BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 20:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 1 października 2012, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
Auto w sedanie. A więc miotało nim jak szatan po koleinach. Postanowiłem wybrać się do warsztatu na zbieżność. Ustawiana była na sprzęcie Beissbarth modelu dokładnego nie znam ale dość świeży(taki z kamerami) bez obciążenia na aucie. Co następuje- przód idealnie i kąty i zbieżność, natomiast z tyłem problem. Prawa strona idealnie a z lewej walnięty kąt i dało się ustawić. Natomiast zbieżność tego koła na max wychyleniu(koniec regulacji) wskazywało 1stopień i 16 minut. Teraz takie pytanie czy to wózek krzywy, jego mocowania w budzie czy coś innego. Ewentualnie jak to zniwelować? Po próbie niwelacji przodem niestety auto ściąga w lewo. Także cała zbieżność wykonana i prowadzi się lepiej ale martwi mnie to tylne koło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 1 października 2012, 19:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
zbieznosc ustawia sie pod obciazeniem auta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 1 października 2012, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
Jak w e46 ustawialem geometrie, to trzech ludzi wsadziłem i po ustawieniu bylo ok. Obciążenie jest bardzo ważne, bo koła inaczej aie układają. Jak nie miałem ludzi, to akumulatory wkładałem i banki 20l z wodą. Mniej więcej, aby nie na pusto.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 1 października 2012, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
Ewentualnie można ostatecznie simebrok trochę przebić zeby miec troche zapasu. oczywiscie o ile sie da to zrobic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 2 października 2012, 19:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
jak to przebic? w sensie rozwiercic?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 2 października 2012, 19:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 449
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e60 3.0d
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: było e36 i e46 a jest e60 :)
septi napisał(a):
Ewentualnie można ostatecznie simebrok trochę przebić zeby miec troche zapasu. oczywiscie o ile sie da to zrobic



:mur: ciekawe co miałeś na myśli, ale nic mądrego...


wahacze wyglądają na dobre? (proste)
miało auto jakąś kolizje?

_________________
Obrazek
Jest e60 2004r 3.0d 218hp.......................BYŁO e46 i e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 2 października 2012, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
Napisz może czy auto dopiero kupiłeś? Czy może masz już jakiś czas i po prostu tak się nagle stało?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 2 października 2012, 20:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Auto powinno miec robiona geometrie pod obciazeniem ALE brak obciążenia nie zmienia tak drastycznie wymiarów. Kolego powiedz mi czy miałeś sprawdzane zawieszenie przed wjechanie mna beisbarta? Jesli nie to co to za firma co robi Ci geometrię bez sprawdzenia czy któraś tuleja bądź wahacz nie ma luzu który powoduje takie dziwne zachowanie...

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 2 października 2012, 20:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
i pojedz na jakas stacje diagnostyczna gdzie maja plyte do pomiaru zbieznosci. podejrzewam ze ich sprzet do robienia zbieznosci jest co najmniej do dupy. sprawdz zbieznosc z przodu czy po ich ustawieniu jest wporzadku i sprawdz tyl. 1 stopien i 16m to bardzo duzo na zbieznosci. golym okiem bylo by widac ze kolo stoi nie tak jak powinno. pozatym bmw zawsze sie robi z obciazeniem i jesli nie sprawdzili ci luzow w zawieszeniu przez operacja geometrii to nie ma o czym rozmawiac.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 2 października 2012, 21:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
nawet jak bedzie miec dobrze przod ustawiony to co z tego jesli tyl zjezdza i musi kierownica kontrowac podczas jazdy zeby go nie znosilo.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 2 października 2012, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
Ogolnie auto kupilem 2 miesiace temu. Poprzedni wlasciciel troche je zaniedbal takze powoli doprowadzam do ladu. Kolizji raczej nie mialo,nie wyglada. Wszystko przy aucie robie sam i zaraz po zakupie sprawdzona cala zawiech i heble i w te czesci wpakowane 2tys zl. Takze luzow nie ma na 100 procent. Ktos na innym forum poddal taki pomysl zeby wywalis mimosrod i wsadzic zwykla srube przez co zwiekszy sie mozliwosc regulacji. Co do wahaczy mierzone i obie strony sa rowne. Ewentualnie mozna by sie bawic w wymiane ramy/wozka ale to.troche duzo roboty. Ogolnie po zrobieniu zbieznosci auto jedzie dobrze ale wedlug sprzetu do geometri jazda na wprost jest niemozliwa. Napewno jest lepiej niz przed geometria.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 3 października 2012, 08:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Ciekawe, mam taki sam problem z tym samym kołem, u mnie nawet widać że koło wystaje w tylniej części więcej niż w przedniej....
Auto mam dwa lata, zbieżność była ok i wcześniej nie widziałem by koło wystawało. Jak kupiłem to widziałem że na sankach mam pęknięte mocowanie górnego wahacza od bardzo twardego zawieszenia. W zeszłym roku robiłęm luzu i zbieżność, wtedy stwierdzili że jest koniec regulacji, bo pęknięte jest mocowanie ale zbieżność była w granicach tolerancji. W tym roku przed przeglądem sprawdzałem sobie luzy, patrze koło wystaje bo mocowanie mocno wygieło się o ponad 2 cm. No to szybka wymiana sanek /nie jest taka trudna, wymieniałem sam bez kanału tak z 8-10 godz./ i tu zonk..... Koniec regulacji a koło dalej wystaje. Jeszcze nie byłem na zbieżności ale gołym okiem widac że tylnia część koła wystaje za auto a przednia jest schowana :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 3 października 2012, 08:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
kapsel22 wiem ze geometrie przodu robi sie dopiero jak ustawiony jest tyl.

chodzi mi tylko o to zeby pojechal na stacje diagnostyczna na plyte pomiarowa i sprawdzil czy przod jest okej ( bo wg komputera niby okej a w 80% przypadkow w na plycie wyjdzie zle) i sprawdzic czy faktycznie ten tyl ma rozjechany.

niestety ale to co pokazuje na sprzecie do geometrii bardzo rzadko pokrywa sie z faktycznym stanem geometrii.
a najdokladniejszym sposobem pomiaru zebieznosci jest plyta pomiarowa ktora znajduje sie na kazdej stacji kontroli pojazdow.

i niech kolega mel zacznie od wizyty na SKP i sprawdzeniu zbieznosci. bo po przejechaniu okaze sie ze nie brakuje zakresu tylko trzeba zmniejszyc.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 problem zbieżności koniec regulacji tylne lewe koło
PostNapisane: 3 października 2012, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
ok. dzieki za podpowiedz, skocze zatem na diagnostyke geometrii i zobaczymy jak to wyglada. jak tylko cos w temacie sie ruszy dam znac zeby potomni nie szukali za wiele :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL