BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] M57N2 temperatura silnika i błędy DDE
PostNapisane: 15 grudnia 2012, 15:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E83
Kod silnika: M57N2
Dużo na temat temp silnika się oczytałem ale czegoś podobnego nie odnalazłem więc pytanie moje czy to może być wina termostatu że podczas jazdy na podwyższonych obrotach temp spada i to szybko bardzo? Mianowicie przy predkości 120km/h jest jakieś 86-90 dodając gazu zwiększając obroty bądź redukując bieg na niższy kilkunastu sekundowa jazda i automatycznie jest 70-75, czyli tak jakby silnik bardziej dociążony a mimo to temp opada. Główny termostat wymieniony latem, auto z zimnego raczej normalnie sie nagrzewa a problem z błędami DDE jest następujący:

E R R O R M E M O R Y
43E2 43E2 Throttle valve actuator, Control
4262 4262 Glow plug zylinder 6, Control
480A 480A system of partical filter

więc rodzi się pytanie czy filtr już do wywalenia czy może procedura wypalania nie może zostać dokonana.
W INPIE pierwszy błąd wogóle nie daje się zresetować a pozostałe po chwilowej jeździe pojawiają się od nowa :(
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to poproszę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2 temperatura silnika i błędy DDE
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 14:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E83
Kod silnika: M57N2
A więc tak koledzy może źle zatytułowałem problem bądź za ogolnikowo opisałem i dlatego nikt nie umiał nic doradzić więc musiałem się natrudzić i rozwiązać usterkę sam. Zajęło mi to trochę ale się udało. Na zagranicznym forum znalazłem ciekawego posta o roli przepustnicy w caływ systemie wypalania DPFa o czym nie wiedziałem wcześniej (wydawało się że rola jej to tylko łagodne wygaszanie silnika).
Po tym jak INPA nie radziła sobie z wykasowaniem błędu przepustnicy ogarnołem DISa tam to samo więc sprawdziłem samą przepustnicę i okazało się że winą zapchania się filtra była ona bo nie zamykała się (uszkodzona elektronika prawdopodobnie od oleju znajdującego się w środku obudowy).

Po wymianie DPF wypalił sie chyba dobrze bo przed wypalaniem w Exhaust-gas backpressure na biegu jałowym było 70 mbar a po 5.9 mbar. Nie bardzo wiem czy dobrze myślę ale chyba dobrze że te wartości spadły radykalnie, błąd się nie pojawia jak narazie :)

Co do spadku temp silnika na wysokich obrotach problem pozostał ale tym zajmie się serwis w wolnym czasie bo jak napisałem termostat wymieniony więc jeśli to on to gwarancja jakaś musi być :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL