BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 20:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] wymiana silnika, ustawienie pompy vp44
PostNapisane: 10 września 2013, 07:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Witam,

moja diagnoza potwierdziła się - zaczął pękać wał na 1 cylindrze. Wał jeszcze jest w jednej części, ale panewka jest zjechana już, ma 3-4 takie głębokie rysy oraz multum delikatnych rysek. Ściągałem każdą panewkę po kolei i reszta jest gładziutka jak pupcia niemowlaczka;). Hehe... Zapadała decyzja o zmianie silnika. Mam już silniczek od e46, trzeba będzie wymienić miskę i pompę wody, bo są inne, ale reszta powinna pasować. No i teraz najważniejsze - muszę przełożyć pompę wtryskową, która jest na stożku i trzeba ją ustawić zegarem. Ma ktoś jakieś doświadczenia i mógłby się podzielić z nami;)? Wczoraj zamówiłem zegar z przedłużką i adapterem na otwór M10. Nie wiem czy dobry, sprzedawca ma się zorientować czy będzie pasować.

Widziałem instrukcję w TISie, ale może jednak ktoś ma swoje przemyślenia, swoje sposoby. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, bo jakoś nie uśmiecha mi się wydawać 500zł na ustawienie tego wynalazku.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wymiana silnika, ustawienie pompy vp44
PostNapisane: 10 września 2013, 21:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Żaden Roger-Nysa, Leo, Tc-Performance i inne szpece nie potrafią pomóc? Czy po prostu chcą skasować parę stówek:]?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] wymiana silnika, ustawienie pompy vp44
PostNapisane: 13 września 2013, 14:22 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Na razie wiem tyle, że potrzebny jest adapter M10 (taki mam :cool: ) do czujnika zegarowego, przedłużka no i czujnik zegarowy. Wczoraj sprawdzałem tylko ustawienie pompy wtryskowej na starym silniku... I tu ciekawostka, zapłon przestawiony jest o 3*... Wartość wybita na pompie jest 0,77, a pompa jest ustawiona na 0,74. To by tłumaczyło chyba ciężkie odpalanie silnika poniżej 50*C bez włączania świec żarowych. Gdy świece się załączały, odpalał od pyknięcia. Skoryguje ustawienie i wrzucę pompę do nowego silnika, zobaczymy jak zagada.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL