BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 21:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Chciałem sprawdzić dziś wydajność pompy w litrach bo coś ostatnio głośno chodzi a ciśnienie tak powoli dobija do 3,5bara. Na dodatek powyżej 5tyś obr jakby trochę paliwa brakuje motorkowi. Ku mojemu zdziwieniu i zdjęciu przewodu powrotnego paliwo nie wraca do baku :szok: Pompka prawdopodobnie buczy bo ciśnie na siłę paliwo ( jutro sprawdzę )
I teraz pompka zdycha czy 1,5 roczny filtr zatkany (paliwo z BP), a możę ten wężyk podciśnienia ? Do czego on w ogóle służy. Kiedyś za pomocą INPY włączałem pompę to aż szum paliwa wracającego do baku słyszałem.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 23:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
wezyk podcisniena sluzy do pracy regulatora cisnienia paliwa, ten ma za zadanie utrzymac roznice cisnien w listwie wtryskowej a kolektorem ssacym na stalym poziomie, bo steruje sie czasem wtrysku a nie konkretna dawka paliwa, i musi byc stale cisnienie, zeby paliwo bylo odpowiednio dawkowane. Czyli na wolnych obrotach cisnienie paliwa na listwie wtryskowej powinno byc ok 2,8 - 3 barow (cisnienie regulatora odjac podscisnienie c kolektora (3 - 0,6 bar)) , a przy pelnym gaznie (podcisnienie = cisnieniu atmosferycznemu, czyli podcisnienie =0, to regulator wtedy daje 3,5 bara).

Aby wykluczyc filtr paliwa trzeba zmierzyc cisnienie paliwa przed filtrem, mialem raz taki przypadek, ze pompka skonczyla swoj zywot bo walila caly czas na max, a cisnienie przed filtrem dochodzilo do 4,5bara, zeby za filtrem utrzymac te 3 bary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 13:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
zdjełem dziś przewód powrotny z filtra i nie leci nim paliwo. Zaś w przewodzie zasilającym przez filtrem jest takie ciśnienie że jak ściągałem przewód to walło tak ze pół kanału zalałem, a z filtra lało się jak z kranu przez parę sekund. Odnoszę wrażenie że mam źle podłączone przewody do filtra i przez to uszkodził się.
Który jest zasilający a który powrotny ? Bo ten do silnika to nie problem pomylić.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 16:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Nowy filtr paliwa Boscha i lipa dalej nie leci. Jakieś pomysły?

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 16:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Filtr ma regulator ciśnienia, jeśli ciśnienie na pompie jest niższe od 3,5 bara to na powrocie nie zobaczysz ani kropli.

Prawdopodobnie pompa kaput


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 16:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
picia9669 napisał(a):
wezyk podcisniena sluzy do pracy regulatora cisnienia paliwa, ten ma za zadanie utrzymac roznice cisnien w listwie wtryskowej a kolektorem ssacym na stalym poziomie, bo steruje sie czasem wtrysku a nie konkretna dawka paliwa, i musi byc stale cisnienie, zeby paliwo bylo odpowiednio dawkowane. Czyli na wolnych obrotach cisnienie paliwa na listwie wtryskowej powinno byc ok 2,8 - 3 barow (cisnienie regulatora odjac podscisnienie c kolektora (3 - 0,6 bar)) , a przy pelnym gaznie (podcisnienie = cisnieniu atmosferycznemu, czyli podcisnienie =0, to regulator wtedy daje 3,5 bara).

Aby wykluczyc filtr paliwa trzeba zmierzyc cisnienie paliwa przed filtrem, mialem raz taki przypadek, ze pompka skonczyla swoj zywot bo walila caly czas na max, a cisnienie przed filtrem dochodzilo do 4,5bara, zeby za filtrem utrzymac te 3 bary.


Oj panie chyba się troszkę mylisz w BMW niema ciśnienia paliwa względnego tylko bezwzględne.
Prosto mówiąc regulator nie korzysta z ciśnienia w kolektorze tylko ciśnienia atmosferycznego i dlatego ciśnienie paliwa ma być ciągle 3,5 bara.

Ja też byłem tym zaskoczony no ale tak już jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 18:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
przed filtrem nie mierzyłem ciśnienia ale zmierzyłem wydajność w ciągu 20sek nalało 0,75l czyli wychodzi 2l/min. Jak przewód zasilania z pompy do filtra odłącze to paliwo z filtra wali podciśnieniem aż do końcowego tłumika. Jak spuszczę paliwo i podłącze ponownie przewody, w INpie aktywuje pompe to słyszę wyraźnie jak pompa dostaje opór nabijając ciśnienie

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
znalazłem ciekawy opis tego filtra, jutro sprawdzę czy to prawda
http://acthxtg.bmw-klub.pl/forum/viewto ... 5#p1574244

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 - Brak paliwa na powrocie
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 22:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
ważne są 2 ciśnienia przed i za filtrem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL