzeba cos robić aby mapy sie sensownie ustawiły?
czy tylko po zwarciu tych klem- trzeba działać zgodnie z instrukcją resetu kompa?

czy zamiast tego można zlikwidować bład na komputerze? czy to daje te same efekty?

i jeszcze jedna kwestia- zima w dużych mrozach (czyli pół roku temu) też wystepowały te objawy. tylko ze jak tylko robiło się cieplej niz np minus 5 to już wszystko było ok.
Gazownik już robił inspecje - niestety zakład 100 km ode mnie więc obserwowal mapy na cieplym silniku.

jutro odłącze aku i bede obserwował.

dziekuje za wszystkie cenne podpowiedzi;] musze szybko usprawnić mojego "kilerka"...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 10 czerwca 2011, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
czy odłaczenie czujnika temperatury podczas odpalania może potwwierdzic lub wykluczyć w jakis sposób niesprawnosc tego czujnika?

( tzn - odpalam rano auto - jak zaczyna sie falowanie odłacza czujnik)

czy cos takiego można zrobic? i czy cos to da?

Jak przejdzie w stan awaryjny to jaka temp. kom. automatycznie sobie przyjmie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 08:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Najpierw wyeliminuj to co najprościej, czyli odłącz akumulator, jak odpali jak trzeba to bedzie wina lpg. Inpa nie resetuje adaptacji, mimo ze ma taką opcję, trza odpiąć aku. Po odpaleniu wystarczy że pochodzi troche na wonych, póżniej trzeba przejechać sie w pełnym zakresie obrotów i styknie, można przełączyć na gaz. Twój opis to typowy objaw rozjechanych map benzynowych przez lpg, na kompie lpg dla gaziarza będzie wszystko ok, ale jak byś sam podłączył to na wolnych obrotach czasy benzyny nie mogą być poniżej 3,20 ms. Przy silniku V8 podstawa to szybkie wtryskiwacze lpg, jeśli są słabe to rozjeźdża mapy benzynowe i właśnie w zimne dni najlepiej to odczuć. Napisz jaką masz konfiguracje lpg. Jeśli odłączenie aku nie pomoże to trza szukać innej przyczynu np. to co pisze AdamWZ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
przemekwww napisał(a):
Najpierw wyeliminuj to co najprościej, czyli odłącz akumulator, jak odpali jak trzeba to bedzie wina lpg. Inpa nie resetuje adaptacji, mimo ze ma taką opcję, trza odpiąć aku. Po odpaleniu wystarczy że pochodzi troche na wonych, póżniej trzeba przejechać sie w pełnym zakresie obrotów i styknie, można przełączyć na gaz. Twój opis to typowy objaw rozjechanych map benzynowych przez lpg, na kompie lpg dla gaziarza będzie wszystko ok, ale jak byś sam podłączył to na wolnych obrotach czasy benzyny nie mogą być poniżej 3,20 ms. Przy silniku V8 podstawa to szybkie wtryskiwacze lpg, jeśli są słabe to rozjeźdża mapy benzynowe i właśnie w zimne dni najlepiej to odczuć. Napisz jaką masz konfiguracje lpg. Jeśli odłączenie aku nie pomoże to trza szukać innej przyczynu np. to co pisze AdamWZ.



Moja instalacja to - stag 300 plus - 2 reduktory megic jety , i wtryskiwiacze magic.
Z tego co sie orientuje to wtryskiwacze magici sa chyba szybkie...
Może zrobie tak ze załtwie sobie kabel do gazu i podłacze na wolnych obrotach... i wtedy sprawdze czy faktycznie czasy wtrysków sa ponieżej 3,20 ms.

Co oznacza "inpa nie resetuje adaptacji" - tzn że kasowanie błedów przez komputer zewnetzrny nie wykasowuje błedów adaptacji?

