BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 21:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Tarcze - kolejny raz po wymianie drży kierownica
PostNapisane: 12 marca 2009, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 63
Lokalizacja: Miastko
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B22
Mechanik zmienil mi tarcza lucas , 1000 km i reklamacja zalozyl nastepne i to samo drgania kierownicy i pedalu. Jakie tarcze najlepiej zalozyc

_________________
http://picasaweb.google.pl/elektro97/ON ... directlink


Ostatnio edytowano 12 marca 2009, 21:08 przez elektro76, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wymieniał tarcze razem z klockami? masz pewność, że reszta układu kierowniczego oraz zawieszenia jest sprawna? może to Ty je krzywisz (niewłaściwa eksploatacja). przyczyn może być wiele

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
na nowych tarczach trzeba przejechać około 300 km nie forsując ich zbyt mocno.jeśli się do tego nie zastosujesz to mogą się pokrzywić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 21:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Lokalizacja: MaÂłomice/PrzemkĂłw
Pytanie jak zostały założone?
Czasem wystarczy niedokładne oczyszczenie piasty przed montażem i będzie lipa.
Co do Lukasów nie wiem ale nie słyszałem superatyw pod ich kontem.
Uwaga na ATE Power Disc podobno tłuką już je w chinach
Osobiście na dniach wyrzucam roczne Meyle odkształcają się po miesiącu ekspluatacji, po przetoczeniu wszystko ok ale do miesiąca potem przy hamowaniu drżenie na kole kierownicy.
Dodam że z przodu mam nowe zawiasy tuleje, łączniki no wsio, żadnych luzów poprostu tarcza w BMW musi być konkretna i za konkretną cenę nie wspominając o montażu - zero brudu tolerancja na tarczy to o ile dobrze pamiętam 0,05 mm potem już może być problem non-stop.
Zimmerman Sport takie kupiłem czekam na kuriera jak pojeżdżę na nich co najmniej 5000km powiem jakie efekty aha klocki ATE 300zł z inter-cars niestety wyczytałem z pudełka że made in italy a z tego co wiem to ATE oryginał są made in germany.

Może się mylę ale zwracajcie uwagę na kraj gdzie to tłuką bo jeżeli wiemy że zimmerman jest z niemiec to tam ma być produkowany a nie z drugo gatunkowego materiału w islamabadzie. ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
o dokładności i czystości montażu nie wspomniałem bo myślę ze to podstawa. sam używam brembo max.tanie nie były ale po 15000 nic się złego z nimi nie dzieje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 23:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
Jeśli chodzi o tarcze w e39 to najlepiej orginał wszystko inne nie wytrzymuje więcej niż 5tyś. km. Każde e39 wracało na reklamację a po załozeniu orginału wszystko ok. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 00:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 114
Lokalizacja: BRZEG
Moje BMW: e46 Touring Automat
Kod silnika: M54B30
tak jak kolega wyżej pisał, nie dokładne oczyszczenie piasty w miejscu stykania z tarczą może spowodować bicie, ale ja bym na twoim miejscu sprawdził czy piasty nie mają bicia, ja tak miałem w poprzedniej beecie

_________________
JEDYNA SŁUSZNA MARKA BMW

ZOBACZ MOJĄ BYŁĄ BUNIE

viewtopic.php?t=34950 i obecną viewtopic.php?f=6&t=117502


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Rybnik
Witam.
Mi wymiana tarcz nic nie dała...
Ale jak wymienilem lozysko w piaście(u mnie od strony kierowcy) to drgania znikly :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 20:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
panowie -tak czytam i powiem krotko -tarcze hamulcowe tylko oryginalne na przod bo inne nie wytrzymuja i wczesniej czy pozniej moze ale nie musi powstac problem z draganiem kierownicy -oczywiscie do nowych tarcz hamulcowych tylko i wylacznie nowe klocki !!!!!! druga sprawa czytam ze moga byc tarcze nierowno zalozone itp. nie ma takiej mozliwosci -srednio rozgarniety mechanik czysci zawsze i smaruje piaste przed zalozeniem tarczy -stad tego problemu nigdy nie biore pod uwage -co do przejechania ilus tam kilometrow na nowych tarczach ostroznie hamujac -tez bzdura- a jak na autostrade lub droge szybkiego ruchu wjezdzam to co noga mam hamowac - wniosek tylko jeden .-oryginaly -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Kolejna kwestią wartą sprawdzenia jest stan tylnych hamulców.

W przypadku kiedy z jakichś przyczyn nie hamują odpowiednio, zbyt duża siła przekłada się przy spowalnianiu na przednie tarcze, co w efekcie powoduję ich uszkodzenie.

Przyczyny niesprawności tylnych hamulców moga byc rozmaite, ale na pewno warto to sprawdzić, zreszta nie tylko ze względu na stan przednich tarcz!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 21:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
prawda ale wydluza sie droga hamowania i kazdy powinien to wyczaic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 23:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
elektro76, sprawdz czy któryś z przednich zacisków sie nie blokuje.Może to powodować szybkie przegrzanie tarczy,wtedy nawet oryginał z samego Monachium nie wytrzyma :D
Najczęstszą przyczyną tegoż blokowania jest uszkodzona osłonka tłoczka i jego korozj a.Po wymianie kpl ciernego tłok jest cofany przez mechanika a wtedy miejscem skorodowanym blokuje sie o korpus zacisku.Skutek wiadomo jaki.

A teraz zagadka,może ktoś wie:Co powoduje cofanie tłoczka w zacisku po hamowaniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 23:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
andrzej3510 napisał(a):
A teraz zagadka,może ktoś wie:Co powoduje cofanie tłoczka w zacisku po hamowaniu?


Klocek.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
proste kolego kazda tarcza ma delikatne bicie i ona powoduje cofanie sie tloczka to wiem na 100%

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 14:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Witam.

Trzęsie mi kierą przy hamowaniu z około 100 km/h. Jeden mechanik mówi, że maglownica ma luzy, drugi mówi, że jest bardzo dobra i drgania mogą być spowodowane innym przenoszeniem drgań przez obniżone zawieszenie (-40/-15) i wymiana tulei wahacza na tą z M3 może dać poprawę. Czy magiel może powodować takie drgania? Jak można sprawdzić bicie piasty?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
witam obnizone zawieszenie nic do tego niema

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
bicie piasty mozna sprawdzic w warsztacie ktra ma zegar do sprawdzania samemu tego nie sprawdzisz a co do magla w moim tez jest delikatny luz i kierownica mi nie bije :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Andrzej87, Zasada jest taka jeżeli są drgania na kierownicy przy hamowaniu to winne są albo tarcze albo luzy na łożyskach lub to i to.
Luz w zawieszeniu lub na przekładni może powodować wibracje ale ciągłe w czasie jazdy,przy hamowaniu mogą nawet zanikać.No i w takim przypadku krzywe koła to podstawa drgań.
Obniżone zawieszenie niema nic do tego,chyba że masz żle geometrię ustawioną i luzy do tego.
No ale ty masz to tylko przy hamowaniu,więc to co napisałem w pierwszym zdaniu.


A i czekam na rozwiązanie mojego pytania: Co powraca tłoczek do pozycji wyjściowej po hamowaniu?
Ponieważ nie jest to klocek ani bijąca tarcza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 08:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Szczecin - Słupsk
Moje BMW: 530d E60
tomoe30 napisał(a):
na nowych tarczach trzeba przejechać około 300 km nie forsując ich zbyt mocno.jeśli się do tego nie zastosujesz to mogą się pokrzywić


święta prawda :]
wymieniałem tarcze 3 razy, bo ? nowe biły przy mocnym hamowaniu ! kierownica drżała jak nie wiem co... ale założone inne to samo... wszystko z INTER CARSU i zadne włoskie podróby :) najśmieszniejsze jest to że po zakupie 3 kompletu, wymienione wraz z nimi klocki(prz), i okładziny hamulocwe z tyłu... i ? pomogło... żadnych drgań nic! poprostu ORGINAŁY:] i bedzie wszystko OK!
Pozdrawiam :)

_________________
Wiele serc jedno bicie... BMW ponad życie...

Pare części na ALLEGRO DO E39 :)

http://allegro.pl/show_item.php?item=949038845


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 09:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
brak cisnienia w ukladzie go powraca

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 131 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL