BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 10:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 15 maja 2011, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 234
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47/TU
Witam gdzieś mój post się skasował wiec pisze dalej
temat znany biały dym po odpaleniu silnika nawet na rozgrzanym silniku


oto zdjęcie trochę słabe ale trudno uchwycić dobry moment ale jakoś widać o co chodzi
Obrazek

_________________
///brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 15 maja 2011, 20:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 136
Lokalizacja: 3-miato
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47D20O2
biały dym w dieslu to najczęściej oznacza olej w spalinach pewnie któryś z pierścieni zgarniających.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 15 maja 2011, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 234
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47/TU
jutro odma oraz Zawór EGR bedzie sprawdzany, może to jest przyczyną

_________________
///brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 16 maja 2011, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 6
Lokalizacja: okolice debicy
Moje BMW: 330cd,e90 320,x6e71
mi tez tak dymila i jeszcze gdy wyciagnalem bagnet to wyrzucala olej.problemem byla odma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 16 maja 2011, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 234
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47/TU
turbina została wymontowana i po wstępnych oględzinach to właśnie ona jest powodem dymienia. Podobno nadmiar oleju się znajdował w środku oraz małe luzy gdzieś się pojawiły.
Jutro Turbina trafia na warsztat do regeneracji

_________________
///brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 16 maja 2011, 22:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Tylko nie regeneracja.... Kup nową, zaoszczędzisz sobie nerwów.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 17 maja 2011, 01:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m50b20
jak już się bawisz to sprawdź i ciśnienie na tłokach, może jakieś przedmuchy masz, jak by ci turbina puszczała to byś miał zasyfiony dolot, sprawdź kolektor a będziesz wiedział, nie wiem jak tu jest przemyślane odpowietrzanie skrzyni korbowej, ale w tds-ach wystarczyło sprawdzić wlot do turbiny od strony filtra i wiadomo było czy olej odmą zasysa, bo wygląda na to, że to niebieski dym a nie biały...
ps. Mała rada, dopóki możesz to sprzedaj diesla i kup bęzynę... diesle są oki jak są nowe, potem jak się sypie to po kolei wszystko... wiem to z własnego doświadczenia...

_________________
____/ :przestraszony: :hyhy: \____
___(oo==00==oo)___
___[_].........[_]___


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 17 maja 2011, 08:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
jak by ci turbina puszczała to byś miał zasyfiony dolot,

Niekoniecznie :)

Najlepiej to:
Odkręcić turbo i sprawdzić kolektor wydechowy czy jest mokry jeśli suchy to na 90% z samego silnika nie kopci, następnie odpalić go bez turbiny żeby mieć pewność (pamiętać o zatkaniu przewodu olejowego do smarowania turbosprężarki).
Jeśli sucho to sprawdzić wydech czy jest mokry i gorącą część turbiny. Nie sugerować się małymi luzami wirnika. Jeśli mokro i nadźgane syfem to wiadomo że turbo. WYMIENIĆ NA NOWE lub używkę z gwarancją, NIE REGENEROWAĆ.

Jeśli z samego silnika będzie ci leciał taki dym to:
Kompresja na tłokach, test przepływowy wtrysków, jeśli to nic nie wykaże no to nie ma siły trzeba zdjąć górę i zobaczyć co jest z uszczelniaczami oraz co jest w cylindrach bo pomiar kompresji nie jest jakimś super sposobem bo olej może uszczelniać i powodować nawet kompresje o wiele większą.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 17 maja 2011, 10:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Widzę że jestes z okolic zamoscia, wiec jak cos to zapraszam na diagnostykę auta do Tomaszowa

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 17 maja 2011, 12:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 234
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47/TU
Kurcze widzę, że trzeba było się uczyć na mechaniora i by było po problemie :D

_________________
///brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 17 maja 2011, 20:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
jezeli masz padnięte turbo, a turbiona puściła olej to uważaj gdyż może dojść do samozapłonu, już takie cyrki widziałem.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 17 maja 2011, 21:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
5 bieg wrzucisz i zgaśnie...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 18 maja 2011, 10:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
no z automatem to problem bo bys musial spuścić auto z górki i wrzucić wsteczny, jeśli nie ma takiej mozliwosci to kop w IC żeby wąż spadł i szybko zatkać podkoszulką dolot..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 18 maja 2011, 11:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Jezeli jest slabe sprzęgło to ten 5 bieg nie pomoże.
Słyszałem kiedyś teorie aby wrzuciś 3 bieg i do tego hamulec.
Prawdę mówiąc sam nie wiem jak rozwiaznie byłoby najlepsze

Proszę spójrz co się dzieje gdy auto dostanie samozapłony, a co do silnika to nie wiem czy cos juz pożniej z niego będzie, ale chyba lepiej poszukać dawcy.

[/quote]

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 18 maja 2011, 17:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 234
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47/TU
nieźle zakopciło, przy tym filmiku to zdjęcie brata samochodu to pikuś

_________________
///brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 18 maja 2011, 23:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Z tym sprzęgłem to już w ogóle musiałby być pech :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 19 maja 2011, 11:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Wieć krótka rada, jężeli są już pewne oznaki zurzytej turbiny (znaczący spadek mocy podczas jazdy np, wyprzedzania, a po zjechaniu na pobocze zgaszeniu silnika odczekaniu kilku minut i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, może świadczyć i turbinie). ale najpewniej jest sprawdzić w parametrch onlinie pod obciązeniem.

Należy zastanowić się nad regeneracją lub wymianą turbiny na nową, zaoszczędzić można sobie nerwó, a przedewszystkim masy.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 19 maja 2011, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
kedzior001 napisał(a):
Wieć krótka rada, jężeli są już pewne oznaki zurzytej turbiny (znaczący spadek mocy podczas jazdy np, wyprzedzania, a po zjechaniu na pobocze zgaszeniu silnika odczekaniu kilku minut i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, może świadczyć i turbinie). ale najpewniej jest sprawdzić w parametrch onlinie pod obciązeniem.

Należy zastanowić się nad regeneracją lub wymianą turbiny na nową, zaoszczędzić można sobie nerwó, a przedewszystkim masy.


Kwestia niedoładowania jest bardzo złożona i wcale nie musi być oznaka zużytej turbosprężarki. Oznaką zużycia są luzy na uszczelniaczach, lub też nierównomiernie wyglądające łopatki które przyczyniają się do rozwałkowania uszczelniaczy a co za tym idzie utracie wyważenia wirnika.

Za kwestię niedoładowania czy tez przeładowywania może odpowiadać zmienna geometria lub układ podciśnienia ją wspomagający. Wtedy turbo na stół i czyścimy geometrię (jak to zrobić jest wszelako opisane w internecie).

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 19 maja 2011, 12:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Tak zgadza sie, ale chciałem koledze wytłómaczyć na chłopski rozum. jakie mogą być początki, ale w sumie nie koniecznie.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 dymi na biało pow 2 tys
PostNapisane: 24 maja 2011, 14:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 234
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47/TU
Witam tak wiec turbina została oddana do regeneracji i jest ok. Samochód już nie dymi i wszystko wydaje się ok :ok:

_________________
///brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL