BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2025, 09:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 26 października 2013, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e-65
Dzień dobry koledzy przepraszam ale moje doświadczenie z BMW i tą stroną jest zerowe.. ale do rzeczy samochód e 65 735i z 2002 chodziłm praktycznie jak zegarek ale dymił no i postanowiłem wymienić uszczelniacze w warsztacie który wszystko umie zrobić i...wymienili uszczelniacze bez zdejmowania głowicy złożyli wszystko do kupy i okazało się że 5 cylinder nie pali na wolnych obrotach grzebali tupali i oddali mi samochód jak się okazało z tym mankamentem twierdząc że nie wiedzą co się dzieje... wymienili przy tym 1.cewkę2.wtrysk3. i komplet swiec i nic tylko jak zdjęli kable z valvotronica silnik zaczynał palić na wszystkie 8 cylindrów jednakże był słaby na niskich biegach no i wyskakuje bład "utraty mocy" pojechałem do drugiego warsztatu tutaj już dysponują kompem dla BMW i niby się specjalizują w tej marce i technik powiedział mi że zawór nie otwiera się poprawnie ale to jest usterka mechaniczna on żadną regulacją nic nie może pomóc. W poniedziałek mam do nich jechać ale!!! chłopcy chcą zdejmować głowicę!! pytam po co? jeżeli ona nie była zdejmowana czyżby poprzednicy mogli uszkodzić zawór od wewnętrznej strony? myślę że chyba nie, no może się mylę.Wymieniane były tylko uszczelniacze..Podpowiedzcie gdzie szukać co robić. Wyjasnię jestem w Rosji daleko od Moskwy i nie mam wyboru... Pomocy!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 26 października 2013, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e-65
Czy nie ma nikogo kto może mi pomóc....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 27 października 2013, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e-65
hmm , nikt nie miał podobnego deffektu? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 27 października 2013, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
handke2 napisał(a):
w warsztacie który wszystko umie zrobić

Skoro wszystko umie zrobić to nie wiem gdzie problem :cwaniak: ale wracając do tematu może fachowcy odwrotnie uszczelniacz zamontowali ? albo ogólnie źle wszystko w całość zapieli, trudno powiedzieć ale do środka raczej nic nie wpadło bo by połamało wszystko

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 27 października 2013, 22:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Zmierz kompresje na wszystkich cylindrach. Jesli w warsztacie cos wpadlo do komory spalania podczas wymiany uszczelniacza to moze byc ulamany zawor. Wtedy tez pojawia sie misfire wlasnie na tym poszkodowanym cylindrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 27 października 2013, 22:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
a kompresje zmierzyli ? na każdym cylindrze jest zbliżona ?

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 27 października 2013, 22:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
może masz źle ustawiony rozrząd a dokładnie valvetronika idy powinno wyrzuacć błąd na więcej jak jednym cyli takie cyrki sie dzieja? Tylko wtedy powino wrzucać błąd na więcej jak jednym cylindrze

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 28 października 2013, 00:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Rozrząd to raczej nie, bo by się co najmniej cała głowica rozjeżdżała. Jak działa valvetronic wiem tylko pobieżnie i to z silników R4. Być może jest tak, że ten zmienny wznios ma jakąś tolerancję w różnicy poszczególnych zaworów na danym wałku i jest to kompensowane, przez komputer/przepustnice (tak sobie snuje domysły). Może więc trzeba by zrobić adaptacje tego całego ustrojstwa dla nowej sytuacji, bo w idlu może akurat ten zawór nie otwiera się w ogóle?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 28 października 2013, 06:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Ja myślę, że bracia ze wschodu coś musieli spieprzyć przy samym mechaniźmie valvetronica na 5-tym cyl.. Spieprzyć-zapomnieć-niezauważyć.
Nawet same popychacze hydrauliczne po rozebraniu(gdy się rozprostowały-"napompowały" bez ograniczania je przez dźwigienki) mogą zachowywać się nieprawidłowo tzn. nie dopasowują się odpowiednio. Może to prowadzić do niepełnego otwierania lub domykania zaworów.
Szczególnie może to mieć związek z valvetronikiem-zawory ssące. Dlatego też odłączenie valvetronika może nieco stabilizować pracę na wolnych obrotach.
"wymienili przy tym 1.cewkę2.wtrysk3. i komplet swiec" -pieron wie jakie w tym silniku istnieją współzależności-ale na kompie przecież nic w elektronice nie pokazuje.
Mogli też źle założyć uszczelniacze na tym 5-tym cyl., wtedy też mogą np. zawory ssące(regulowane valvetronikiem) otwierać się w niepełnym zakresie. Mogli skrzywić któryś trzonek, grzybek zaworu.
Dlatego tez radzę jeszcze raz wrócić do pierwszego warsztatu!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 28 października 2013, 08:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e-65
Jak sprawdzić bez zdejmowania głowicy czy zawór jest nie ułamany i trzonek nie zgięty.... ale powiedzcie mi dlaczego pracuje poprawnie z wypietym valvetronikiem ? Dlaczego nie pracuje poprawnie na jałowych obrotach z valvetronikiem a powyżej 2000 obr.zaczyna pracować :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 28 października 2013, 22:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
valvetronic to zmienny wznios zaworów dolotowych. Zastępuje to przepustnice, choć nie wiem, czy w tym silniku kompletnie jej się pozbyli. Do 2000rpm zawory podnoszą się na tyle nisko, że ten felerny nie podnosi się w ogóle. Powyżej jak skok jeszcze się zwiększa, ten zaczyna się już otwierać. Po odpięciu wtyczki, valvetronic pewnie zatrzymuje się na jakiejś awaryjnej pozycji będącej odpowiednikiem powiedzmy 3000rpm i pewnie dlatego działa. Jako, że też jestem Robert, zgadzam się z poprzednim Robertem, aby odwiedzić jeszcze raz zakład, który to skopał. To będzie raczej mechaniczne spartolenie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] po wymianie uszczelniaczy nie działa jeden cylinder
PostNapisane: 29 października 2013, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e-65
Panowie i wszystko się wyjaśniło, uszkodzony był krzywik od valvetronica , zwracam tylko wszystkim uwagę tych prowadnic jest 5 typów chociaż wszystkie wyglądają tak samo mają inne tolerancje i oznaczenie "1" lub "2" i kolejne do "5" wybita jest na krzywiku i jeżeli mechanik nie zaznaczy przy zdejmowaniu który jest gdzie to będzie niemiło w dalszym...zamówiłem części w piątek dotrą jeżeli bogowie pomogą a dalej wam napiszę co i jak... Pozdrowienia z Syberii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL