BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 11:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] V8. potrzebuję info
PostNapisane: 18 września 2007, 09:40 
Witam
Zalogowałem sie na waszym forum bo chciał bym dowiedziec się Informacji o silniku v8 bmw.
Jak rozpoznać czy to jest 3.0 , 4.0 V8.
Jakie to miało oznaczenia ?
Gdzie tego szukac na silniku ?
Czy te silniki różnią sie z zewnatrz czy są podobne ?
Jaką moc i moment miał silnik 4.0 V8 podobno pochodzi podobno z 7 jest z 6biegową skrzynią manualną i chyba z roku około 1994 albo 1996 ale dokładnie niepamiętam.
Naco trzeba zwrucić uwage przy tym silniku ?
Jak gaśnie na zimnym silniku to może to być wina silnika krokowego, czy czego ?
Można jakiś schemat instalacji wtrysku To chyba sie nazywa B60M40 ten silnik ?


Ostatnio edytowano 23 września 2007, 19:44 przez mały-opelfan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 10:33 
M60 - V8 (3.0 i 4.0)

http://www.bimmerforums.com/engine_faq/grfx/m60.jpg

M54 - R6 -było 3.0

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... 4B30_2.jpg

ale o jakim modelu mówimy? jakich latach?
generalnie to od razu pod maską widać jaki motor....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 13:49 
Chodzi mi jak rozpoznać czy to jest 3.0 czy 4.0 obydwa v8.
Jaką moc miała 4.0 v8
I naco trzeba zwrócić uwage przy kupnie tego silnika.
Mam na mysli 4.0 v8 podobno pochodzi z 7 chyba z roku 1994 albo 1996 nie pamiętam


Ostatnio edytowano 18 września 2007, 13:53 przez mały-opelfan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 14:28 
1994-1996 E38 740i si?no to wtedy chodzi o M60 213kW i 400 niutów. a rozpoznać czy to nie 3.0 no to napewno tabliczka znamionowa. a na co zwrócić uwagę, to już chyba trzeba pytać o to ich użytkowników :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 15:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
mały-opelfan napisał(a):
B60M40
odwrotnie M60B40 ;) jeżeli jest z lat które podałes to faktycznie ten silnik jezeli 97 to może juz być M62

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 17:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kolega przypadkiem nie zamierza tego wrzucac do Manty? :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2007, 18:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
mały-opelfan napisał(a):
Jak rozpoznać czy to jest 3.0 , 4.0 V8.
Jakie to miało oznaczenia ?
Gdzie tego szukac na silniku ?


po numerach silnika - jest po prawej stronie silnika na bloku - przy kolektorach wydechowych


Silniki sa z zewnatrz identyczne , 4.0 miał 286 PSprzy 5800 obr a moment 400 Nm przy 4500 obr .

Sprawdzic mu trzeba to samo co przy innych silnikach =czy cicho i rowno chodzi, kompresja oraz 4 i 8 cylinder czy nie zarzygany olejem - wtedy wiadomo,ze padła membrana odpowietrzania komory korbowej na koncu kolektora ssacego.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2007, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Cieszyn/UK
mały-opelfan napisał(a):
Chodzi mi jak rozpoznać czy to jest 3.0 czy 4.0 obydwa v8.
Jaką moc miała 4.0 v8
I naco trzeba zwrócić uwage przy kupnie tego silnika.
Mam na mysli 4.0 v8 podobno pochodzi z 7 chyba z roku 1994 albo 1996 nie pamiętam


ZWRÓCIC to na ortografie trzeba hehehheeh[/code]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Frank napisał(a):
mały-opelfan napisał(a):
Jak rozpoznać czy to jest 3.0 , 4.0 V8.
Jakie to miało oznaczenia ?
Gdzie tego szukac na silniku ?


po numerach silnika - jest po prawej stronie silnika na bloku - przy kolektorach wydechowych



Czy to znaczy, ze w numerze jest oznaczenie M60B30 albo M60B40 czy tak?

_________________
Pozdr. Michal

www.szarbia.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 18:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
nie. 4.0 ma oznaczenie 408S1 , a 3.0 = 308S1

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Frank napisał(a):
nie. 4.0 ma oznaczenie 408S1 , a 3.0 = 308S1

Dzieki

_________________
Pozdr. Michal

www.szarbia.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:52 
TomekB napisał(a):
Kolega przypadkiem nie zamierza tego wrzucac do Manty? :)


Nie no :) Z Kąd wogule pomysł, ze do manty :?: ;)

Frank napisał(a):
Sprawdzic mu trzeba to samo co przy innych silnikach =czy cicho i rowno chodzi, kompresja oraz 4 i 8 cylinder czy nie zarzygany olejem - wtedy wiadomo,ze padła membrana odpowietrzania komory korbowej na koncu kolektora ssacego.


Jak sprawdzić ten 4 i 8 cylinder :?: Po Swiecy bedzie widać :?:
A co do tej membramy to jakaś ciężka sprawa z wymianą jej :?:
Na zimnym silniku czasem gaśnie. Ale to chyba moze być silnik krokowy :?: Po rozgżaniu pracuje równo. Cicho nic w silniku niebrzęczy.

Sory za błedy ortograficzne :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 12:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mały-opelfan napisał(a):
TomekB napisał(a):
Kolega przypadkiem nie zamierza tego wrzucac do Manty? :)


Nie no :) Z Kąd wogule pomysł, ze do manty :?: ;)


A bo słyszałem od jednego manciarza że ktoś u nich w klubie taką operacje chce robić. Do manty albo ascony czy coś w tym stylu:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 22:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
mały-opelfan napisał(a):
Jak sprawdzić ten 4 i 8 cylinder Po Swiecy bedzie widać


bedzie widac. Ewentualnie mozna zdjac jeszcze kolektor ssacy , zawory bedą zasmolone

mały-opelfan napisał(a):
A co do tej membramy to jakaś ciężka sprawa z wymianą jej
nie, ale trzeba miec dobry klucz TORX,zeby nie poniszczyc srubek.
mały-opelfan napisał(a):
Na zimnym silniku czasem gaśnie. Ale to chyba moze być silnik krokowy


sprawdz raczej pompe paliwa oraz odczytaj błedy z kompa- mozliwe,ze np przepływomierz. Silniczek krokowy raczej szwankuje cały czas i rzadko tak drastycznie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 07:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Tu cos jest o tej membranie:

http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html

_________________
Pozdr. Michal

www.szarbia.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 15:23 
Frank napisał(a):
sprawdz raczej pompe paliwa oraz odczytaj błedy z kompa- mozliwe,ze np przepływomierz. Silniczek krokowy raczej szwankuje cały czas i rzadko tak drastycznie.


Błędy z kompa pokazują błądy sondy lambda. Tylko. Pompie sie nieprzyglądałem. Co do przepływomierza to ma z gorącym drutem. Chyba ze źle poskłądany i łapie gdzieś lewe powietrze :?:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL