BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 22:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 19:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Moja historia z dzisiaj:
Jadę sobie spokojnie wjeżdżam na tory,które są dosyć nierówne i nagle pojawiła się kontrolka informująca mnie o niskim poziomie płynu chłodzącego.Tak więc stanąłem,otworzyłem maskę i patrzę wszystko zalane.Brak odpowietrznika od razu zwrócił moją uwagę.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Pozycję 15 z tego rysunku rozwaliło na pół.

Pomyślałem sobie,że może już stara ta śruba była,albo źle dokręcona to ją wywaliło.

Postanowiłem pojechać do mechanika,a po drodze wstąpiłem do sklepu i kupiłem tą oryginalną śrubę.
Mechanik mi ja wkręcił,uzupełnił płyn chłodniczy.

Wracam,już się cieszę,że wszystko ok,a tu na tych samych torach znów to samo.Normalnie deja vu.
Kontrolka zaczęła się świecić. Myślę sobie pewnie znowu ta śruba.Wróciłem do domu,ale powodem wycieku tym razem nie była śruba.Bo ta trzymała się dobrze.

Niestety było już ciemno kiedy wróciłem i nie mogłem lepiej sprawdzić,skąd ten wyciek.
Węże były gorące i twarde.
Wskaźnik temperatury w pionie.
Silnik chodzi normalnie.
Brak masła na bagnecie,co mogłoby wykluczać uszczelkę pod głowicą.
Żadnego dymu.
Ogrzewanie działa dobrze.

Jak myślicie co może być powodem tak wysokiego ciśnienia w układzie?
Mechanik zasugerował korek chłodnicy.
Jakieś inne sugestie?

Aha i układ nie był odpowietrzany,czy to ma takie duże znaczenie?


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2011, 13:37 przez JarekBDG, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 19:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Zacznij od odpowietrzenia ukladu chlodzenia.Podmien tez korek od innej BMW.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 19:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
A wyjaśnisz mi jak powinno się odpowietrzać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 01:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
jak wywala płyn to może być przedmuch na uszczelce z cylindrów, ja tak miałem w M43 i też nic nie dymił tylko wywalało płyn, ale najpierw odpowietrz dobrze układ,nie dolewaj zimnego płynu na rozgrzany silnik, instrukcja poniżej

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/f ... 7.jpg.html

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 10:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Nie wydaje mi się żeby to była uszczelka pod głowicą,nie ma żadnych objawów typowych dla tej usterki.

Zrobię tak;

Odpowietrzę układ jak nic nie pomoże to kupię nowy korek,a jak to nic nie pomoże to trzeba bedzie sprawdzić czy to nic grubszego :(

Dzięki za instrukcję. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 12:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
Jak objawy będą się powtarzać, sprawdź termostat, jak nie puszcza płynu w obieg to jest duże ciśnienia, temperatura będzie w tym przypadku ok, bo komp pobiera wartości z czujnika. Analogicznie odwrotna sytuacja jak termostat jest cały czas otwarty.

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 13:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Dzisiaj odkryłem,że mam mokro pod dywanikiem kierowcy i trochę po stronie pasażera.
Sprawdzałem węże już na trochę rozgrzanym silniku i nie są wcale takie twarde,powiedziałbym że w normie.
Podłożyłem również gazetę pod silnik i jest suchutko.
O czym to może świadczyć?Nagrzewnica?

Dziwi mnie jeszcze to,że ten odpowietrznik pękł,to może świadczyć o jakimś wysokim ciśnieniu w układzie.
Jakie są objawy zepsutej nagrzewnicy? Grzeje mi w środku ładnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 17:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Układ może się zapowietrzać od uszkodzonej nagrzewnicy wewnątrz pojazdu, objawem tego jest właśnie mokry dywanik, dodatkowo bardziej parują szyby i płyn po wyschnięciu lekko się lepi także odróżnisz od wody.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 14:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Powodem wysokiego ciśnienia w układzie był korek od zbiornika wyrównawczego,który kosztował 35zł :super:
Tak więc jak ktoś ma podobny problem to zacznijcie od odpowietrzania i korka,a nie od razu od uszczelki pod głowicą :wstyd:
Korek powinien lekko syczeć na rozgrzanym silniku,upuszcza wtedy ciśnienie,na rozwalonym korku nie było syczenia i się robiło duże podciśnienie.

Mechanicy często obarczają winą UPD,bo to niezły dla nich zarobek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 13:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Dwa pytania.

Węże już nie twardnieją,ciśnienie ok.Tylko dzisiaj rano otwieram na zimnym silniku korek i tam patrzę i widzę takie coś;

Obrazek

Jasny nalot,jak się rozgrzeje jest ok.

Kumpel mi mówi,że to od tego że mało jeżdżę.Faktycznie ostatnio robię max 20-40km dziennie.
Korek od chłodnicy,wlewu oleju,bagnet wszystko inne czyste.Czy jest wszystko ok :?:

Drugie pytanie

Co to jest za śrubka :?:
Jest zaraz pod filtrem kabinowym.
I jakbyście mogli to dajcie jej nr. z realoem.

Pozdro

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 22:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
co do drugiego zdjęcia to wygląda to na "zaworek" do napełniania klimatyzacji

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 16:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
to co masz w zbiorniku może powstało od zważonego płynu chłodzenia, kiedy wymieniałeś?, a to na foto to zawór do napełniania klimy

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 17:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
piotrek200411 napisał(a):
to co masz w zbiorniku może powstało od zważonego płynu chłodzenia, kiedy wymieniałeś?, a to na foto to zawór do napełniania klimy

hehe to białe w tym zbiorniku to plastikowy element bagnetu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 22:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
wiem że to pływak, myślałem że chodzi Ci o dziwnie wyglądający płyn przy pływaku

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Witam, mam podobny problem co kolega. W mojej 3' E46, Touring 320d (M47N) z 2002 przebieg 177tyś ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Mam auto od piątku, po zakupie w drodze do domu zaświeciła żółta kontrolka. Dojechałem do domu po odkręceniu korka okazało się że nie ma płynu. Na 2 dzień kupiłem płyn o nazwie kuler k2, zalałem do poziomu max w zbiorniczku. Po krótkiej jeździe znów owa kontrolka z tym że ze zbiorniczka wydobywała się biała piana? Układ dzis odpowietrzałem na odpalonym silniku z max. grzaniem,śrubka przy korku. Po uzupełnieniu płynu do max weszło ok 1l ruszyłem w trasę, po przejechaniu 60km zaświeciła się żółta kontrolka od poziomu płynu. Odkręciłem korek i wywaliło piane! Silnik na trasie był niedogrzany. Czy ta piana jest wynikiem zmieszaniem różnych płynów? Dodam że wycieków nie stwierdziłem, w tłumiku też nie ma wody, nie kopci, normalnie przyśpiesza. Czy to może być wina termostatu? Którego? pęknięcia jakiegoś króćca?? W układzie panuje duże ciśnienie przy odkręcaniu korka na zimnym silniku prawie wystrzelił w powietrze (wadliwy korek)???
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Sebastian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 21:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
gdzieś musi być nieszczelność skoro ubywa ci tyle płynu, a to że jest duże ciśnienie wskazuje na uszczelkę pod głowicą, oddaj ten samochód czym prędzej i nie rób sobie kosztów

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
dlaczego uważasz że to uszczelka pod głowica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Serdeczne dzięki za pomoc.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 19:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
sebkiel napisał(a):
dlaczego uważasz że to uszczelka pod głowica?

Uszczelka pod głowicą była jedną z możliwości.
Dlaczego :?: Bo w układzie było duże ciśnienie,które wywaliło mi odpowietrznik.
Na szczęście okazało się,że winnym był korek w zbiorniczku wyrównawczym i/lub źle odpowietrzony układ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Masło w zbiorniku wyrównawczym
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Mam jeszcze kilka pytań jeśli można. Co do piany w zbiorniczku, możliwe że ktoś omyłkowo nalał płynu do spryskiwaczy do zbiornika wyrównawczego? Korek od zbiorniczka w moim aucie się ciężko nakręca, możliwe jest że nie upuszcza ciśnienia z układu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL