larencase napisał(a):
1. Silnik jest mokry od oleju, olej pojawia się po prawej stronie silnika tak jakby okolice turbiny, oraz dolny przewód po lewej stronie (chuba jest to intercooler)
2. Samochód miał niedawno wymienione nowe tarcze i klocki BREMBO. Zaóważyłem że przy pewnych prędkościach oraz przy gwałtownym hamowaniu kierownica drży. Pytanie czy jest to objaw krzywych tarcz czy może wina starych opon RSC typu ruunflat.
3. Podczas gaszenia silnika słychać delikatny pisk, oraz trochę szarpnie silnikiem.
Więcej wad nie dostrzegłem, samochód ma moc, pali w trasie 5,7-5,9 wedłóg wskazań komputera. (1/4 baku- 240 km) Silnik na ciepło oraz po nocy pali na dotyk mimo że aku ma 12,24 V więc nadaje się do wymiany.
Ad.1 Odepnij rurę od intercoolera i zobacz ile tego oleju tam jest, radze wymienić odmę jeśli nie wiesz kiedy była zmieniana bo jeśli nie będzie drożna to przyczyni się do rozszczelnienia silnika.
Ad.2 Zazwyczaj bicie podczas hamowania to wina tarcz (zamienników), wiele osób już to przerabiało i większość jest zgodna że na przód tylko ORI a na tył np. Textar, ważny też jest prawidłowy montaż tarcz i stan piast.
Ad.3 Może to być wina paska, napinacza, koła pasowego, którejś rolki, możesz spróbować posmarować pasek zwykłą świeczką, podobno pomaga na chwilę a co do szarpnięcia silnikiem to być może wina koła dwumasowego (jeśli manual), poduszek silnika.