Na ile czasu mam odłaczyć aku?
czy wystarczy na np 1 biegu dojechac do 5000 tys czy trzeba na wszytskich?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 09:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Instalacje masz ok, musiałaby być mocno źle ustawiona by rozjechać mapy, ale zobacz może odłączenie aku pomoże... Jak jest złe ustawienie lpg, to ECU zapamiętuje te ustawienia /nie jest to błąd/ i właśnie inpą tego nie zresetuje. Wystarczy na 30 minut jak zrobisz to wg opisu reset ECU /poszukaj/. Później raz go przeciągnij na różnych biegach /nie musi to być full na każdym/ i dopiero przełącz na gaz. A po pierwszym odpaleniu będziesz wiedzał czy jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
mam jeszcze jedno pytanko:
czy odłaczając akumulator trzeba cos robić z kompem od gazu? czy nic mu sie nie stanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 11:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
przeczytaj jak poprawnie zrobić reset, na komp. gazowy odłączenie aku nie ma żadnego wpływu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 07:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
Witam ponownie

A więc zaopatrzyłem się w kabel i oto wyniki...

tem zew. 14 stopni - auto stało 14 h od ostatniego uruchomienia
silnik nie zdychał , nie falował

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/515 ... 53132.html
- zaraz po odpaleniu


- 30 sek po odpaleniu
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/c34 ... ba25d.html

- po przełaczeniu na gaz
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/6c9 ... 305f6.html

- mapa odchylen:
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/15e ... 972e1.html




co mnie dziw czasy wtrysków benzyny i lpg sa takie same???
cos tu chyba nie tak?

jak pisałem auto było na regalacji 5 dni temu ale na ciepłm silniku
i wszytsko było ok!!!

Dodam także ze moje objawy sa tymbardziej dziwne, że nie występują zawsze...
Wydaje mi się że jak dotankuje auto to ustępują - ale to jeszcze sparwdzę...
(pompa była podmieniana - i nic to nie zmieniło)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 11:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
zrób że ten reset i załącz screen z ciepłego silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 20 czerwca 2011, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
No i koniec problemów.

Przez tydzien autko chodziło idealnie az wkońcu padło... zero mozliwosci odpalenia...

auto laweta i do naprawy;]
czujnik położenia wału(ten przy skrzyni)

auto smiga i działa...

pozdrawiam i dzieki za dobre checi pomocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Kod silnika: 540
No niestety chwilowa radość;[

postal 2 dni i znów nierówno chodzi po odpaleniu.
co ciekawe jak odpale na pb to gasnie, lub faluje
ALE jak odpale na LPG awaryjnie to chodzi idealnie, wkreca sie na obrotym, nie faluje????

Aby jeszcze sie upewnić ze to nie lpg wczoraj zamknełem zawrór od lpg(wypuśćiłem gaz z weży lpg), pojezdziłem na 50 km na pb.

Dzis rano znów falowanie - co chyba juz w 100 % wyklucza problem z lpg?!

Pytanie gdzie szukac dziury w całym skoro na lpg odpala ok?

pompa podmieniona - nie dala efektu, czujnik tem wymieniony bez efektu
nieszczelności dawały by efekt tez na lpg!!!

może jakiś przekaznik na pompie? problem ze wtryskami? albo filtr od pb zawalony?(przyznam ze go nie wymieniałem bo i tak jezdze na lpg)

co do resetu kompa przez klemy przyzna sie ze troszke sie tego rozwiazania boje...
kasowałem błedy adaptacji przez kompa i nie przynosiło to żadnych zmian


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2011, 23:30 przez emzinio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 540 ia - problem na zimnym silniku
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
ROZJECHANE MAPY ECU!!!! Już dobitniej nie umiem ci to wskazać. Luknij se na screen jaki załączyłeś, czasy benzyny bank 1 /cylindry 1-4/ to 4,4-4,5 ms a bank 2 /cylindry 5-8/ to 3,6-3,8 ms. Widać dużą różnicę pomiędzy stronami, wszystkie cylindry powinny mieć zbliżoną szybkość wtryskiwaczy /różnica max. 0,2/ a u ciebie /3,6-4,5/ to prawie 1 ms.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL