BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 19 lutego 2011, 22:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
...


Ostatnio edytowano 22 grudnia 2013, 13:44 przez przemek_byd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 19 lutego 2011, 22:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wypadaloby zrobic szlif zaworow- ale skoro jezdzi to tylko ciut chyba ci wiecej spala - jezdzij dalej jak ci to nie przeszkadza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 19 lutego 2011, 22:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
zle napisalem - pierscienie ci sie zuzyly - dalej to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 19 lutego 2011, 22:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Dziwne to jest ze falują obroty, sonda pracuje? Wiadomo że nie remontowac tylko wymieniac na inny.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 19 lutego 2011, 22:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
...


Ostatnio edytowano 22 grudnia 2013, 13:46 przez przemek_byd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 00:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Ja bym na razie nie wymienial. Sproboj zastosowac ceramizer. Kosztuje niewiele a mozliwe, ze pomoze.
http://www.ceramizer.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 00:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
pierscienie sie zapiekly moze pomoze plukanie silnika specjalnym srodkiem i wym oleju

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 08:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jesli bardzo faluja i ci to przeszkadza remontuj - wymien wszystkie pierscienie - przejrzyj zawory w glowicy -przeszlifuj -jak zrobisz dobrze posmigasz -plukanki nie pomoga - za dlugo juz problem wystepuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 09:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
przemek, zostaw ten silnik co masz, przejrzyj zawory, może wymiana na nowe pomoże, jeśli nie masz problemu z częściami to zrób go, jeśli tylko na dwóch cylindrach to nie ma tragedii, przynajmniej wiesz gdzie jest przyczyna :D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 10:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
...


Ostatnio edytowano 22 grudnia 2013, 13:46 przez przemek_byd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 11:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
no to sam sobie odpowiedziałeś, daj do jakiegoś dobrego mechanika, niech zajmie się górą, kup nowe częsci i niech poskłada, jeśli to nie pomoże to później dół, nie wydaje mi się co prawda że to pierścienie ale nigdy nie mówię nigdy :D

szkoda wywalać tego silnika,

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 11:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
groocha, test olejowy wykazal ze najprawdopodobniej pierscienie.

Mierzylem kompresje na sucho wyszlo 8 na tych 2 cylindrach, a potem podlalem tlok olejem lekko i mierzylem na nowo i wyszlo 10,5 tak jak na reszcie cylindrow. Mechanicy mowili ze to pierscienie jesli tak wyszlo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 11:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
A teraz pytanie do wszystkich starych mechanikow, co sie wychowali na polonezach.
Znajomy mechanik, lat ok 65 podpowiada zeby zalac tloki nafta i sprawdzic czy pierscienie nie sa zapieczone. Jest wielka szansa ze jesli sa zapieczone, to nafta rozpusci nagary i pierscienie sie uszczelnia, zrobia sie na nowo sprezyste.
Co wy na to ? W sumie olej i tak mam do wymiany niedlugo, wiec chyba zostawie mu auto na 2 dni, i niech zobaczy co z tego wyjdzie.

No chyba ze pierscienie sa popekane to wtedy tylko wymiana, ale nafta to koszt prawie zerowy,a po nafcie wlalbym jeszcze srodek Liqui Molly do czyszczenia silnika wlewany do oleju. jak to nie pomoze to wtedy zabieram sie za maly remont.


Ostatnio edytowano 17 kwietnia 2012, 21:24 przez przemek_byd, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 12:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
no wlasnie nie wiem dlaczego wiekszosc pisze o robieniu glowicy jak proba olejowa wykazala ze glowica jest dobra. przeciez to oczywiste ze wina jest po stronie pierscieni wiec ja bym najpierw plukal bo to najprostszy sposob i tani bo dobry srodek do plukania kosztuje 100zl. przerabialem juz nie raz taki temat i plukanie w wiekszosci przypadkow pomoglo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 23
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: E46 320d
Jak masz robić to całość. Tradycyjnie od dołu panewki nominał, piersionki nominał, planowanie obróbka głowicy, uszczelniacze zaworowe z resztą pewnie masz pojęcie o czym mowie. Kwestia mechanika on ma nie być tani tylko ma znać się na swojej robocie. Niestety nie wszyscy podjemują się takich remontów. W mazdzie mx3 v6 taka robocizna kosztowała mnie 1300 zł z tym że był wyciągany wał i zmiana sprzęgła. Bez wyciągania wału 1000zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 12:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem problem masz od dlugiego czasu i sadze , ze i nafta nie pomoze ale sprobowac mozesz ,jednak mysle ,ze to ratowanie nieboszczyka zastrzykiem jak juz zimny jest - napisz jednak jak rozwiazales problem - pisze tak dlatego bo kiedys to byl olej lux i wytwarzaly sie nagary - dzisiaj oleje sa inne i wlasciwie nie powinno byc podobnych objawow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 23
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: E46 320d
zgadza się sposób z naftą ratował inne konstrukcje silników.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 12:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
od 3 wymian olej to mobil 5w50, ale nie wiem na czym jezdzil wczesniej....

Z tego co widzialem, to bral olej przez odme, ktora wymienilem niedawno i teraz jest czysto i sucho w kolektorze ssacym, wczesniej bylo lekko wilgotno w srodku za zaworem DISa i w kanalach idacych do cylindrow. Co pewnie przelozylo sie na osady i nagary w komorze spalania i pierscieniach. tak sobie mysle i mam wielka nadzieje ze to wlasnie to.

jest opcja z ta nafta i plukanka, zobaczymy co sie z tym stanie. Jak nie pomoze to oddam mechanikowi.

Po rozkreceniu bede wiedzial, czy kupic m52b28tu i odpalac na moim osprzecie, czy kupic inny taki sam silnik, czy tego po prostu wyremontowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 20:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
Wlasnie wrocilem z garazu, po poldziennym laniu nafty na te 2 cylindry zdarzyl cie cud !!!!!!!!!!!

Oczywiscie najpierw wypompowalem nafte z tlokow, zmienilem olej i flitr (fajnie miec przygotowany zapas na wymiane) potem odpalilem na chwile auto(zasmrodzilem pól dzielnicy), wyjchalem kawalek od domu w spokojne miejsce zeby nafta z ukladu sie wypalila. Potem powola jazda na niskich obrotach, zeby silnik sie nagrzal, jak juz bylo oki, to troszke w palnik i do domu.

Zgasilem, odkrecilem cewki, swiece i mierzenie.
I co i zdziewienie, na kazdym cylindrze podobne wartosci, ok 10,5-11 kg/cm3

Wykresy do porownania:

Pierwsze mierzenie:


Mierzenie po terapi naftowej:

Obrazek


Ostatnio edytowano 17 kwietnia 2012, 21:25 przez przemek_byd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 20:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
daj na tace


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL