BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 21:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
Witam,

Jako, że mam swoją bmw (320i 2.2benz) od lipca tego roku i nigdy nie miałem do czynienia z tylnym napędem, postanowiłem sprawdzić czym się wszyscy tak jarają w jeździe "bokiem" zimą.
Oczywiście pierwszym razem nie szło mi fajnie, ale udało się kilka razy polatać długo bokami.
Po całej tej zabawie i zjeżdżaniu na postój zauważyłem, że temp silnika jest na czerwonym polu.
Dodam, że podczas "zabawy" nie było tego.
Ostudziłem silnik do 90 stopni i kontynuowałem dalej jazdę. Zdążyłem przejechać tylko 500 m i dalej na czerwone pole.
Postanowiłem dalszą jazdę zakończyć na lawecie.
Na drugi dzień sprawdziłem stan poziomu płynu chłodniczego, wg. mnie było na full gdyż bagnecik wypłynął poza korek.
W aucie dodatkowo przy maksymalnym nawiewie i temp leciało zimne powietrze pomimo tego, że temp. silnika była na czerwonym polu. Zauważyłem też wówczas, że wiatrak na chłodnicy się nie kręci.
Podjechałem do najbliższego mechanika i ten stwierdził, że płynu chłodniczego jest minimum i faktycznie bagnet był poniżej linii korka.
Dolał mi coś około 2l płynu i odpowietrzył układ. Sprawdził komputerowo autko i wszystko było oki.
Przejechałem po tym zabiegu około 40km i jest ok.

Zastanawiam się gdzie podziało się te 2l płynu ? Czy przypadkiem uszczelka pod głowicą skończyła swój żywot ?
Proszę o podpowiedzi co to może być ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e46 320d 2001 no lif
Kod silnika: m47
a czuć w spalinach słodki smak? dymi bardziej niż normalnie na biało? (to teraz cięzko zauważyć ale może widać różnicę)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
kalos napisał(a):
a czuć w spalinach słodki smak? dymi bardziej niż normalnie na biało? (to teraz cięzko zauważyć ale może widać różnicę)


Czy słodki smak to nie wiem, bo nie wąchałem :P
A dymić trochę dymi ale to widać tylko jak auto stoi na jałowym np. na światłach, a tak podczas jazdy to nic ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 18:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Ten typ tak ma :rotfl:
Pewno pękł Ci zbiorniczek wyrównawczy płynu , każdy wcześniej czy póżniej pęknie :rotfl: . Wyciek ciężko zlokalizować , szuka się niewiadomo czego , niewiadomo gdzie . Pierwsze co przychodzi na myśl to uszczelka pod glowicą :rozpacz: . Prawie rok walczyłem , szukałem , diagnozowałem , czytalem i pytałem różnych fachowców - czemu i dlaczego . Ubywalo płynu i ciagle się zapowietrzał, juz miałem głowice robić :mur: . W końcu wyciek zrobił sie tak duży że byłem go w stanie zlokalizować organoleptycznie "zbiorniczek". Wymieniłem , od tej pory zrobiłem narazie tylko 1000 km ale jest ok (odpukać ) :hurra: :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
d_octor napisał(a):
Ten typ tak ma :rotfl:
Pewno pękł Ci zbiorniczek wyrównawczy płynu , każdy wcześniej czy póżniej pęknie :rotfl: . Wyciek ciężko zlokalizować , szuka się niewiadomo czego , niewiadomo gdzie . Pierwsze co przychodzi na myśl to uszczelka pod glowicą :rozpacz: . Prawie rok walczyłem , szukałem , diagnozowałem , czytalem i pytałem różnych fachowców - czemu i dlaczego . Ubywalo płynu i ciagle się zapowietrzał, juz miałem głowice robić :mur: . W końcu wyciek zrobił sie tak duży że byłem go w stanie zlokalizować organoleptycznie "zbiorniczek". Wymieniłem , od tej pory zrobiłem narazie tylko 1000 km ale jest ok (odpukać ) :hurra: :piwo:


no właśnie zbiornik wygląda na cały i żadnych wycieków pod nim, na nim itp...
Żeby mnie mechanik nie chciał naciągnąć na koszta z wymianą tej uszczelki np.
Zbiornik kupiłeś nowy w ASO ?
W sumie jak mu dałem trochę po obrotach, to może go rozsadziło faktycznie...

Sprawdziłem teraz na koniec dnia, jaki jest stan płynu, poziom był na minimum...
Poruszałem pierwszym przewodem idącym do termostatu i płyn się podniósł na full.
Zrobiłem jazdę próbną, rozgrzałem do 90 stopni, w aucie cieplutko milutko i nic się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 11 grudnia 2012, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 69
Lokalizacja: Białogard / Poznań
Moje BMW: e36 328i Coupe
Kod silnika: M52B28 + LPG
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122480
Narazie radze pojezdzic troche i obserwowac. Jak dokonca zimy nic nie dolejesz to jest git. Plyn tez moze gdzies powoli odparowywac ;p

_________________
Było: e34 525 sedan 89r, e34 525TDS sedan, e36 318is Coupe 93r, e34 520i Touring 95r
Aktualnie: E36 328i Coupe '96r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 11 grudnia 2012, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Zbiornik kupiłem zamiennik firmy termotech . Nie ma się co dręczyć, płyn też po jakimś czasie odparuje z układu. Jak dawno nie był sprawdzany poziom to nie wiadomo ile go tak naprawde było. Piszesz że dolałeś 2 l, było go malo dostał po garach to się zagotował .
Pozdrawiam i życze szerokich boków na zakretach :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
d_octor napisał(a):
Zbiornik kupiłem zamiennik firmy termotech . Nie ma się co dręczyć, płyn też po jakimś czasie odparuje z układu. Jak dawno nie był sprawdzany poziom to nie wiadomo ile go tak naprawde było. Piszesz że dolałeś 2 l, było go malo dostał po garach to się zagotował .
Pozdrawiam i życze szerokich boków na zakretach :rotfl:


Wczoraj zauważyłem bardzo małą plamkę pod autkiem, był to ew. zielony płyn chłodniczy...
A dzisiaj jak sprawdzałem żadnej plamki ;/
Jutro jadę do Raszyna aby mi sprawdzili od spodu co jest grane.
Co do boków to już na pewno tego robić nie będę :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 10:03 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
Obstawiam chłodnicę. Rozgrzej auto i wjedź gdzieś na kanał, powinieneś zaobserwować gdzieś małe sączenie płynu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
Kamil_ napisał(a):
Obstawiam chłodnicę. Rozgrzej auto i wjedź gdzieś na kanał, powinieneś zaobserwować gdzieś małe sączenie płynu.


Też tak podejrzewam gdyż jak ją kupiłem latem to chłodnica ostatni rząd żeber ma wygięty w banan, ale mechanik powiedział że nie cieknie.
Może teraz jak dałem po obrotach chłodnica skończyła swój żywot.
Tylko dziwne, że nie miałem żadnego dymu z pod maski ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 14:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jeśli "ostatni rząd żeber ma wygięty w banan" , to wymień lub przynajmniej sprawdź korek chłodnicy(zbiorniczka wyrównawczego).

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
RobertTOEZ napisał(a):
Jeśli "ostatni rząd żeber ma wygięty w banan" , to wymień lub przynajmniej sprawdź korek chłodnicy(zbiorniczka wyrównawczego).


a Jak go niby sprawdzić ? Wizualnie jest OK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 16:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Masz przypadkiem lpg w aucie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
Dudek II napisał(a):
Masz przypadkiem lpg w aucie??


Nigdy nie było i nie będzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 18:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Korek ma wytrzymać ciśnienie maks. 2 atm. Najprościej chyba będzie odkręcić odpowietrznik najbliżej korka(i najwyżej usytułowany) i poprzez jakieś uszczelnienie próbować pompką(z założonym króćcem do pompowania materacy i założonym na ten króciec kawałeczkiem wężyka-jako uszczelnieniem) z manomtrem. Korek powinien powyżej 2 atm. zacząć puszczać powietrze-opary płynu lub nawet sam płyn.
Próbę trzeba przeprowadzić na zimnym, maks. letnim silniku.
Na samym korku też można przeprowadzić, ale to wymaga dopasowywania grubego węża, dopasowanego ściśle do części korka wsuwanej w zbiorniczek wyrównawczy z cienkim-od króćca pompki. Ja tak zrobiłem, bo chłodnica wyginała się jak banan u dołu i góry. Przyczyną okazał się korek. Wytrzymywał ponad 3atm. i i tak nie puszczał-mój reduktor puścił.
Nowy przy 2 atm. już popuszcza i "popierduje".Trzeba to zrobić czym prędzej. Jeśli nie, to możesz później mieć do wymiany różne elementy chlodzenia, czy nawet ogrzewania.
Gdy kupiłem w komisie, to też po lepszym nagrzaniu kontrolka się świeciła. Po ostygnięciu też dolałem ponad 2l..
Pisałem o tym i dlatego nie bedę "bił piany" wokół tematu.
Korek może być przyczyną, ale oczywiście nie musi..

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
A ile taki korek może kosztować i oczywiście w grę wchodzi pewnie tylko oryginał ?
Czyli jak wymienię korek to chłodnica wróci do swojego kształtu ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 18:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zwieracze na uszczelniaczu zatyczki dopowietrzacza puściły na bank.

radmak napisał(a):
Czyli jak wymienię korek to chłodnica wróci do swojego kształtu ???


Na bank, zassie się do środka i uformuje od nowa ewentualnie w skrajnych przypadkach może przyjąć kształt bobra.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 19:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Żebyś nie wieszał na mnie ch.... to wpierwej wypadało by sprawdzić ten co jest.
Ja zwracam na ten korek uwagę, bo w moim chłodnica w pionie już przyjmowała kształt żywego oddychającego bobra-tak jak dowcipnie napisał Bobby Vintage. Ten bóbr ruszał się w miarę nagrzewania i otwierania zaworów od nagrzewnicy. Chłodnicę na wszelki wypadek wymieniłem(zamiennik ze stodoły "x"), bo już się nie zassała :D. W niej już po 3 rzędy u góry i dołu były jak banany.
Korkiem układ chłodzenie podczas nagrzewania wypycha pewną objętość powietrza(która pozostaje przy właściwym poziomie płynu), później zasysa podczas stygnięcia. Gdy zaworki w korku dzialają nieprawidłowo, to układ może się zapowietrzać i coraz bardziej nadymać :( jak po grochówie. Przy okazji sprawdzania-pompką przez odpowietrznik, możesz sprawdzić orientacyjnie szczelność zbiorniczka wyrównawczego.
Ja kupiłem zamiennik korka firmy FEBI, chyba za ok. 60zł-dobrze nie pamiętam(1.5 roku temu). Na korku powinny być numery kat. lub patrz w realoem.
Sprawdź stary!(korek :D )

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 19:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 648
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
Do e36 na początku roku w aso w DE zapłaciłem jakieś 10 euro nie wiem dokładnie bo brałem jeszcze 2 odpowietrzniki i wyszło niecałe 14 :) niektóre części taniej dostaniesz w aso :)

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
Bobby Vintage napisał(a):
Zwieracze na uszczelniaczu zatyczki dopowietrzacza puściły na bank.

radmak napisał(a):
Czyli jak wymienię korek to chłodnica wróci do swojego kształtu ???


Na bank, zassie się do środka i uformuje od nowa ewentualnie w skrajnych przypadkach może przyjąć kształt bobra.


Jadę jutro do P. Adama z raszyna na weryfikacje czy coś się nie zepsuło. Wspomnę mu o tym korku.
U mnie jedno z żeber na samym dole jest wygięte w banan w osi pionowej chłodnicy i nie jest wybrzuszone w osi prostopadłej.
Czy ten korek febi daję radę ? Nowy w ASO to koszt około 70zł co jest dla mnie trochę chore ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL