BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 23:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e38] Dyfer z 728i w 740i
PostNapisane: 23 października 2012, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Czy do poliftowego e38 740i będzie pasował most 3.23 od 728i? Mój jest w stanie idealnym, ale chciałbym troche krótsze przełożenia, jeśli wogóle będą przy takim przełożeniu zauważalne. Seryjnie 740i ma bodajże 3.15
Czy automat pracuje wtedy normalnie? Na RealOEM widzialem, że są 2 różne sterowniki EGS skrzyni automatycznej - jeden dla normalnego dyfru, drugi dla krótszego dyfru. Czy mocowanie dyfra, wału do dyfra oraz półosi jest takie same?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] Dyfer z 728i w 740i
PostNapisane: 23 października 2012, 15:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
szukamy osiągów?? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] Dyfer z 728i w 740i
PostNapisane: 23 października 2012, 16:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Szukamy, musisz po dupie dostac następnym razem :rotfl:
Cieżko znaleźć informacje o podnoszeniu mocy w m62 z vanosem. Są jedynie szczątkowe informacje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] Dyfer z 728i w 740i
PostNapisane: 27 października 2012, 20:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Z tego co wiem, każdy dyfer z E38 będzie pasował, do każdej innej. Z tego co ja wiem, to standardowo jest 2.93, a 3.15 było oferowane w pakiecie sportowym po FL. Co do sterowanika skrzyni to nie wiem, ale jakoś powinno to chyba działać poprawnie. Być może to tylko jakaś delikatna optymalizacja softu.
Jak przy 100km/h masz nieco poniżej 2k rpm to masz raczej 2.93.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] Dyfer z 728i w 740i
PostNapisane: 28 października 2012, 14:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
hehehe to muszę przed następnym razem coś jeszcze domodernizować albo najlepiej zapasówka out rezerwa i cichcem tylnia kanapa na pobocze :rotfl: ;)

krótszy dyfer na pewno poprawi osiągi natomiast spalanie ciut do góry i paliwko też ale przy lpg pewnie nawet nie poczujesz :) a co do kompa od skrzyni może popytaj w tym zakłądzie co mroova czyścił płytę sterującą może się na tyle tez znają???

a najszybciej do poprawy osiągów to 6-gang ale to koszta spore i komfort out.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] Dyfer z 728i w 740i
PostNapisane: 29 października 2012, 00:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
mroova81 napisał(a):
każdy dyfer z E38 będzie pasował, do każdej innej

Są różne średnice mocowania półosi z mostem. Przeoralem realoem i wyszło na to, że 3,23 podejdzie dyfer z 728i z manualem (który miał grubsze półosie i szersze mocowanie półosi z mostem) 3.15 podejdzie dyfer z 740 ale z samochodu wyprodukowanego po 06/2000
Mocowanie do wału nie pasuje, da rade przelozyc ze starego mostu ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL