Witam serdecznie. Wiem, że tematy dotyczące stuków/puków były już na forum ale niestety nie znalazłem w nich odpowiedzi na interesujące mnie pytanie. Sprawa jest dość pilna więc mam nadzieję, że moderatorzy nie obrażą się na nowy wątek.
Moja dziewczyna zakupiła sobie poliftowe E46 z silnikiem N42B18. Samochód sprowadzony i prawdopodobnie zastany bo problem pojawił się dopiero po kilku dniach. Przy zmianie biegów (zwłaszcza z 2 na 3 i 3 na 4) słychać głuche, podwójne puknięcie z tyłu. Odgłos ten słychać również podczas pierwszego wrzucenia jedynki po zatrzymaniu się. Odwiedziłem kilku mechaników, którzy po poruszaniu ręką wałem na postoju podawali tą samą diagnozę: luz na dyfrze. Ponadto stwierdzono również luz na przegubie wewnętrznym. Moje pytanie brzmią:
1) Jaki jest dopuszczalny luz na wejściu wału do mostu? U mnie nie jest on większy niż 3 cm na stronę.
2) Czy przegub może dawać objawy takie jak opisywane przeze mnie?
3) Czy istnieją jakieś inne opcje?