Witam, Auto E90 330d 231.
W końcu miałem okazje zrobic pierwsza krotka jazde testowa autem ktore zakupilem jakis czas temu - Auto było po małej stluczce i na czas naprawy było unieruchomione.
Jestem przekonany ze auto nie jedzie jak powinno, jest przymulone i nie wkreca sie w obroty zbyt szybko. Na postoju zauwazyłem ze podczas dodawania gazu nie wychyla sie ciegienko od ster. turbina. Na wolnych obratach da sie tez wyczuc ze silnik jest głosniejszy niz powinien i wydaje lekko buczacy dzwiek. Na desce rozdzielczej zapaliła sie kontrolka: "Engine fault with adverse effect on exhaust emissions" (ikona silnika).
Samochód, zaraz po zakupie zachowywał sie (tak mi sie wydaje) normalnie - silnik chodził równo, cicho , brak było jakichkolwiek niepokojących komunikatów na kompie.
W czasie napraw (około-silnikowych) wymieniłem:
-rolke -napinacz -paski, -koło pasowe, -pompe wody, -termostat, -wymieniłem szczotki alternatora, -wyczysciłem EGR, przepustnice -wyczysciłem kolektor (do załozenia uzyłem nowych usczelek), -sprawdziłem oraz wyczysciłem klapki w kolektorze. -czysciłem tez silnik preparatem do czyszcz. silników (takze okolice zaworkow podcinienie) - świece żarowe
Po odpaleniu inpy pojawiły się nastepujace błedy (pojawiaja sie one ponownie mimo wykasowania):
4a27 intelligenter batterie sensor layer_dibs1 3efc Thermischer oelniveausensor (poziom oleju ?) 4206 Lambdasonde, ansteuerung heizung 4203 Gluehsteuergeraet (glow light sensor) 4B37 Oelqualitaetssensor (Oil-quality sensor) oraz 41d1 Abgasrueckfuehrsteller (Exhaust gas recirculation controller, activation) 4Bd6 motorlager, ansteuerung (engine support) (poduszki silnika ?) 4141 drallklappensteller, ansteuerung (klapki kolektora ?)
trzy w/w elementy sa sterowane podcisnieniem. Na głównym wężyku od pompy (elektrozaworków nie odłączałem) wakuometr pokazuje 0,75 bara. Po wyłączeniu silnika podcisnienie spada, ale dosyć wolno. Po podłaczeniu miernika do przewodu egr, przez ok. 10 min ani razu nie zassał powietrza. Pozostają uszkodzone elektrozaworki (trzy) ?? Jesli tak to co to ma sie do turbo, i skąd ikonka "Engine fault with adverse effect on exhaust emissions" ??
|