Witam. Potrzebuję Państwa pomocy.
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem BMW e46 320d 150KM CR , silnik M47N.
Objawy zauważyłem już jakiś czas temu. Silnik pod obciążeniem (1,2,3 bieg, obroty powyżej 3tys) zaczyna mocno kopcić na szaro, towarzyszy temu delikatny spadek mocy ( lekko się dławi, nie wchodzi płynnie na obroty ).
Ojciec prowadzi warsztat samochodowy, na wyposażeniu posiada tester kts520.
Początkowo sterownik wybijał usterkę zaworu EGR. Zawór został wymieniony, błędu nie ma lecz to nie przyniosło efektów.
Bardzo niepokoi mnie strasznie zachwiana korekcja wtryskiwaczy 1cyl (-12.20) 2cyl (-11,54) 3cyl (-12.05) 4cyl (-11,08).
Jak wiadomo suma powinna oscylować w okolicy 0, natomiast w tym przypadku wynosi ona prawie -50 !!
Wczoraj podmieniłem wszystkie wtryskiwacze, wyniki korekcji są podobne. Wtryskiwacze zostały sprawdzone na profesjonalnej maszynie, są sprawne, zachowują się bardzo dobrze. Dodatkowo wymieniony filtr paliwa oraz powietrza.
Nie mam pojęcia skąd aż tak ujemne korekcje... Silnik na zimnym i ciepłym odpala bez najmniejszego problemu, nie kołysze.
Czy to wina sterownika, czy może usterka leży bardziej po stronie mechanicznej ? Jeśli kompresja byłaby słaba silnik raczej kiepsko by odpalał.

Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją ?